Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
urszula_olechno_koku_sushi_retail_journal

WYWIAD: Jaka jest strategia biznesowa Koku Sushi? Opowiada Urszula Olechno

Ponad 70 rodzajów rolek, własna kawa, a nawet własne kraftowe piwo na bazie japońskiego chmielu – to znaki rozpoznawcze Koku Sushi, lidera w segmencie sieci restauracji franczyzowych sushi w Polsce. Ten rok okazał się dla tej marki szczególnie owocny, bo pod brandem Koku Sushi otwartych zostało 7 nowych lokali. Łącznie działa obecnie 26 lokali Koku Sushi w 23 miastach w Polsce. Jaka jest strategia tej marki, jak stara się wyróżnić na rynku i jaki ma przepis na sukces? O tym rozmawiamy z Urszulą Olechno, współwłaścicielką firmy.

Czy Polacy chętnie jedzą sushi?

Urszula Olechno: Sushi staje się coraz bardziej popularne, nie tylko ze względu na swój wyjątkowy i niepowtarzalny smak, ale również z powodu jego ceny, która sprawia, że coraz więcej Polaków może sobie na nie pozwolić. Jest to danie, które będąc niegdyś towarem luksusowym, dziś zdecydowanie bardziej się zdemokratyzowało i stało się dostępne dla niemal każdej osoby. Przy czym nadal ma opinię wyjątkowego i egzotycznego posiłku, co tylko dodaje mu popularności.

koku_sushi_retail_journal
Źródło: Koku Sushi

Ten rok był dla Państwa szczególnie owocny, biorąc pod uwagę liczbę nowo otwartych lokali. Jaką mają Państwo strategię powiększania tej liczby?

Zakładaliśmy, jako satysfakcjonujący, przyrost liczby nowych lokali o 4 rocznie, tymczasem w tym roku otworzyliśmy już 7, co jest bardzo zadowalającym wynikiem. Nasz rynek docelowy to mniejsze miasta, liczące od 50 –do 150 tys. mieszkańców, ponieważ to właśnie tam nasze restauracje są najlepiej  przyjmowane. Ich mieszkańcy chętnie przełamują kulinarną monotonię i oczekują nowości. Mamy też lokale w większych miastach, w tym w Warszawie, ale zdecydowanie skupiamy się na mniejszych.

koku_sushi_retail_journal
Źródło: Koku Sushi

Czym Koku Sushi wyróżnia się na rynku?

Oferujemy klientom ponad 70 rodzajów rolek, kawę z własnej palarni the White Bear, własne kraftowe piwo Oishi Biru warzone z użyciem japońskiej odmiany chmielu, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Bardzo ważne jest dla nas również utrzymanie wysokich standardów i spójności, w tym wystroju wnętrz, po którym klienci również nas rozpoznają. Dania wszędzie powinny być tak samo smaczne, tak samo elegancko podane, składniki powinny pochodzić od tych samych dostawców, a obrandowanie, meble, naczynia – jednolite. Trzeba nieustannie pilnować wszystkich elementów, ponieważ zlekceważenie jakiejś drobnej wydawałoby się kwestii, to początek końca. 

Źródło: Koku Sushi

Ale mają przy tym Państwo również restauracje premium.

Tak, w pięciu miejscowościach: w Krakowie, Białymstoku, Łodzi, Szczecinie i Legnicy działają restauracje premium, z bardziej ekskluzywnym wystrojem i markowymi alkoholami.  

Jakie mają Państwo plany na najbliższy rok?

Oczywiście chcemy zwiększyć liczbę otwieranych lokali i we wszystkich utrzymać wysoki poziom oraz standardy. Bardzo cieszy nas to, że właściciele restauracji pod szyldem Koku Sushi nie poprzestają na prowadzeniu jednego lokalu i otwierają kolejne. To najlepiej świadczy o tym, że opłaca się z nami współpracować. W nowym roku startujemy także z kolejnym projektem franczyzowym – siecią kawiarni the White Bear Coffee. Kilkoro naszych partnerów franczyzowych jest bardzo zainteresowanych tym tematem i są już z nami po pierwszych rozmowach. 

koku_sushi_retail_journal
Źródło: Koku Sushi