Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Artur Halik opowiada o tym, jak Polacy robią zakupy przez internet w grudniu

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Wywiady
0
artur_halik_shoper_retail_journal

artur_halik_shoper_retail_journal

Nawyki zakupowe Polaków szybko się zmieniają i chętniej wydają oni coraz więcej pieniędzy przez internet. Grudzień jest niezwykle ważnym miesiącem dla branży e-commerce – to właśnie w tym okresie padają prawdziwe rekordy sprzedaży. Jak Polacy robią zakupy przez internet w grudniu oraz jak zmieniało się to na przestrzeni ostatnich lat – rozmawiamy z Arturem Halikiem, Head of Sales w firmie Shoper.

Czy Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe i zaczynają kupować prezenty świąteczne głównie przez internet?

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

W Polsce branża e-commerce, w porównaniu np. do Stanów Zjednoczonych Ameryki, nie ma jeszcze tak silnej pozycji, jednak jej udział w handlu stale rośnie. Szybkie tempo zmian pokazują, np. wyniki ostatniego Black Friday. Ten rekordowy w skali roku dzień w sklepach Shoper zakończył się sprzedażą wartą o połowę więcej niż rok temu i prawie niemal trzykrotnie wyższą niż w 2017 r. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile spośród tych zakupów to prezenty, ale fakt, że najwięcej zakupów tego dnia odnotowały sklepy z kosmetykami i ubraniami pozwala przypuszczać, że święta mają wiele wspólnego z tymi wynikami.

Jak wygląda sprzedaż na platformie Shoper w grudniu?

Grudzień jest bardzo ciekawym i specyficznym miesiącem w e-commercowym kalendarzu, oczywiście ze względu na Boże Narodzenie. Pierwsze trzy tygodnie grudnia w sklepach na platformie Shoper to, co sezon, pora żniw, ale też wytężonej pracy przy obsłudze większej liczby zamówień niż zwykle.

Jednocześnie w ostatnim tygodniu grudnia co roku obserwujemy duży spadek zainteresowania zakupami, a w Wigilię i pierwszy dzień Bożego Narodzenia notujemy zwykle najniższy wynik w miesiącu. To nieco sprzeczne z intuicją, która podpowiada, że mając więcej wolnego czasu (i nierzadko też pieniędzy – wiele firm wypłaca pracownikom grudniową pensję jeszcze przed świętami) wolimy odpocząć od kupowania – także w sieci. Z danych, które zebraliśmy w tym roku z ponad 12 tys. sklepów korzystających z oprogramowania Shoper wynika, że w pierwszej połowie grudnia klienci wydali w nich nieco ponad 50 proc. więcej niż w dwóch pierwszych tygodniach października i listopada.

Dla zdecydowanej większości sprzedawców grudzień to miesiąc, gdy zarabiają najwięcej.

Które dni tygodnia są najbardziej owocne, a które zdecydowanie słabsze?

Największe wahania wielkości sprzedaży obserwujemy w cyklach tygodniowych. Pojawia się podobne zjawisko jak w przypadku świąt – konsumenci kupują najmniej w weekendy, zwłaszcza w sobotę. Za to zdecydowanie najwięcej zamówień spływa w poniedziałek.

Ten tygodniowy rytm czasami “zaburzany” jest przez okolicznościowe wydarzenia jak np. Black Friday, który tradycyjnie jest u nas dniem rekordowych wyników, czy właśnie święta, gdzie z każdym dniem łączna wartość zakupów zrobionych w sklepach Shoper jest z dnia na dzień coraz wyższa aż do ok. 17 grudnia.

Jak sklepy na platformie Shoper przygotowują się do grudniowego miesiąca? Jakie narzędzie marketingowe wykorzystują?

Przygotowania do grudniowego boom-u zaczynają się w sklepach kilka miesięcy wcześniej. Poczynając od zatowarowania produktami i zatrudnienia lub zapewniania zasobów do operacji logistycznych po optymalizację i rozszerzenie działań marketingowych. Wśród sklepów Shoper w grudniu można było zaobserwować 15% wzrostu wydatków na Kampanie Shoper względem października 2019 r. Wśród sprzedawców, widać także trend ku uruchomieniu nowych źródeł ruchu, jak akcje z influencerami czy kampanie na facebooku.

Jaka część sklepów na Państwa platformie posiada również swoje sklepy stacjonarne?

Badanie, które przeprowadziliśmy na początku roku wśród właścicieli sklepów internetowych działających na platformie Shoper, pokazało, że ponad 40 proc. z nich prowadzi jednocześnie sklep stacjonarny. W wielu przypadkach to właśnie tradycyjny handel był pierwszy, a wejście do sieci stało się sposobem na dotarcie do klientów spoza najbliższej okolicy, do tego stosunkowo łatwym, bo taki sklep zwykle ma już działalność gospodarczą, biuro czy magazyn – nie trzeba wszystkiego robić “w garażu”. Jednocześnie małym przedsiębiorcom handlowym zwykle brakuje czasu, by zaangażować się w pełni w nową sferę. Najprościej ruszyć z własnym sklepem online działającym w modelu SaaS, który nie wymaga od zabieganego sprzedawcy poświęcania czasu na naukę programowania, a dostarcza mu gotowe narzędzia potrzebne do sprzedaży.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO – OBSERWUJ NAS NA:

    

Tags: E-commerceportal o branży retailretailretail journalShoper
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
wiktor_pyrzyk_plantwear_retail_journal_fot-piotr_banasik

WYWIAD: Wiktor Pyrzyk o tym, jak buduje się biznes dbający o ekologię i jakie plany rozwoju ma Plantwear

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version