Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
top_secret_retail_journal

Obroty Top Secret w styczniu br.wyniosły 12 mln zł.

Na wprowadzanej do oferty nowej kolekcji wiosennej wypracowywana była znacząco wyższa marża handlowa niż rok wcześniej.

Sprzedaż towarów Top Secret w styczniu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 12 mln zł i była niższa o ok. 30% porównując do stycznia poprzedniego roku. Jednocześnie powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec minionego miesiąca zmniejszyła się o 15% r./r. i wyniosła 31,4 tys. m2.

W styczniu sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce była o 23% niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy analogicznej wielkości sieci. W roku poprzednim po sezonie jesienno-zimowym pozostał nadmierny niesprzedany zapas. W związku z tym w okresie wyprzedaży pozwalało to, a nawet wymagało, bardzo aktywnych działań promocyjnych prowadzących do wyższej sprzedaży. W roku bieżącym dostępność towarów z kolekcji jesienno-zimowej była o 55% niższa, co spowodowało mniejszą o 40% sprzedaż tych towarów. Prawie trzykrotnie wyższy był poziom towarów z poprzednich sezonów, jednak nie pozwoliło to na skompensowanie utraconej sprzedaży. Ze względu na zmiany w strukturze oferty niższy był w roku bieżącym także zapas kolekcji wiosennej, ale dzięki temu została na niej wypracowana znacząco wyższa marża handlowa. Pomimo tego, z powodu wyższego zapasu towarów z poprzednich sezonów, łączna marża procentowa uzyskana na wszystkich kolekcjach była o 1,5 p.p. niższa r./r.. – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

Przychody sklepów internetowych Top Secret na poziomie 1,7 mln zł

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w minionym miesiącu wyniosły 1,7 mln zł co oznacza spadek o 40% w ujęciu r./r. Był on spowodowany mniej zróżnicowaną ofertą asortymentową w porównaniu do roku poprzedniego i znacznie mniejszą dostępnością, a tym samym sprzedażą towarów jesienno-zimowych, ze względu na zdecydowanie niższy poziom ich zapasu r./r.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM SA w restrukturyzacji od 18 lipca br. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan.