Ubiegły rok okazał się być niezwykle udany dla Alei Bielany. Do największych sukcesów tego obiektu zaliczyć można: dynamiczny wzrost obrotów, pobicie rekordu dziennej frekwencji, skuteczne wdrażanie działań proekologicznych, owocna współpraca ze społecznościami lokalnymi oraz unikalne wydarzenia nagradzane prestiżowymi wyróżnieniami. O tym, jak Aleja Bielany zamierza dbać o wysoką odwiedzalność w tym roku – rozmawiamy z Ewą Kolondrą, dyrektor Centrum Handlowego Aleja Bielany.
Skąd czerpią Państwo inspiracje do bardzo licznych działań promujących Aleję Bielany?
Wsłuchujemy się pilnie w głos naszych klientów, ale też staramy się być zawsze krok przed nimi – zaskakiwać ich, dostarczać nowych wrażeń. Cały czas rodzina jest w centrum naszych działań i to ona oraz jej potrzeby nas inspirują. Poza rozwiniętą infrastrukturą, stworzoną z myślą o najmłodszych klientach oraz ich opiekunach, czyli pokojami rodzica z dzieckiem, wygodnymi miejscami parkingowymi, wypożyczalniami wózków, opaskami identyfikacyjnymi dla dzieci czy bezpłatnymi placami zabaw, na których rodzic może pozostawić pociechę pod opieką animatorów, działamy aktywnie w zakresie rozrywki i edukacji. Organizujemy liczne eventy dla najmłodszych, nie zapominając jednak o dzieciach w potrzebie. Duża część naszych działań posiada aspekt CSR, którym wspieramy podopiecznych domów dziecka, małych pacjentów szpitali czy uzdolnioną młodzież.
Wiele inspiracji czerpiemy też od lokalnych społeczności, z którymi staramy się zacieśniać więzi, działać wspólnie z nimi i dla nich. Instytucje takie jak Kobierzycki Ośrodek Sportu i Rekreacji, organizacje sportowe i kulturalne z regionu są wspaniałym partnerem w działaniu, a – co najważniejsze – kooperacja z nimi przekłada się na wymierne efekty w postaci konkretnych sum, zebranych podczas akcji charytatywnych czy – po prostu – dużego zainteresowania ze strony lokalnej społeczności i chęci uczestnictwa w naszych inicjatywach.
Nasze działania zmierzają także w kierunku kooperacji z przedstawicielami innych kultur, mieszkającymi w okolicy, również będącymi klientami naszego centrum. Pragniemy być miejscem spotkań. I dla nas pojęcie to ma wiele wymiarów, ponieważ poza spotkaniem drugiego człowieka chcemy zachęcać do spotkania z nowymi doświadczeniami, nowymi przeżyciami , a także – spotkania samego siebie.
Jakie działania promocyjne, wizerunkowe oraz na rzecz lokalnej społeczności, planują Państwo podjąć w najbliższym roku?
Nasz kalendarz obejmuje zarówno „standardowe” działania promocyjne kolekcji modowych oraz bardzo rozbudowanej u nas oferty meblowej, jak i akcje podnoszące świadomość ekologiczną. Nie zabraknie działań łączących społeczności i pokolenia oraz – oczywiście – atrakcyjnych eventów dla dzieci. Jesteśmy także w trakcie realizacji unikalnego konceptu kulinarno-społecznego, który ujrzy światło dzienne już w najbliższych miesiącach.
Stawiają Państwo bardzo mocno na ekologię. Jakie przedsięwzięcia ekologiczne zamierzają Państwo podejmować w 2020 roku?
W ubiegłym roku nasze centrum uzyskało prestiżowe certyfikaty branżowe BREEAM In-Use z oceną Excellent dla części Building Management oraz Very Good w kategorii Asset Performance. Ponadto, wraz z początkiem wakacji, centrum udostępniło klientom 3 bezpłatne stacje ładujące pojazdy elektryczne o mocy 22kW. Za nami również wystawy prezentujące odpowiedzialne podejście do biznesu wśród naszych najemców i warsztaty ekologiczne. Nie zamierzamy zwalniać tempa i w obecnym roku równie mocno stawiać będziemy na zrównoważony rozwój. Ogrody społeczne, rozwiązania fotowoltaiczne, promocja kuchni zero waste – to tylko część z inicjatyw, które planujemy wdrożyć w obecnym roku.
Jak liczny i jak zbudowany jest zespół Alei Bielany, odpowiadający za liczne działania promocyjne?
Bezpośrednio nad działaniami promocyjnymi pracują dwie osoby, jednak w naszym modelu pracy stanowiska płynnie się przenikają, co pozwala nam czerpać inspiracje w zespole także od siebie nawzajem.
Rozmawiała Urszula Szewczyk.