Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Karol Wilczko, szkla.com – zdradza plany rozwoju soczewkomatów

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy, Wywiady
0
karol_wilczko_soczewkomaty_retail_journal

karol_wilczko_soczewkomaty_retail_journal

Soczewkomaty to projekt spółki Szkła.com, który doskonale wpisuje się w strategię omnikanałowości firmy. Urządzenie czyni zakup soczewek jeszcze szybszym i prostszym. Ile soczewkomatów już działa, a także jakie są plany rozwoju tych urządzeń – opowiada Karol Wilczko, Członek Zarządu Szkła.com.

Skąd wziął się pomysł na soczewkomaty?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Pomysł narodził się z chęci rozbudowy pozyskania i obsługi do klienta przez dodatkowy, bardziej odporny na różne czynniki kanał. Tzw strategia omnikanałowości w pełnej krasie. Wiele się o tym mówi na różnego rodzaju konferencjach branżowych, jednak w Polsce niewiele jest przykładów realnego wprowadzenia tego konceptu w życie firm. Szkla.com to zrobiło i teraz umożliwiamy zakup soczewek w trzech kanałach: internet, salony optyczny i soczewkomaty. 

Na polskim rynku można spotkać pojedyncze maszyny z lekami OTC. W szpitalach spotyka się maszyny z produktami, które przydadzą się w takim miejscu (np. ochraniacze na buty). Jednak tylko nasze soczewkomaty rozwinęły się na tak szeroką skalę. A to dopiero początek. 

Czy z soczewkomatów korzystają głównie młodzi ludzie? Jak klienci na nie reagują?

Nie ma takich jednoznacznych danych. Powiedziałbym raczej, że z soczewkomatów korzystają ludzie, którzy cenią sobie wygodę i chcą w  bardzo przyjazny sposób i dobrej cenie kupić soczewki kontaktowe akurat wtedy, kiedy ich szybko potrzebują. Co potwierdza przyznane nam przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnienie, gdzie zakup w soczewkomacie został oceniony jako „maksymalnie komfortowy”.

Jakie zyski generują soczewkomaty?

Sieć soczewkomatów jest w fazie intensywnego rozwoju i na razie wymaga dosyć sporych nakładów inwestycyjnych na rozbudowę maszyn, oprogramowania oraz marketing. Spodziewamy się, że w ciągu roku projekt zacznie być rentowny.

Jakie soczewki kontaktowe można kupić w soczewkomatach? Czy są to wyłącznie te korekcyjne czy również kolorowe?

Asortyment soczewkomatu jest odpowiedni, aby zaspokoić najczęściej występujące potrzeby u noszących soczewki kontaktowe. Przede wszystkim klient ma możliwość wyboru soczewek różnych producentów, w tym soczewki firmy Johnson and Johnson, Alcon czy Bausch and Lomb, o różnej mocy. Do tego może kupić płyny do ich pielęgnacji. Ograniczona powierzchnia “magazynowa” soczewkomatu zmusza nas do optymalizacji asortymentu, dlatego na razie nie ma tam miejsca na produkty mniej “chodliwe”, czyli soczewki specjalistyczne. Wkrótce udostępnimy możliwość zamawiania soczewek, które są niedostępne w soczewkomacie, bezpośrednio z jego interfejsu  bezpośrednio w naszym sklepie internetowym Szkla.com, gdzie mamy najszerszy wybór asortymentu spośród polskich sklepów online z soczewkami kontaktowymi oraz rezerwację soczewek przez aplikację i stronę www.

Jakie funkcjonalności posiada soczewkomat? W co jest wyposażony?

Oprócz podstawowej funkcji jaką jest zakup soczewki kontaktowej lub płynu do pielęgnacji i płatności kartą, soczewkomat umożliwia zapisanie się do newslettera, skorzystanie z kodów rabatowych, pobranie aplikacji mobilnej dającej stałą , 10% procentową zniżkę. A wszystkie te opcje dostępne są 24h/7, bez kontaktu ze sprzedawcą i natychmiastową realizacją zamówienia, obsługa na wygodnym dotykowym ekranie.

Ile soczewkomatów planują Państwo uruchomić w tym roku, a także w jakich lokalizacjach?

Obecnie mamy rozstawione 50 maszyn, do końca tego roku planujemy rozstawić kolejne minimum 30 maszyn. Wybieramy lokalizacje przede wszystkim z dużym natężeniem ruchu, bo statystycznie wtedy mamy szansę na jak najwięcej transakcji. Z uwagi na produkt, który sprzedajemy w soczewkomacie oraz liczbę osób noszących soczewki w naszym kraju na razie nie sprawdzą się nam mniejszej miejscowości.

Dlatego nastawiamy się przede wszystkim na galerie handlowe w dużych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców. Testujemy również miejsca użyteczności publicznej, takie jak np. stacje benzynowe. 

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Tags: retailretail journalSzkla.com
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Następny artykuł
Cegielnik-Michalska_Marta_Colliers_retail_journal

WYWIAD: Jak kształtuje się rynek obiektów mixed-use? Marta Cegielnik, Colliers International

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version