Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Uważa się, że parki handlowe szybciej wrócą do obrotów sprzed pandemii, co się już potwierdza – mówi Jacek Wesołowski Trei Real Estate Poland

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Wywiady
0
Jacek_Wesołowski_Trei_Real_Estate_retail_journal

Jacek_Wesołowski_Trei_Real_Estate_retail_journal

Jako deweloper, widzimy, że nasz pomysł inwestycyjny, czyli park handlowy, okazuje się być najbardziej odporny na wpływ takich zdarzeń losowych jak pandemia. Od samego początku Vendo Parki projektujemy tak, aby proces robienia zakupów był jak najprostszy, szybki, wygodny oraz bezpieczny – mówi w wywiadzie dla Retail Journal Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Jak pandemia wpłynęła na zainteresowanie klientów parkami handlowymi?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland: Podobnie jak w galeriach handlowych, ograniczenia dotyczące swobody poruszania się oraz limity ludności w pomieszczeniach wpłynęły na spadek odwiedzin w parkach handlowych, a co za tym idzie – również na spadek obrotów. Najemcy z niektórych branż zamknęli swoje sklepy ze względu na znikome obroty i trudności w prowadzeniu operacji, np. ze względu na zmniejszoną dyspozycyjność personelu. Pojawił się też hejt, kierowany pod adresem przedsiębiorców, którym zarzucano chęć wzbogacenia się na pandemii. Wszystko to miało swój wpływ na nastroje naszych klientów.

Jak w takim razie wygląda kwestia wysokości sprzedaży? Czy są w ogóle najemcy parków handlowych, którzy zyskali na obecnej sytuacji?

Nikt na pandemii nie zarobił. Różne branże w różnym stopniu straciły. Najbardziej ucierpiały odzieżowa i sportowa, a najmniej – spożywcza czy drogerie. Doskonale widać, że konsumenci skupili się na pozyskiwaniu dóbr pierwszej potrzeby, czyli żywności, środków czystości i higieny. Zamknięci w domach mniej myśleliśmy o nowych strojach czy sprzęcie sportowym.

Podczas pandemii osiągnęli Państwo jednak również niewątpliwy sukces – chodzi o Państwa pomyślne negocjacje z najemcami. Jakie warunki udało się Państwu do tej pory ustalić i jak udało się Państwu porozumieć na tak szeroką skalę?

Mało powierzchniowe obiekty handlowe, poniżej 2 000 mkw., nie mogły liczyć na pomoc rządu w ramach ogłoszonej Tarczy Antykryzysowej. Nie było zatem na co czekać. Musieliśmy wziąć sprawy w swoje ręce. Należało zadbać przede wszystkim o to, aby koszty czynszu nie zabrały najemcom środków na zatowarowanie sklepów i pozwoliły im prowadzić operacje w najbliższych miesiącach. W efekcie rozmów podpisaliśmy już niemal wszystkie aneksy umów i co najważniejsze – większość sklepów została w maju otwarta.

Parki handlowe postrzegane są jako miejsce bezpieczniejszych zakupów i powszechnie uważa się, że wrócą one szybciej do obrotów sprzed pandemii, a nawet te obroty przekroczą. To się już teraz, nawiasem mówiąc, potwierdza. Mając za ograniczenie możliwości związane z małą powierzchnię handlową naszych obiektów, ale jednocześnie wykazując trochę otwartości i zrozumienia dla najemców, a także działające w tej rzeczywistości in plus – niskie koszty serwisowe w naszych obiektach, znaleźliśmy porozumienie satysfakcjonujące obie strony. Choć należy pamiętać, że dobry kompromis to takie rozwiązanie, z którego obie strony są nie do końca zadowolone.

Pomimo przeciwności związanych z pandemią nie zwalaniają Państwo tempa – na jakim etapie są prace nad inwestycjami zaplanowanymi przez Trei Real Estate na ten rok?

W lutym otworzyliśmy nasz 16. Vendo Park w Polsce – w Jaworze. W realizacji mamy aktualnie ponad 15 500 mkw. powierzchni w ramach kolejnych trzech parków handlowych w Częstochowie, Solcu Kujawskim i Płocku, a ostatni z nich otworzymy na początku czerwca. Ponadto, mamy już pozwolenie na budowę w Myśliborzu. Nasze plany na ten rok zakładają też rozpoczęcie budowy Vendo Parków we Władysławowie, Piekarach Śląskich i Zielonce. Grunty w tych lokalizacjach znajdują się na różnych etapach pozyskania pozwoleń na budowę. Ne jest tajemnicą, że największą barierą dla deweloperów są wciąż przepisy, które potrafią utrudnić dostęp do terenów pod inwestycje i hamować tempo realizacji projektów. Na to nakładają się także efekty walki z pandemią koronawirusa, takie jak czasowe zamknięcie lub spowolniony tryb pracy urzędów. Mamy nadzieję, że ostatecznie nie wpłynie to na harmonogram naszych tegorocznych projektów.

Jakie wnioski z kryzysu branża retail powinna wyciągnąć na przyszłość?

To bardzo złożone zagadnienie. Ten, kto potrafi odpowiedzieć na to pytanie zostanie bardzo bogatym człowiekiem. My, jako deweloper, widzimy, że nasz pomysł inwestycyjny, czyli park handlowy, okazuje się być najbardziej odporny na wpływ takich zdarzeń losowych jak pandemia. Od samego początku Vendo Parki projektujemy tak, aby proces robienia zakupów był jak najprostszy, szybki, wygodny oraz bezpieczny. Nasze parki, w odróżnieniu od galerii handlowych, nie posiadają części wspólnych. Do wszystkich sklepów wchodzi się oddzielnym wejściem z zewnątrz, od strony parkingu, co w czasie pandemii gwarantuje odwiedzającym komfort fizyczny, ale także bardzo ważny – ten psychiczny.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Retail Journal to specjalistyczny portal informacyjny o branży retail, na którym znajdą Państwo zawsze najświeższe informacje oraz ważne i ciekawe wywiady o branży retail.

Tags: Jacek WesołowskiParki handloweretailretail journalTrei Real Estate Poland
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Galeria Północna_Emilia Szkudlarek

WYWIAD: Czas pandemii pokazuje nam, że w każdej branży trzeba być elastycznym i szybko podejmować decyzje - mówi Emilia Szkudlarek, Galeria Północna

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version