Centra convenience z portfela Newbridge zaczęły zbliżać się do footfall’u z roku ubiegłego, rosną także wydatki klientów.
Wciąż przybywa klientów
Od zniesienia lockdownu rośnie liczba klientów w centrach Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi. Jak podaje firma Newbridge maj przyniósł powrót 80% robiących zakupy. Czerwiec umocnił ten trend, przynosząc wyniki sięgające blisko 90 proc. wyników z czerwca roku ubiegłego. Lipiec zaowocował kolejnymi wzrostami. W porównaniu do wyników z lipca ubiegłego roku, do Nowych Bielaw powróciło ponad 90 proc. klientów. Także w Nowych Czyżynach lipcowy footfall kolejny miesiąc z rzędu zbliżył się do poziomu 90 proc. ubiegłorocznego. Zyskała także Nowa Górna w Łodzi.
Dynamika rosnącego footfall’u w centrach Newbridge jest większa niż w większości obiektów tego formatu na rynku. Co więcej, to tempo nie słabnie. Tutaj nie ma już mowy o chwilowym wzroście spowodowanym „odmrożeniem” oferty. Wyraźnie widać, że sytuacja wraca do normy, a ruch w centrach stabilizuje się. Przed nami wciąż jednak wiele pracy, aby utrzymać tę tendencję – mówi Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager w Newbridge Poland.
Rosną obroty najemców
Powrót klientów to nie jedyna pozytywna informacja, jaka płynie z Newbridge. Klienci, którzy odwiedzają centra inwestora wydają w nich coraz więcej. Wszystkie trzy obiekty zanotowały w lipcu wzrost obrotów przypadających na jednego klienta. W Nowych Bielawach skoczyły one o ponad 16,3 proc. w stosunku do lipca ubiegłego roku, w Nowych Czyżynach o ponad 14 proc., a w Nowej Górnej o blisko 7,6 proc.
Wyraźnie obserwujemy wzrost wydatków klientów i to już kolejny miesiąc z rzędu. Lipiec przyniósł wzmocnienie się tego pozytywnego trendu. Spora w tym zasługa bardzo intensywnego sezonu wyprzedażowego, ale także zmian w zachowaniach konsumentów. Szybkie i celowe zakupy powoli wypiera znów dłuższy shopping – mówi Drzewiecka. – Nie rozczarowaliśmy klientów. Już od maja nasza oferta dostępna była niemal w komplecie. Od czerwca z kolei działa 100 proc. sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. Nie zmagamy się więc z „dziurami” w ofercie, jakie powstały w wielu centrach po pandemii. Ponadto, wszystkie nasze obiekty wpisały się w nowy, silny trend konsumencki na rynku retail, który pojawił się wraz ze zniesieniem lockdown’u. Coraz więcej osób, chcąc poczuć się bezpiecznie na zakupach, zaczęło wybierać mniejsze, lokalne centra convenience, ale z dość szeroką ofertą, dającą możliwość zrobienia wszystkich niezbędnych zakupów w jednym miejscu. Nasi klienci poczuli się u nas bezpiecznie i wrócili. Pomogła w tym zarówno sprawnie przeprowadzona kampania informacyjna, która oswoiła klienta z nowymi zasadami, jak również zaangażowanie się naszych najemców w ten proces. W efekcie, klient, który nas odwiedza wie, jakie zasady u nas panują i nie czuje się nimi zaskoczony – mówi Drzewiecka.
Post-covidowym wynikom Newbridge sprzyja także sytuacja na rynku. Od maja obserwuje się ponowny przepływ klientów ze sklepów internetowych do stacjonarnych. Rośnie także poczucie bezpieczeństwa klientów. Wg PRCH 79 proc. kupujących w galeriach czuje się tam bezpiecznie. Nie bez znaczenia dla wyników jest także intensywny sezon wyprzedaży obfitujący w rekordowo wysokie przeceny. Poluzowanie obostrzeń pozwoliło także wrócić do działalności marketingowej, w tym do organizacji wydarzeń aktywizujących footfall.
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiającą się na inwestowaniu w centra handlowe typu ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie.