Sieć sklepów SPAR rozpoczęła współpracę z firmą Wolt – jedną z wiodących platform do zamawiania jedzenia on-line – na obsługę dostaw zakupów. Bedzie to trzeci kanał sprzedaży SPAR – po placówkach stacjonarnych i e-sklepie. Na początek zamówienia obsługiwane będą na terenie Warszawy. Wraz ze wzrostem zainteresowania dowozem zakupów ze sklepów SPAR przez Wolt, sieć zamierza wdrażać kolejne etapy projektu – rozszerzane będą zarówno godziny dostaw, jak i asortyment. Współpraca z Wolt i nowa usługa pozwolą na dostarczenie zakupów nawet w 35 minut od ich zamówienia. Na początek zamówienia w ramach ekspresowej dostawy można składać od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10 do 18. Koszt usługi, niezależnie od miejsca dostawy, jest stały i wynosi 9,99 złotych. Obszar dowozu można sprawdzić w aplikacji lub na stronie Wolt.
Dostawy Wolt realizowane są za pomocą rowerów, skuterów i samochodów. Zamówienia z ekspresową dostawą można składać zarówno w aplikacji mobilnej – dostępnej do pobrania w Google Play lub App Store – jak i na stronie Wolt. Klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty m.in. produktów spożywczych, napojów i artykułów gospodarczych dostępnych w sieci Spar.
Po skompletowaniu i potwierdzeniu zamówienia, klienci za wybrane produkty zapłacą kartą płatniczą za pomocą jednego kliknięcia. Towar będzie przygotowywany przez pracowników sklepu i dostarczany przez kurierów platformy – jak zapowiada sieć SPAR produkty do zamówień mają być starannie dobierane i przechowywane w odpowiednich warunkach.
Zależy nam, aby nasi klienci mogli szybko i wygodnie zamawiać produkty do swoich domów – stąd nasza współpraca z partnerem Wolt. Zamówienia składane przez aplikację będą przygotowywane przez pracowników sklepu – zatem mamy całkowitą pewność, że produkty będą starannie dobrane, a następnie przechowywane i dostarczane w odpowiednich warunkach. Dbamy o to, aby zakupy, które dostarczamy, były najwyższej jakości. Gwarantują to codzienne dostawy warzyw i owoców od sprawdzonych dostawców – także tych lokalnych – szeroki wybór mięs, wędlin i serów. Dzięki usłudze klienci z Warszawy – i mamy nadzieję, że wkrótce także kolejnych miast – będą mogli wygodnie zamówić produkty z naszej szerokiej oferty za pomocą telefonów – powiedział Dawid Kaszuba, dyrektor e-commerce w Wasz Sklep SPAR sp. z o.o.
„Cieszymy się, że razem ze SPAR możemy oferować użytkownikom ekspresową dostawę zakupów online. Łączy nas duże przywiązanie do jakości obsługi i oferowanych produktów. Dzięki tej współpracy nasi użytkownicy mają do dyspozycji jeszcze szerszy wachlarz usług dowozu dostępnych w naszej aplikacji. To dla nas istotny krok w rozwoju naszej działalności w Polsce” – mówi Agata Polityło, general manager w Wolt Polska.
W razie potrzeby, klient może w każdej chwili skontaktować się z centrum obsługi klienta Wolt. Pod względem responsywności jest ono jednym z najszybszych na rynku – średni czas udzielenia odpowiedzi na live chat wynosi mniej niż 60 sekund. Co ważne, z klientami kontaktują się pracownicy firmy zatrudnieni na miejscu, a nie chatboty.
The SPAR Group Ltd. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą SPAR w Republice Południowej Afryki. Obecnie The SPAR Group Ltd. działa również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma działa również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance.
Wolt za pomocą swojej aplikacji umożliwia klientom łatwe zamówienie i szybką dostawę jedzenia z ulubionej restauracji oraz zakupów. Firma została założona w 2014 roku w Helsinkach w Finlandii. Zatrudnia ponad 1 200 osób. Działa w ponad 80 miastach w 23 krajach, gdzie dostarcza posiłki z ponad 15 000 partnerskich restauracji przy pomocy ponad 25 000 kurierów. Na całym świecie z oferty Wolt korzysta ponad 7 milionów klientów. W Polsce Wolt oferuje swoje usługi od 2018 roku i współpracuje z ponad 1 000 restauracjami. Współzałożycielem i dyrektorem generalnym Wolt jest Miki Kuusi.