Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: „W połowie roku kilka polskich firm rodzinnych może ogłosić upadłość lub sanację” – mówi Marcin Ochnik, Ochnik SA

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, E-commerce, Newsy, Wywiady
0
Marcin_Ochnik_retail_journal

Marcin_Ochnik_retail_journal

Jak członkowie ZPPHiU zareagowali na informację o przedłużeniu trzeciego lockdownu?

Marcin Ochnik, Prezes Zarządu Ochnik S.A.: Jest to dla nas decyzja niezrozumiała i niezgodna z wcześniejszymi zapowiedziami rządu, zwłaszcza że poziom zachorowań znacząco spadł.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Wciąż brakuje wystarczającego wsparcia dla firm, które w wyniku lockdownu ponoszą znaczne straty. Trzeba pamiętać, że koszty wynagrodzeń stanowią tylko część naszych kosztów całościowych.

Jakie nastroje panują wśród właścicieli firm zrzeszonych w ZPPHiU?

Jako członkowie ZPPHiU czujemy się oszukani. Zgodnie z zapowiedziami PRCH w sprawie odszkodowań od Skarbu Państwa, my również rozpoczynamy konsultacje z renomowanymi kancelariami prawnymi w temacie rekompensat za zamknięcie. Czujemy się dyskryminowani. Państwo polskie powinno równo i sprawiedliwie traktować wszystkie branże, a tymczasem zabrało nam dostęp do rynku poprzez zamknięcie CH, w obrębie których funkcjonujemy. Sklepy odzieżowe, obuwnicze i jubilerskie w CH są zamknięte, natomiast sklepy z dodatkami do domu, księgarnie, fryzjerzy i wiele innych pozostaje otwartych. Nie można tego nazwać równym dostępem do rynku.

W jakiej kondycji są firmy zrzeszone w ZPPHiU? Czy dysponuje Pan danymi, ile z nich może nie przetrwać tego kryzysu?

Większość firm jest w bardzo złej kondycji, mamy problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Myślę, że finalnie wiele firm tego nie przetrwa. Przewiduję, że w połowie roku kilka polskich firm rodzinnych może ogłosić upadłość lub sanację. Sytuacja jest tragiczna.

Jak zamierzają sobie Państwo radzić, aby utrzymać funkcjonowanie firmy?

Mamy możliwość prowadzenia sprzedaży online i dodatni wynik finansowy z poprzednich lat. Nie będzie łatwo, ale myślę, że OCHNIK sobie poradzi i w kolejnych miesiącach nadal będzie oferował swoim Klientom nowe kolekcje.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Tags: centra handlowegalerie handloweOchnikretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Następny artykuł
Factory_Annopol_retail_journal

Neinver w Polsce z tytułem Odpowiedzialny Pracodawca– Lider HR 2020

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version