Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Jestem wstrząśnięty tą sytuacją” – mówi o problemach galerii handlowych Yoram Reshef, Blue City

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Wywiady
0

„Wielu najemców nie jest w stanie zapłacić pracownikom pensji, dostawcom za zamówiony towar i nam za czynsz. Kolejna tarcza pomocowa dopiero ruszyła i trudno mi oszacować czy będzie to wystarczająca pomoc” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Yoram Reshef, wiceprezes Blue City.

Jak dzisiaj wygląda sytuacja Blue City?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Yoram Reshef, wiceprezes Blue City: Otwarte są jedynie sklepy spożywcze, drogerie, apteka, sklepy z książkami, sklepy meblowe, sklep zoologiczny oraz niektóre usługi. Normalnie działa serwis sprzątający oraz ochrona. Cały czas ponosimy koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem całego obiektu.  Obecnie  jest otwartych niecałe 60 lokali i ich najemcy zapłacą czynsz. W Blue City  jest prawie 200 najemców, więc jak widać z prostej arytmetyki zarobimy w tym miesiącu około ¼ normalnych przychodów. Koszty utrzymania centrum są tylko nieznacznie mniejsze, bo praktycznie większość infrastruktury musi działać normalnie.

Jak Pan zareagował na informację o przedłużeniu trzeciego lockdownu?

Jestem wstrząśnięty tą sytuacją. Ogłaszając w grudniu trzeci lockdown, rząd  uzależniał jego zakończenie od liczby zachorowań. Ograniczenie działalności centrów handlowych zostało przedłużone, choć rząd zapewnia, że sytuacja pandemiczna w Polsce jest stabilna, nie ma dynamicznego wzrostu zachorowań, a co za tym idzie obłożenia szpitalnego. Gdy 27 listopada 2020 r. rząd ogłaszał nowe zasady postępowania w związku z pandemią, określone jako etap odpowiedzialności, podano, że mają one obowiązywać przez miesiąc, a następnie mogą być przedłużane w  zależności od tego, czy „etap odpowiedzialności znacząco wpłynie na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa i pozwoli na dalsze znoszenie obostrzeń”. „Faza odpowiedzialności” miała obowiązywać w sytuacji gdy „średnia dzienna liczba zachorowań z 7 dni” znajdzie się w przedziale od 19 do 27 tys. osób. Według listopadowej strategii, w Polsce powinien obowiązywać obecnie „podział regionalny na strefy zielone, żółte i czerwone”. Jak nasza branża ma planować jakiekolwiek działania, jeżeli jesteśmy permanentnie wprowadzani w błąd, informowani w ostatnim momencie o nowych obostrzeniach i nikt po stronie rządowej nie liczy się z naszymi postulatami? Nie rozumiem dlaczego, rząd w uzasadnieniu swoich decyzji powołuje się na sytuację w Czechach i na Słowacji, gdzie trzecia fala zakażeń jest nieporównywalnie większa. Polska jest krajem, w którym obostrzenia dotyczące centrów handlowych są najbardziej restrykcyjne w całej Europie. Moim zdaniem wszystko powinno być otwarte, ale działać w wysokim rygorze sanitarnym,  a wszelkie od tego odstępstwa ciężko karane. Poza tym niech wreszcie zaczną się masowe szczepienia.  

Ilu najemców Blue City może nie przetrwać tego trudnego okresu?

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Sytuacja jest bardzo trudna. Wielu najemców nie jest w stanie zapłacić pracownikom pensji, dostawcom za zamówiony towar i nam za czynsz. Kolejna tarcza pomocowa dopiero ruszyła i trudno mi oszacować czy będzie to wystarczająca pomoc. Ponadto otrzymanie pomocy przez najemców jest uwarunkowane utrzymaniem zatrudnienia i działalności przez określony czas. Z pewnością dla niektórych z nich będzie to niemożliwe. Z drugiej strony ludzie
 i przedsiębiorstwa nie poddają się i dalej walczą o utrzymanie na rynku. W Blue City do tej pory straciliśmy z powodów związanych z pandemią tylko sześciu mniejszych najemców. Polacy mają to
w genach, nie poddajemy się łatwo przeciwnościom losu.

Jak wygląda dzisiaj współpraca na linii najemcy-wynajmujący?

Zawsze byliśmy i jesteśmy otwarci na rozmowy z najemcami, ale sytuację każdego z nich oceniamy indywidualnie. Pomagamy, jak możemy, ale chciałbym podkreślić, że od początku pandemii, czyli od marca ubiegłego roku, branża centrów handlowych nie otrzymała od rządu żadnego wsparcia. Jesteśmy jedyną branżą pominiętą w tarczach pomocowych. Nasza sytuacja staje się coraz trudniejsza wraz z każdym przedłużającym się okresem ograniczeń. To już jest walka o przetrwanie.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Tags: Blue Citycentra handlowegalerie handloweretailretail journalYoram Reshef
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Aleksander_Walczak_Prezes_Zarządu_dekada_sa_retail_journal

"Większość najemców ponosi tak duże straty, że wpłynie to negatywnie na płynność finansową naszej branży" - mówi Aleksander Walczak, Dekada SA

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version