Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
bricomarche_retail_journal

70 procent Polaków zdecydowało się na remont podczas pandemii

Pandemia COVID-19 znacznie wpłynęła na wszystkie aspekty życia społeczeństwa, a jako jeden z przykładów można wskazać plany remontowe. Gwałtowna zmiana dotychczasowego trybu życia i spędzanie więcej czasu w domach poskutkowały chęcią odświeżenia swoich czterech kątów. W konsekwencji 73 proc. badanych zdecydowało się na przeprowadzenie prac remontowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najczęściej prace objęły kuchnię oraz salon – wynika z raportu „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zrealizowanego na zlecenie sieci Bricomarché.

40 proc. badanych potwierdziło, że pandemia COVID-19 wpłynęła na ich plany remontowe. Większość respondentów uważa, że był to wpływ o negatywnym charakterze, np. spowodował opóźnienia lub przełożenie prac. Wiele osób borykało się również z mniejszym budżetem czy trudnościami w dostępie do fachowców i odpowiednich ekip. Z kolei pozytywny wpływ pandemii na plany remontowe wiązał się przede wszystkim z większą ilością wolnego czasu. Co ciekawe, Polacy częściej podejmowali się przeprowadzenia remontu na własną rękę.

Jakie prace remontowe najchętniej przeprowadzali Polacy?

Finalnie 73 proc. Polaków zdecydowało się na przeprowadzenie remontu, a wśród pozostałych ponad połowa planuje prace remontowe w ciągu najbliższego roku. Zazwyczaj są to zmiany o niewielkim zakresie. Badani odświeżali ściany (72 proc.) oraz zmieniali wystrój wnętrz (59 proc.). 37 proc. ankietowanych zdecydowało się na odświeżenie podłogi, a 26 proc. na aranżację ogrodu. Prace remontowe obejmowały reprezentacyjne części domu – Polacy odświeżali zwłaszcza kuchnię (42 proc.) i salon (39 proc.) oraz w trochę mniejszym zakresie sypialnię (37 proc.) czy łazienkę (36 proc.).

Badanie pokazało, że w ramach prac remontowych główną aktywnością, której podejmowały się zarówno osoby, które już zakończyły remonty, jak i te, które dopiero zamierzają go przeprowadzić było odświeżenie ścian – odpowiednio 72 i 78 proc. Spędzanie więcej czasu w domach przyczyniło się do tego, że Polacy coraz chętniej wprowadzają w nich zmiany, również te kompleksowe. Blisko co trzeci Polak zdecydował się na remont całego domu czy mieszkania w ciągu ostatniego roku, a co czwarty badany go planuje.

Rozwiązanie Bricomarché

Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy jeszcze chętniej zmieniają swoje wnętrza, a także coraz częściej korzystają z udogodnień, jakie oferuje im rynek e-commerce. Blisko 70 proc. Polaków zaczyna remont od poszukiwania odpowiednich artykułów w Internecie, a jednym z trzech najczęściej kupowanych produktów są farby. Sieć Bricomarché, oferująca produkty do domu i ogrodu, w momencie pojawienia się pierwszych obostrzeń związanych z pandemią, udostępniła klientom wszystkich sklepów możliwość złożenia zamówienia online i opcję dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Nasi klienci mogą zdalnie zapoznać się z aktualizowaną co godzinę ofertą produktową w poszczególnych supermarketach – mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami w Bricomarché.

Bricomarché udostępnia trzy formy odbioru zamówień złożonych online: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy, a w wybranych lokalizacjach także w Bricomatach. Jest to autorskie rozwiązanie sieci Bricomarché, które umożliwia odbiór zamówionych wcześniej produktów w trybie 24/7. W boksach można odebrać także towary wielkogabarytowe, np. drzwi czy płyty OSB.

O raporcie

Raport „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” został przygotowany na zlecenie sieci Bricomarché przez Havas Media we wrześniu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25. roku życia. (CAWI, N=1021).


Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.) lub rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl