Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: „Dzisiaj, jak jeszcze nigdy w historii naszej firmy, wyprzedzamy terminy, które obligowały nas do otworzenia nowych Vendo Parków. Pięć projektów w budowie daje nam duży komfort działania” – mówi Jacek Wesołowski, Trei Real Estate Poland

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy, Parki handlowe, Wywiady
0

„Zupełnie nowe marki, nieobecne jak dotąd w parkach handlowych, otwierają tu teraz pierwsze sklepy, albo powracają do naszych Vendo Parków w swoich rozważaniach inwestycyjnych. Obserwujemy zwrot uwagi najemców, którzy powszechnie byli rozpoznawani jako najemcy śródmiejskich centrów handlowych, w kierunku mniejszych obiektów” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający, Trei Real Estate Poland.

Urszula Szewczyk: Jaki był miniony rok dla Trei Real Estate Poland?

Podobne artykuły

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”

Trei Real Estate Poland powiększa sieć parków handlowych

Falcon nabywa od TUFRE park handlowy w Golubiu-Dobrzyniu

Retail parki na inwestycyjnym topie

McDonald’s z pozwoleniem na budowę na terenie Retail Parku Atut Myszków

Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający, Trei Real Estate Poland: Patrząc na wyniki nie możemy narzekać. To był zdecydowanie najlepszy rok w historii naszej firmy. Wybudowaliśmy, skomercjalizowaliśmy i otworzyliśmy sześć Vendo Parków: w Jaworze, Płocku, Częstochowie, Solcu Kujawskim, Łukowie i Władysławowie. Z drugiej strony warunki, w których przyszło nam pracować były bardzo trudne. Szczególnie mam tu na myśli kontakt z urzędami, które permanentnie opóźniają wydawanie decyzji administracyjnych. Jest to dla nas, dewelopera, głównym utrudnieniem, bo ogólna sytuacja na rynku, czy zamknięcie sklepów w galeriach, to bolączka całego społeczeństwa.

Jeśli chodzi o zmiany, które zachodzą na rynku, czy parkami handlowymi należącymi do Trei zainteresowali się najemcy, którzy wcześniej nie otwierali swoich punktów w tego typu lokalizacjach?

Tak, trend ten obserwowaliśmy już wcześniej, ale w wyniku pandemii został on zdecydowanie wzmocniony. Zupełnie nowe marki, nieobecne jak dotąd w parkach handlowych, otwierają tu teraz pierwsze sklepy, albo powracają do naszych Vendo Parków w swoich rozważaniach inwestycyjnych. Tak więc rzeczywiście, obserwujemy zwrot uwagi najemców, którzy powszechnie byli rozpoznawani jako najemcy śródmiejskich centrów handlowych, w kierunku mniejszych obiektów. Jest to spowodowane tym, że parki nie ucierpiały z powodu lockdownów tak, jak duże galerie handlowe. Ponadto są uznawane za najbezpieczniejsze miejsce zakupów: podjeżdża się od strony parkingu pod wejście do sklepu, w którym chce się zrobić zakupy. Nie trzeba przemierzać powierzchni wspólnych, szybko załatwia się sprawę, odjeżdża – prościej już nie można. Dodatkowo Vendo Parki są często miejscem odbioru towarów zamówionych w Internecie w formule Click & Collect. Odbierając paczkę w pobliżu domu przy okazji robimy zakupy w parku handlowym . Rozpoczynaliśmy naszą działalność deweloperską w dużych miastach, dziś skupiamy się na rynkach mniejszych, ok. 15 000 mieszkańców, zatem jesteśmy coraz bliżej Polaków w całym kraju.

Sytuacja pandemiczna w długim terminie daje nam pewne korzyści, choć wiadomo, że wolelibyśmy, aby wzrost zainteresowania parkami rósł w zupełnie innych okolicznościach niż obostrzenia swobody poruszania się i robienia zakupów. Największym wzrostem bez wątpienia cieszy się w tym trudnym czasie e-commerce. Handlujący w Internecie muszą szybko się rozwijać, aby sprostać potrzebom kupujących, a dzięki temu są dziś w punkcie, w którym mieli się znaleźć za 10 lat.

Czy może Pan podać przykłady firm, które poważnie zainteresowały się parkami handlowymi po wybuchu pandemii?

Sinsay z grupy LPP jest nowym graczem w parkach handlowych. Również Empik, który był wcześniej kojarzony głównie z centrami handlowymi. Ponadto co najmniej trzy nowe marki popularne na całym świecie zapowiadają swoje otwarcia u nas, ale nie będę odbierał im przyjemności ogłoszenia tych wiadomości.

Centra handlowe i parki handlowe zaspokajają nieco inne potrzeby, ale czy istnieje jakakolwiek korelacja pomiędzy ponownym odmrażaniem centrów handlowych, a widocznymi zmianami liczby klientów w parkach handlowych?

Od ostatniego ponownego otwarcia centrów handlowych nie obserwujemy spadku liczby klientów w Vendo Parkach. Zresztą takie zjawisko można byłoby zacząć badać i analizować dopiero za jakiś czas, bo od ostatniego odmrożenia galerii minęło bardzo niewiele czasu. Centra handlowe największy poziom odwiedzin klientów osiągają w weekendy, także kiedy został wprowadzony zakaz handlu w niedzielę, uderzył on w footfall w centrach handlowych. Sam zarządzałem wieloma centrami w swoim życiu i znam te cyfry na wskroś, bo śledziłem je codziennie przez kilkanaście lat. Jak obserwuję sytuację w galeriach prywatnie, jako kupujący, to nadal footfall jest tam na niewystarczającym poziomie.

Z kolei parkach handlowych odwiedziny klientów rozłożone są w miarę równomiernie przez cały tydzień. Jesteśmy bowiem miejscem realizowania pierwszych potrzeb, a zaspakajamy je od razu w momencie, gdy się pojawią –  zarówno w poniedziałek, jak i w sobotę. Tutaj różnicy między okresem sprzed pandemii, a teraźniejszością, nie odczuwamy.

Wspominał Pan, że w tym roku planują Państwo otworzyć sześć lub siedem parków handlowych. Na jakim etapie są prace nad tymi projektami?

Pięć Vendo Parków jest aktualnie w budowie – w Zielonce, Piekarach Śląskich, Myśliborzu, Koszalinie i Inowrocławiu. Cykl powstawania takiego obiektu, razem z jego wyposażaniem, wynosi ok. sześciu miesięcy. To oznacza, że powinniśmy je wszystkie otworzyć w pierwszej połowie roku. Żeby zrealizować nasz cel inwestycyjny, którym jest siedem otwarć, wystarczy, że uruchomimy jeszcze dwie nowe budowy do połowy roku. Dzisiaj, jak jeszcze nigdy w historii naszej firmy, wyprzedzamy terminy, które obligowały nas do zrealizowania tego celu. Pięć projektów w budowie daje nam zatem duży komfort działania w drugiej połowie roku.

Na jaki tenant mix stawiają Państwo w nowych lokalizacjach?

Dbamy o różnorodność asortymentu. W każdym Vendo Parku stawiamy na operatora spożywczego oraz drogerię jako punkt wyjścia. Następnie pozyskujemy sklepy typu „value for money”, takie jak: Action, TEDi czy KiK, gdzie dzisiaj w zasadzie można zrealizować wszystkie potrzeby, więc są to dla nas bardzo cenni operatorzy. Pepco oraz Dealz to również bardzo mocne podstawy dobrego parku. Kolejny ważny element tej układanki to sklepy z artykułami gospodarstwa domowego, takie jak Media Expert, RTV Euro AGD, czy Neonet. W parkach handlowych bardzo brakowało jak dotąd sklepów z sektora fashion i właśnie wspomniany wcześniej Sinsay, wraz ze swoją ofertą, świetnie wypełnia tę lukę. Jak uda się jeszcze uzupełnić ofertę najemcą z grupy DIY, w naszym przypadku jest to zazwyczaj OBI, to powstaje park o potencjalnym zasięgu regionalnym.

Tags: Jacek WesołowskiTrei Real Estate Poland
ShareTweet

Podobne artykuły

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”
Parki handlowe

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”

Trei Real Estate Poland powiększa sieć parków handlowych
Parki handlowe

Trei Real Estate Poland powiększa sieć parków handlowych

Pasaż Golubsko-Dobrzyński Falcon
Parki handlowe

Falcon nabywa od TUFRE park handlowy w Golubiu-Dobrzyniu

Retail parki na inwestycyjnym topie
Parki handlowe

Retail parki na inwestycyjnym topie

McDonald’s z pozwoleniem na budowę na terenie Retail Parku Atut Myszków
Parki handlowe

McDonald’s z pozwoleniem na budowę na terenie Retail Parku Atut Myszków

Trwa rozbudowa CH Nowe Bielawy
Centra handlowe

Trwa rozbudowa CH Nowe Bielawy

Następny artykuł
W Galerii Amber w Kaliszu zamknięto sklep E.Leclerc – dyrekcja wydała oświadczenie

E.Leclerc kontynuuje realizację strategii marek własnych dla zrównoważonego rozwoju

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version