Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Na decyzję o odmrożeniu czekał cały ekosystem centrów handlowych” – mówi Anna Malcharek, Gemini Holding

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0
Anna_Malcharek_retail_journal

Anna_Malcharek_retail_journal

Nie do trzech, a do czterech razy sztuka. Od wtorku,  4 maja, oferta handlowa i usługowa galerii znów będzie dostępna dla klientów, rząd zadecydował dziś o jej odmrożeniu. W sumie ostatni lockdown pochłonął aż 45 dni handlowych i 3 niedziele handlowe.  Decyzję rządu komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding, firmy do której należą centra Gemini Park w Bielsku-Białej, Tarnowie i Tychach.

Tomasz Pietrzak, Guarana PR: Jak ocenia Pani decyzję rządu o odmrożeniu centrów handlowych?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Anna Malcharek: Oczywiście to słuszna decyzja, na którą czekał cały ekosystem centrów handlowych. Galerie to miejsca bezpieczne, co zresztą deklarował sam minister zdrowia podczas konferencji prasowej w styczniu br. Obiekty przy ograniczonej ofercie działają już 6 tygodni. Dwukrotnie lockdown był także przedłużany i pogłębiany, a ostatnie poluzowania obostrzeń w usługach nie objęły wszystkich obiektów w Polsce. Pełne otwarcie oferty handlowej, oczywiście w reżimie sanitarnym, do którego już wszyscy przywykli, pozwoli nam podjąć pracę nad odzyskaniem obrotu, zwłaszcza, że przed nami ważne dla handlu miesiące wiosenno-letnie.

Liczą Państwo na szybkie „odbicie” po otwarciu?

Prognozujemy, że sytuacja będzie wyglądała podobnie jak w lutym br., kiedy znoszono trzeci lockdown. Footfall wówczas bardzo szybko wrócił  do bezpiecznego poziomu 70-80% , w stosunku do tego notowanego w czasie przed pandemią. Klienci byli spragnieni dostępu do oferty wyprzedażowej. Teraz są spragnieni dostępu do nowych wiosennych kolekcji, które w marcu zostały „zamrożone”. Spodziewamy się więc w pierwszych dniach dynamicznego, a potem stabilnego wzrostu wskaźnika odwiedzin. Z całą pewnością temu ożywieniu pomoże dalsze luzowanie obostrzeń zaplanowane na kolejne tygodnie maja. Obostrzeń, które ciążą branży gastronomicznej, fitness i kinowej. Wznowienie działalności restauracji, kawiarni, kin i fitness clubów, nawet przy 50-procentowym obłożeniu, będzie miało duży wpływ na obrót najemców generowany w obiektach handlowych.

Sam fakt otwarcia sklepów przyciągnie klientów?

Przez ostatnie 6 tygodni zakupy stacjonarne Polaków ograniczały się praktycznie tylko do kilku sklepów pierwszej potrzeby. W tym czasie zdążyła się zmienić pora roku, pojawiły się także związane z nią potrzeby, które teraz klienci będą mogli w końcu zaspokoić.  Wiele wydatków, np. związanych z ubraniami, elektroniką czy sprzętem sportowym zostało wstrzymanych na czas zamknięcia sklepów.  Podobnie jak podczas wcześniejszych restartów handlu, tak i teraz należy się spodziewać akcji prosprzedażowych w sklepach. Marki wchodzą także w okres „mid season sale”, co może dodatkowo pobudzić sprzedaż, a także – co równie istotne – zwiększyć wartość koszyka zakupowego pojedynczego klienta.  Rok temu, kiedy handel wznawiał działalność po pierwszym lockdownie, były to kluczowe czynniki, dzięki któremu footfall szybko się ożywił. Wiele też zależy od poluzowań w życiu społecznym. Odmrożenie turystyki, a także imprez masowych i rodzinnych będzie miało pozytywny wpływ na handel, przywróci bowiem m.in. zakupy na szczególne okazje, których w ostatnich miesiącach brakowało.

Ten rok czterech lockdownów nauczył czegoś rynek?

Zdecydowanie sprawniej, niż w maju 2020 r., przebiega proces odmrażania sklepów i usług.  Zarówno centra handlowe, jak i marki mają już wypracowane procedury, dzięki którym od pierwszego dnia, kiedy wznawiana jest działalność sklepy są zatowarowane i oczekują na klientów. Tak się dzieje m.in. w galeriach Gemini Park w Tychach, Tarnowie i Bielsku-Białej. Oczywiście pełen rozruch zajmuje kilka dni, jednak już pierwszego dnia klienci wracający do galerii nie czują się rozczarowani. Takie efektywne powroty handlu obserwowaliśmy zwłaszcza jesienią 2020 i w lutym br. Mamy nadziej, że i tym razem ten efekt się powtórzy.  Jesteśmy także w 100% przygotowani pod względem sanitarnym, zresztą od początku pandemii byliśmy. Ostatni rok pozwolił jednak na wprowadzenie kilku procedur, dzięki którym centrum handlowe wraz z najemcami działa w okresie obostrzeń jak jeden organizm, stosując się do wszystkich rządowych zaleceń, a nawet daleko wychodząc poza te rekomendacje.

Ostatni lockdown mocno nadwyrężył kondycję właścicieli galerii handlowych?

Przyniósł kolejne dwa miesiące bez wpływów z czynszu i opłat eksploatacyjnych, a także kolejne dobrowolne rabaty, jakie udzielono najemcom. Ostatnie trzy lockdowny wygenerowały dziurę w przychodach rzędu 5,5 mld zł, co stanowiło ok. 50 proc. rocznych przychodowy. Ten lockdown zapewne dołoży kolejny miliard złotych do tych strat.  Strat, których nie sposób odrobić, tym bardziej, że właściciele centrów handlowych nadal nie tylko nie otrzymali, ale również  nie mogą liczyć na żaden mechanizm pomocowy, który by minimalizował dotychczasowe straty. Ta „dziura” oczywiście nie pozostaje bez wpływu na działalność obiektów. Wiele planów inwestycyjnych na rynku zapewne na pewien czas zostanie zamrożone.


O Gemini Holding

Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.

Tags: Anna Malcharekcentra handlowegalerie handloweGemini Holdingretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
designer_outlet_gdańsk

Startują prace nad rozbudową salonu Nike w Designer Outlet Gdańsk

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version