Kilka lat temu powstał pierwszy ogólnodostępny warsztat dla majsterkowiczów – Męska Szopa. Jula Poland wsparła ten projekt jako partner strategiczny zapewniając odpowiednie wyposażenie, narzędzia i maszyny oraz ich serwisowanie. W sobotę, 12 czerwca, w Bydgoszczy otwarta została piąta w Polsce Męska Szopa.
Wiele lat temu w Australii pojawiła się inicjatywa tworzenia miejsc dla mężczyzn, którzy zakończyli aktywność zawodową. Zauważono, że brakuje im okazji do pielęgnowania relacji społecznych, trudniej im znaleźć dobry powód, by wyjść z domu, co w dłuższej perspektywie niekorzystnie wpływa na ich funkcjonowanie w społeczeństwie i na ich stan zdrowia. Tak narodził się pomysł tworzenia ogólnodostępnych warsztatów: Men’s Shed – Męskich Szop. Miejsca te to idealny sposób na ożywienie lokalnej społeczności i stworzenie przyjaznej przestrzeni do aktywnego spędzania czasu. Dziś sieci Men’s Shed działają w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie oraz Polsce, dzięki inicjatywie Fundacji Nasza Ziemia. Do współpracy zaproszono markę Jula Poland, która została partnerem strategicznym projektu. Pierwsza polska Męska Szopa powstała w 2015 roku w warszawskiej dzielnicy Włochy, wkrótce kolejna została otwarta w Słupsku, w czerwcu 2018 r. we Wrocławiu, a od lipca 2019 r. działa warsztat przy Wolskim Centrum Kultury w Warszawie.
Warsztaty – Męskie Szopy, powstają dzięki współpracy lokalnych organizacji, które odpowiadają za ich prowadzenie oraz firmy Jula Poland zapewniającej odpowiednie wyposażenie, narzędzia i maszyny oraz ich serwisowanie. Męskie Szopy tworzone są przede wszystkim z myślą o seniorach, ich drzwi są jednak otwarte dla każdego. Charakter i sposób działania tych miejsc kształtuje w dużej mierze lokalna społeczność, np. jedna z Szop nawiązała współpracę z pobliską szkołą podstawową, co zaowocowało realizacją „Szopy z klasą”, czyli cyklu zajęć dla najmłodszych.
Inicjatywy zrzeszające ludzi, mobilizujące do wspólnych działań a wreszcie pobudzające kreatywność zawsze wpisywały się w koncepcję naszej marki – mówi Arnold Brzeziński Country Operations Manager Jula Poland. Dodatkowo bardzo odpowiada nam formuła warsztatu ogólnodostępnego – w takim miejscu potencjał naszych marek własnych może być w pełni wykorzystany. Otwarcie bydgoskiej Męskiej Szopy, tym bardziej cieszy, że jest jedną z oznak powrotu do normalności po trudnym czasie pandemii – dodaje.
Męska Szopa w Bydgoszczy powstała we współpracy z Fundacją Aktywny Warsztat. Aktywny Warsztat to ciekawe miejsca na mapie Bydgoszczy, które angażuje ludzi do działania poprzez zaoferowanie mieszkańcom (i nie tylko) dostępu do wyposażonego w profesjonalne narzędzia i elektronarzędzia warsztatu. Jula chce inicjować tam wydarzenia, które łączą pokolenia i stwarzają okazję do wymiany doświadczeń oraz praktycznych umiejętności poprzez organizację warsztatów, szkoleń, pokazów i spotkań z ciekawymi osobami. Jedną z takich aktywności jest Męska Szopa na osiedlu Błonie przy ulicy Abrahama 8a. Otwarcie warsztatu odbyło się w sobotę, 12 czerwca.
O Juli
Jula powstała w 1979 roku jako firma rodzinna. Karl-Johan Blank, właściciel Jula, czynnie angażował się w budowanie firmy od samego początku. Przez kolejne kilka lat Jula rozwinęła się w grupę, Jula Holding Group, działającą w obszarach handlu detalicznego, nieruchomości, środowiska, energii, finansów, logistyki i hoteli. Więcej o historii firmy Jula można znaleźć pod adresem: https://historia.jula.se/ Siedziba grupy Jula Holding znajduje się w Skara w Szwecji. Grupa zatrudnia około 3500 pracowników, a sprzedaż w 2019 roku wyniosła nieco ponad 8,1 miliarda SEK. Firma handlowa Jula zapoczątkowała rozwój całej grupy. Jula oferuje klientom szeroką i starannie dobraną gamę produktów do domu, ogrodu czy garażu. Ponadto w asortymencie JULA znajdą się produkty RTV i AGD, odzież robocza oraz wiele akcesoriów dla osób, aktywnie spędzających czas m.in. wędkując, wędrując czy jeżdżąc na rowerze. Jula to sklepy dla praktycznie myślących klientów. Produkty Jula cechuje wysoka jakość i dostępne ceny. Zakupów można dokonać za pośrednictwem sklepu internetowego oraz stacjonarnie, w 111 multimarketach – 59 w Szwecji, 37 w Norwegii i 15 w Polsce.
Fundacja Aktywny Warsztat
Głównym statutowym celem Fundacji Aktywny Warsztat jest promocja szeroko pojmowanej kultury technicznej oraz edukacja ekologiczna. Fundacja zrzesza trzy osoby: pedagog z ekologicznym zacięciem i dwóch inżynierów z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w różnych branżach na stanowiskach technicznych. Szczególną sympatią darzymy wszelkiego rodzaju majsterkowanie oraz ideę naprawiania sprzętów codziennego użytku zamiast wyrzucania ich po pierwszej awarii. Współpracujemy z różnymi organizacjami pozarządowymi, współorganizujemy wydarzenia kulturalne. Aktywny Warsztat jest ciekawą alternatywą zarówno dla majsterkowiczów jak i osób, które lubią nabywać nowe praktyczne umiejętności. Jeżeli lubisz naprawiać, odnawiać, konstruować – jest to miejsce dla Ciebie.