Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Online nie zastąpi ofline” Cushman & Wakefield podsumowuje modele zachowań konsumentów

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, E-commerce, Newsy
0
daniel_stanczuk_cushman_wakefield_retail_journal

daniel_stanczuk_cushman_wakefield_retail_journal

Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania wszystkich grup konsumenckich jest oczywisty. Z jednej strony przyspieszył to, co nieuniknione, czyli znaczący wzrost sprzedaży generowanej przez kanały online. Z drugiej, uświadomił konsumentom istotę zakupów realizowanych stacjonarnie. Świat online nie zastąpi świadomych decyzji podejmowanych offline w punkcie sprzedaży pod wpływem emocji, jak również ze względu na potrzebę obejrzenia produktu przed zakupem. Oba kanały będą jednak współistnieć, tworząc swoisty ekosystem unikalnego customer experience. Firma Cushman & Wakefield podsumowuje modele zachowań konsumentów.

Konsument w dobie pandemii

Pandemia COVID-19 oraz następujące po sobie okresy tzw. lockdownów – ograniczenia życia społecznego, a także gospodarczego wpłynęły bezpośrednio na znaczący wzrost sprzedaży generowanej przez kanały online. Jest to logiczne i naturalne następstwo, wynikające z braku możliwości zrealizowania zakupów w wybranym punkcie stacjonarnym. W tym bezprecedensowym czasie, konsumenci znacznie częściej decydują się na odwiedziny małych i kameralnych obiektów handlowych w opozycji do dużych, regionalnych centrów handlowych. Nie rezygnują z możliwości odwiedzenia obiektów handlowych – traktują je w dalszym ciągu, jako przestrzeń społeczną będącą miejscem spotkań, a wybierają tylko bardziej kompaktowe – bo bezpieczniejsze i wygodniejsze.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Formatami, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem są nieduże parki handlowe oraz obiekty typu convenience, pozwalające na zaspokojenie najważniejszych potrzeb. Istotnym faktem jest jednak różnica w zachowaniu konsumentów dużych oraz małych ośrodków miejskich, gdzie obiekty handlowe stanowią element lokalnej rozrywki, a także unikalnego customer experience budowanego poprzez szeroką gamę aktywacji rozrywkowych, aktywności CSR, pro-sprzedażowe oraz programy lojalnościowe – komentuje Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director w pionie marketingu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Polityka zwrotów… Prawo, z którego korzystamy.

Rosnący odsetek kupujących online generuje po stronie sklepów ogrom nakładów finansowych na kwestie związane z logistyką oraz administracją zwrotów zakupionych towarów online. Biorąc pod uwagę chociażby ustawę z 30 maja 2014 r., nabywca może odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni od chwili otrzymania towaru bez podania przyczyny. Świadomość konsumentów jest znacznie większa niżeli jeszcze kilka lat temu i chętnie korzystają oni z możliwości zwrotu zakupionego przez Internet produktu. Średni odsetek zwrotów wynosi od 25% do 30% wszystkich transakcji. W segmencie mody ten procent zwrotów jest jeszcze większy, co stawia stan zapytania w kwestii opłacalności utrzymywania biznesu tylko w sferze internetu. Fakt wykorzystania sklepów online w tym sektorze jako „przymierzalni” generuje znaczące koszty zarządzania procesem zwrotu, nie mówiąc już o braku możliwości zbudowania kontaktu konsumenta z produktem „na żywo”.

Online czy offline? A może efekt ROPO?

Pandemia COVID-19, zależnie od regionu, wpływa w mniejszym lub większym stopniu na generowane wyniki footfall (wskaźnik liczby klientów odwiedzających centrum). Biorąc pod uwagę dane Polskiej Rady Centrów Handlowych za luty br. średnia odwiedzin obiektów handlowych była mniejsza o 21% w porównaniu rok do roku. Zauważyć można, że spadek odwiedzin w obiektach handlowych nie wpływa wprost proporcjonalnie na spadek poziomu konwersji (liczba wizyt vs generowana sprzedaż), który utrzymuje się na wysokim poziomie. Co więcej znany wszystkim „window shopping” także ulega przekształceniu, podkreślając istotę efektu ROPO (Research Online Purchase Offline). Konsumenci szukają informacji o produkcie w Internecie, ale deklarują chęć realizacji zakupów w punkcie stacjonarnym. Aktualnie jest to możliwe przede wszystkim dzięki sprzedaży prowadzonej LIVE z możliwością odbioru produktu w ramach usługi Click & Collect.

LIVE streaming oraz sprzedaż LIVE za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram), stają się popularnym narzędziem wspierającym sprzedaż butików stacjonarnych. Bardzo często proces ten wsparty jest także mową korzyści oraz benefitami oferowanymi przez stylistów poszczególnych obiektów zaangażowanych w projekty. Co więcej, konsument decydujący się na zakup przez Internet może odebrać zakupiony produkt osobiście, zachowując możliwość zwrotu w przypadku takiej chęci – dodaje Daniel Stańczuk, Marketing Manager, Cushman & Wakefield.

Online2Offline, a lojalność konsumenta

Pandemia COVID-19, to wyzwanie dla całej branży retail, co równoznaczne jest z przekształceniem modeli sprzedażowych, bądź koniecznością wykorzystania nowych narzędzi ją wspierających. Przedstawiciele centrów handlowych mają świadomość istoty wyzwania w obliczu, którego znaleźli się zarówno konsumenci, jak i najemcy obiektów handlowych. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany związane z okresami lockdown oraz ludzką potrzebą przebywania pośród innych osób, centra handlowe wprowadzają szereg rozwiązań motywujących potencjalnych klientów do ponownych odwiedzin.

Proces integrujący świat Online ze światem Offline jest wypadkową rozwoju technologii oraz ludzkiej potrzeby przebywania pośród innych osób. Nie jesteśmy w stanie funkcjonować poza strukturą społeczną i dlatego podświadomie dążymy do bycia częścią większej wspólnoty. Jest to dla konsumentów zupełnie naturalne, dlatego rekomendujemy właścicielom centrów handlowych odważne, nowatorskie zmiany będące odpowiedzią na podstawowe potrzeby klientów i ich zachowania. Retail Therapy to poddanie obiektu analizie i wdrożenie zmian z nastawieniem na rozwój formatów rozrywkowych, gastronomicznych i usługowych w połączeniu z ofertą retailową, która generuje unikalne, skrojone na ograniczony czas unikalne doświadczenia zakupowe. A wszystko w połączeniu z programem lojalnościowym oraz automatyzacją i personalizacją w komunikacji – dodaje Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director w pionie marketingu Cushman & Wakefield.


O Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 50 tysięcy pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2020 roku jej przychody wyniosły 7,8 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne.

Tags: Cushman & Wakefieldretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Następny artykuł
Answear.com wprowadził dwie nowe kolekcje marki własnej

Answear.com wprowadził dwie nowe kolekcje marki własnej

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version