Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Szykuje się zaostrzenie zasad handlu w niedzielę. Rzecznik MŚP komentuje

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0

W ubiegłym tygodniu do sejmowej komisji polityki społecznej i rodziny wpłynął projekt ustawy uszczelniający zakaz handlu w niedzielę. Zapytaliśmy, co o planach w tym zakresie sądzi Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Szykuje się zaostrzenie obowiązującej od 2018 roku ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

W zeszłym tygodniu grupa posłów PiS, z byłym szefem „Solidarności” (to właśnie związkowcy byli inicjatorami wprowadzonej 3,5 roku temu regulacji) Januszem Śniadkiem na czele, złożyła do Sejmu projekt ustawy w tej sprawie, zaś w ostatnich dniach został on skierowany do pierwszego czytania w sejmowej komisji polityki społecznej i rodziny.

Projekt ma być swoistym „batem” na sklepy prowadzące działalność handlową w niedzielę (i tym samym omijające ustawę) za sprawą uzyskania statusu placówki pocztowej (posiadają go takie sieci jak np. Żabka, Carrefour, czy ostatnio niektóre sklepy Biedronki).

Projekt zakłada, że handel w niedzielę mogłyby prowadzić jedynie placówki, w których świadczenie usług pocztowych ma charakter przeważający, a nie jak obecnie wszystkie placówki pocztowe.

Komentarz Rzecznika MŚP

O plany dotyczące zaostrzenia ustawy o zakazie handlu w niedzielę zapytaliśmy Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

Obecne przykłady omijania przepisów pokazują, że intencja ustawodawcy przestaje być realizowana, gdyż podmioty które chcą sprzedawać w niedzielę zaczynają to robić w zgodnie z obecnymi przepisami. Środowisko przedsiębiorców nie ma jednolitego stanowiska w tej sprawie. Wsłuchujemy się w opinie kierowane do Biura Rzecznika MŚP i Rzecznik zajmie stanowisko w trakcie procesu legislacyjnego nad tą ustawą – komentuje dla Retail Journal Krystian Cieślak z Biura Prasowego Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Powściągliwe stanowisko w sprawie zmian w ustawie o zakazie handlu wyrażają ci, w których zmiany uderzą. Poniżej prezentujemy komentarz uzyskany od biura prasowego Carrefour Polska.

Nie komentujemy procesu legislacyjnego i zawsze stosujemy się do obowiązujących przepisów prawa – czytamy w komentarzu biura prasowego sieci.

Apel o przywrócenie niedziel handlowych

Do projektu posłów partii rządzącej krytycznie odnosi się Polska Rada Centrów Handlowych. Organizacja – co zdradził w rozmowie z naszym portalem jej szef Krzysztof Poznański – zabiegała niedawno o liberalizację ustawy o zakazie handlu, tak by został on do końca tego roku zawieszony.

Podczas spotkania z prezydentem, które poświęcone było sytuacji branż dotkniętych przez Covid-19, zaproponowaliśmy zawieszenie zakazu handlu do końca tego roku, tak by handlowcy, w tym właściciele centrów handlowych i najemcy mogli odrobić straty. Przecież każdy dzień handlu to byłoby dla nich ogromne wsparcie. Inicjatywa ta nie została jednak podjęta – powiedział nam Krzysztof Poznański.

Przywrócenia niedziel handlowych – jak pokazują sondaże – chce ponad połowa Polaków. Zachowania obecnych zasad chce zaś co trzeci konsument. Najbliższa niedziela handlowa przypadać będzie 29 sierpnia, czyli już za nieco ponad trzy tygodnie. Kolejne dwie nastąpią w dwie przedświąteczne niedziele – 12 i 19 grudnia.

Autor: Radosław Święcki

Tags: handel w niedzielęNiedziele handloweRzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Supermarket w Luboniu zmienił logo na SPAR

Supermarket w Luboniu zmienił logo na SPAR

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version