Producent soków, syropów, napojów i produktów biobójczych Excellence przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. W okresie tym firma osiągnęła przychody w wysokości 27 mln zł, o 23,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk netto wyniósł natomiast 842 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,14 mln zł.
Producent soków, syropów, napojów i produktów biobójczych Excellence przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. W okresie tym firma osiągnęła przychody w wysokości 27 mln zł. To o 23,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk netto wyniósł natomiast 842 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,14 mln zł.
Realizujemy zapowiedziane działania, dzięki którym umacniamy pozycję Grupy Excellence w kilku sektorach: soki i syropy generują w tym roku duże wzrosty, a w segmencie suplementów diety mamy kilkusetprocentową dynamikę. Rozwijamy nowe inwestycje w obszarze produktów z dodatkiem konopi– spodziewamy się pierwszych efektów tych działań w wynikach finansowych w przyszłym roku. Wzmocniliśmy też sprzedaż zagraniczną i mocno pracujemy nad kanałami e-commerce. Ten segment również będzie kontrybuował do wyników w przyszłym roku. Naszą przewagą konkurencyjną jest wysoka jakość produktów, własne receptury i mocne marki. Współpracujemy z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Przygotowujemy kolejne innowacyjne serie i większe kampanie marketingowe, dlatego zakładamy istotny wzrost sprzedaży w tym roku – podkreśla cytowany w komunikacie Dariusz Polinceusz, prezes Excellence.
Za kluczowe wydarzenia w pierwszym półroczu tego roku Grupa Excellence uznaje:
- umowa HealthMedica na dostawę produktów na rzecz OTCF S.A. o łącznej wartości 2,35 mln zł. Współpraca ma charakter długoterminowy. W ramach umowy HealthMedica dostarczy nowatorskie, prozdrowotne wyroby witaminowe o unikatowych recepturach, niedostępne jak dotąd na polskim rynku;
- objęcie 10 proc. akcji spółki Polskie Konopie. Będzie ona produkowała artykuły spożywcze z dodatkiem konopi, suplementy diety, a także rozpocznie sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków na bazie konopi;
- inwestycja w nową spółkę Excellence Cannabis SA wraz z partnerami strategicznymi: Intenson Europe i Januarym Ciszewskim. Excellence wraz z przewodniczącym rady nadzorczej Marcinem Ciecierskim objął ponad 46 proc. akcji nowej spółki. Spółka będzie specjalizować się w produkcji wyrobów z olejem cannabis oraz na kryształach CBD – produktów spożywczych, kosmetycznych i suplementów diety;
- zawarcie 3-letniej umowy ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie. Umowa rozszerza obecną współpracę dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144 300 euro. Rozszerzenie umowy daje możliwość dostarczania produktów do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal Cash and Carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia Horeca. Excellence od wielu lat współpracuje z siecią Biedronka, dostarczając produkty w stałym asortymencie – zarówno marki własnej sieci, jak i pod marką producenta „Excellence”;
- zakup 51 proc. udziałów w HealthMedica– specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. To inwestycja zgodna z kierunkiem rozwoju Grupy Excellence i odpowiadająca na rosnący popyt rynkowy w tym segmencie. HealthMedica pracuje nad nowoczesną platformą internetowej sprzedaży suplementów diety, która powinna zostać uruchomiona do końca 2021 roku;
- pozyskanie dofinansowania z funduszy UE w wysokości blisko 200 tys. zł na realizację projektu wdrożenia zmian w zarządzaniu procesem produkcji.
Firma przypomina, że eksportuje swoje produkty do: Niemiec, Holandii, Czech, a także na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę oraz do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Excellence podaje także, że smaki docenili również konsumenci w Kanadzie.
Spółka informuje również, że prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Przypomnijmy, że Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence. Na podstawie danych AC Nielsen Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24 proc.
O Excellence
Spółka działająca od 1992 roku, notowana na NewConnect – jest jednym z największych polskich producentów syropów. Produkuje także soki, suplementy diety oraz produkty biobójcze. W ofercie posiada również linię ekologiczną „I’m Bio”, dodatkowo syropy tradycyjne i egzotyczne, soki oraz musy. Zdobyte doświadczenie, liczne nagrody oraz uzyskany certyfikat jakości BRC pozwoliły na rozpoczęcie współpracy z największymi sieciami handlowymi w Polsce. Równolegle z rozwojem rodzimych receptur i budowaniem własnej marki, Excellence jest jednym z czołowych dostawców syropów takich sieci jak: Biedronka, Netto, Lidl, Auchan, Carrefour oraz wielu innych.