Zaplecze logistyczne Netto powiększa się o centrum dystrybucyjne w Teresinie. To efekt zawartej w połowie zeszłego roku transakcji na mocy której Salling Group (właściciel Netto) przejmie część polskiego biznesu wycofującej się z naszego kraju sieci Tesco.
Przypomnijmy, że w czerwcu zeszłego roku wycofujące się z Polski Tesco zawarło transakcję z właścicielem Netto Salling Group, na mocy której spółka przejmie część polskiego biznesu brytyjskiej sieci.
Salling Group przejmuje nie tylko sklepy Tesco (ok. 300 placówek), ale też centra dystrybucyjne, wśród nich centrum w Teresinie, które rozpoczęło towarowanie 9 sierpnia, a pierwsza wysyłka towarów do obsługiwanych sklepów nastąpiła na początku tego tygodnia.
Magazyn w Teresinie obsłuży centralną i wschodnią Polskę
Ultraszybkie przejęcie niemal 300 sklepów Tesco wymaga od nas dużej elastyczności oraz sprawnej sieci logistycznej. Dwa przejęte centra dystrybucji idealnie wpisują się w nasze potrzeby z punktu widzenia ich położenia geograficznego. Magazyn w Gliwicach pozwolił nam znacząco odciążyć Domasław i zapewnił dalszy rozwój na południu. Teresin natomiast umożliwi nam szybki rozwój w centralnej i wschodniej części kraju. Obie lokalizacje są również strategiczne z transportowego i kosztowego punktu widzenia. Jeszcze przed przejęciem Tesco, gdy dokonywaliśmy analizy naszej siatki logistycznej, niemal dokładnie w tych punktach planowaliśmy otwarcia naszych nowych magazynów – komentuje Przemysław Podsiadły, Head of Supply Chain & Logistics Netto.
Centrum dystrybucyjne w Teresinie posiada w sumie 225 ramp rozładunkowych i załadunkowych oraz cztery strefy temperaturowe, które umożliwiają składowanie towarów w odpowiednich warunkach. Magazyn będzie obsługiwał sklepy znajdujące się w województwach: mazowieckim, wielkopolskim, łódzkim, warmińsko-mazurskim, świętokrzyskim, lubelskim i podlaskim. W chwili rozpoczęcia jego działalności będzie to 75 placówek.
Dwa razy więcej powierzchni. Netto rozważa wynajem
Nowe centrum dystrybucyjne ma 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej. O tyle samo zwiększyła się powierzchnia dystrybucyjna Netto w maju tego roku dzięki otwarciu magazynu w Gliwicach, co oznacza, że w tym roku powierzchnia magazynowa Netto wzrosła z 72 tys. mkw. do 176 tys. mkw., a więc ponad dwukrotnie.
Przejmując centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie, w rzeczywistości zyskaliśmy dwa razy więcej przestrzeni niż potrzebowaliśmy. W pierwszej fazie procesu konwersji Tesco do Netto posiadanie dodatkowej powierzchni magazynowej było dla nas wygodne, bo pozwalało na samodzielną dystrybucję wyposażenia do otwieranych sklepów, ale już teraz musimy mocno skupić się na zmniejszeniu tych powierzchni. Jednym ze scenariuszy, nad którym pracujemy, jest podnajem powierzchni firmom zewnętrznym. Jesteśmy gotowi do rozmów z zainteresowanymi – tłumaczy Podsiadły.