Po ponad 25 latach Tesco definitywnie znika z Polski. Sklepy należące do brytyjskiej sieci będą otwarte do 31 października br. Po tym terminie w większości z nich kontynuowany będzie proces konwersji do formatu Netto.
Przypomnijmy, że w czerwcu zeszłego roku brytyjska sieć zawarła transakcję z Salling Group, właścicielem Netto, na mocy której przejęta zostanie część polskiego biznesu Tesco (ok. 300 sklepów).
W marcu tego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na transakcję. Wtedy też rozpoczął się proces konwersji sklepów Tesco do formatu Netto, a pierwsze placówki po zmianie szyldu na Netto otwarte zostały pod koniec maja b.r.
W ciągu trzech miesięcy od otwarcia pierwszych sklepów po konwersji otworzyliśmy blisko 80 placówek Netto w miejsce Tesco. Założeniem jest, by ten proces przebiegał dynamicznie – podkreśla cytowany w komunikacie Mark Nielsen, CEO Netto Polska.
Chcemy możliwie szybko i sprawnie pojawić się z flagowym formatem Netto 3.0 w nowych lokalizacjach. W ten sposób zaoferujemy jeszcze większej grupie polskich klientów to, za co nas chętnie wybierają. Tu wymienić można szeroką ofertę, atrakcyjne ceny, cotygodniowe promocje, które pozwalają realnie oszczędzać na codziennych zakupach i skandynawski styl, jaki zdecydowanie wyróżnia nasze sklepy wśród konkurencji – dodaje.
Ponad 700 sklepów Netto w Polsce
Netto prognozuje, że 2021 rok zakończy z blisko 200 placówkami w miejsce Tesco. Po zakończeniu procesu konwersji, Netto osiągnie liczbę ponad 700 sklepów w całej Polsce.
Przedstawiciele Tesco dziękują natomiast klientom za zaufanie i lojalność, licząc na to, że planowane zmiany okażą się dla nich atrakcyjne.
Wkład Tesco w kształtowanie oblicza nowoczesnego handlu w Polsce przez wszystkie te lata jest znaczący. Dziękujemy naszym klientom za ogromne zaufanie i lojalność. Jestem przekonany, że format Netto jest atrakcyjną propozycją dla dotychczasowych klientów Tesco – mówi Maciej Melnik, CEO Tesco Polska.
W związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce, obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci. Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych do końca października br.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ponad 480 sklepów w Polsce i pięć centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Koncept Netto zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.