Answear.com, e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wypracował w III kwartale br. 161 mln zł sprzedaży online. To oznacza wzrost o 73 proc. rok do roku.
Tak wysoki wzrost sprzedaży online Answear.com tłumaczy przede wszystkim dynamicznie zwiększającą się ofertą produktową, szczególnie w segmencie premium, a także wprowadzeniem do sprzedaży wielu znanych marek np.: Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Victoria Victoria Beckham czy Chiara Ferragni.
Firma podkreśla również, że w minionym kwartale znacząco poprawiła zatowarowanie, a także zwiększyła zapasy, dzięki czemu mogła z powodzeniem oferować klientom atrakcyjną propozycję kolekcji również w okresie letnich wyprzedaży.
Cieszy nas konsekwentny wzrost sprzedaży online. To bez wątpienia wynik realizacji strategii zwiększania produktów z segmentu premium, co bezpośrednio przekłada się na średnią wartość zamówienia. Dodatkowo w ostatnich miesiącach kontynuowaliśmy działania markeitngowe na wszystkich rynkach, na których prowadzimy sprzedaż, co bezpośrednio przyczyniło się do dalszego umacniania świadomości i pozycji marki na rynku. Oprócz tego stale zwiększamy zdolności magazynowe i naszą sprawność operacyjną – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Firma zwraca uwagę, że dostrzega również poprawę na poziomie doświadczenia zakupowego klientów. Miniony kwartał był pierwszym pełnym okresem, w którym Answear.com. miał uruchomione aplikacje mobilne i zmigrowane wszystkie wersje sklepów do nowej platformy.
Spółka podkreśla także, że systematycznie rozwija markę własną, przypominając, że w ostatnim kwartale do sprzedaży trafiła nowa specjalna kolekcja Answear.LAB „Power Girl”, która odwołuje się do siły i niezależności kobiet.
Answear.com na nowych rynkach
Answear.com zwraca także uwagę, że w ostatnich tygodniach rozszerzył skalę swojej działalności. Pod koniec sierpnia spółka rozpoczęła działalność w Grecji, zaś na początku tego miesiąca weszła na rynek chorwacki.
Konsekwentnie realizujemy nasze cele emisyjne IPO, którymi były m.in. ekspansja na kraje w regionie CEE. Wejście na dwa nowe rynki z pewnością wpłynie na dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych okresach. Jesteśmy już obecni na 9 rynkach w regionie CEE: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Grecji oraz Chorwacji. Chcemy być obecni we wszystkich krajach Europy Centralnej i Wschodniej, w tym wszystkich krajach Bałkańskich – zapowiada Krzysztof Bajołek.