Intermarché uruchomił drugą edycję kampanii edukacyjnej „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”. Celem akcji jest zwiększanie świadomości Polaków odnośnie problemu marnowania żywności i jego zapobieganiu. Kampania potrwa do 24 października.
Z przywołanych przez Intermarché badań CBOS z zeszłego roku wynika, że nieco ponad 80 proc. Polaków jest świadomych wpływu ich sposobu życia na stan środowiska naturalnego. Odsetek dość wysoki, tyle że wiele osób wciąż nie posiada niezbędnej wiedzy do podejmowania dobrych dla środowiska decyzji. Uruchomiona przez sieć kampania ma to zmienić. Konkretnie ma ona na celu edukację zarówno klientów, jak i pracowników Intermarché w zakresie niemarnowania produktów spożywczych.
Kampania „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” będzie prowadzona wielokanałowo, co pozwoli dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Marnowanie żywności to problem, który jesteśmy w stanie rozwiązać jedynie wspólnymi siłami. By było to możliwe potrzebujemy podstaw w postaci wiedzy w tym temacie. Wielu z nas nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak odpowiednio przechowywać żywność lub jak robić zakupy, aby nie kupować zbędnych produktów. Z tego względu bardzo ważna jest edukacja w tym zakresie – podkreśla Tomasz Waligórski stojący na czele Intermarché.
W Intermarché mamy nadzieję, że wprowadzając szeroko zakrojone działania w ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” zmienimy podejście Polaków do jedzenia, jak również zmniejszymy ilość marnowanych produktów w naszych sklepach poprzez uświadamianie naszych pracowników – dodaje.
Praktyczne porady dla klientów
W ramach kampanii na stronie internetowej Intermarché zamieszczono zakładkę „Szanuj żywność”. Klienci sieci znajdą tam praktyczne porady służące zmniejszeniu ilości marnowanej żywności. Dowiedzą się m.in., jak planować zakupy, w jaki sposób wykorzystać niezjedzone produkty spożywcze czy jak prawidłowo przechowywać jedzenie w lodówce.
Dodatkowe informacje będą dostępne również w mediach społecznościowych marki – na Facebooku i Instagramie pojawią się nie tylko wskazówki służące zmniejszeniu ilości produkowanych przez nas odpadów, ale również przepisy, które ułatwią nam to zadanie i pozwolą wykorzystać produkty, dla których nie znaleźliśmy zastosowania.
Ponadto sieć planuje akcje edukacyjne (we współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym sklepy Intermarché nieodpłatnie przekazują żywność), które będą organizowane w jej placówkach. We wszystkich supermarketach pojawią się również plakaty z hasłem kampanii.
Partnerami akcji są m.in. Bank Żywności, Caritas, Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, Markot, Monar, Polski Czerwony Krzyż oraz lokalne organizacje znajdujące się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.
Kampania zakończy się 24 października.
Zobacz też: Supermarket Intermarché w Oleśnicy otwarty w nowym koncepcie