Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Jak wygląda e-commerce u naszych sąsiadów?

Wiemy, co najchętniej kupują w sieci Niemcy i Czesi

przez Radosław Święcki
18 października 2021
w E-commerce
2

Aż 85 proc. konsumentów w Niemczech preferuje zakupy online – informuje platforma e-commerce Packeta. Najchętniej kupowaną kategorią produktów jest – podobnie jak w Czechach – moda.

O tym, że rynek e-commerce w Polsce rośnie, wiadomo nie od dziś. Z szacunków PwC wynika, że zwiększył się o 35 proc. i osiągnął tym samym w 2020 roku aż 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej. Polacy najczęściej korzystają z oferty e-sklepów dwa lub trzy razy w miesiącu (36 proc.), niezależnie od miejsca zamieszkania.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Tymczasem cyfrowa platforma e-commerce Packeta sprawdziła, jak rynek ten prezentuje się u naszych sąsiadów.

Nie zaskakuje fakt, że największą gospodarką zarówno offline, jak i online mogą poszczycić się w Europie Niemcy. Najpopularniejszą kategorią produktów jest moda, a następnie elektronika użytkowa i komputery oraz media (książki, muzyka, filmy, gry wideo).

Z przywołanego badania RetailX wynika, że niemieccy konsumenci zdecydowanie preferują zakupy online. W zeszłym roku robiło je w ten sposób aż 85 proc. obywateli. Okazuje się jednak, że u naszych zachodnich sąsiadów występuje wysoki procent zwrotów – ok. 50 proc. wszystkich zamówień.

Rynek e-commerce ma się dobrze również w Czechach, trzecim największym pod względem ekonomicznym państwie Europy Wschodniej.

Co kupują Czesi?

Podobnie jak w Niemczech, największym zainteresowaniem w gronie osób kupujących w sieci u naszych południowych sąsiadów, cieszą się produkty z kategorii moda (29 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się elektronika użytkowa i media (28 proc.), zabawki, hobby i majsterkowanie (23 proc.), meble i urządzenia (12 proc.) oraz żywność i higiena osobista (8 proc.).

Z przytoczonych danych Statista wynika, że czeska branża e-commerce już w 2019 roku warta była ok. 2,5 mld euro.

Prym w Europie pod względem e-commerce wiodą Niemcy, wyprzedzając Wielką Brytanię i Francję.

Poszczególne rynki, mimo podobnych preferencji zakupowych konsumentów, różnią się pod względem logistycznym i sposobów dotarcia do samego klienta. Dlatego Packeta oferuje z jednej strony dostarczanie przesyłek zagranicznych w niskiej cenie, ale również wsparcie i doradztwo w działaniach e-sklepu na rynku zagranicznym – komentuje Dawid Bednarek, dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Polska.

Przedstawiciel firmy radzi, aby przed decyzją o kierunku zagranicznej ekspansji, dokładnie sprawdzić nie tylko preferencje zakupowe konsumentów za naszymi granicami, ale także możliwości dostawy. Bednarek rekomenduje również inwestycje w reklamę e-sklep, także w mediach społecznościowych.

Zobacz też: Postpandemiczna rzeczywistość branży retail. Co z tym e-commerce?

Tags: E-commerce
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Hebe wspiera Fundację onkologiczną Alivia

Hebe wspiera Fundację onkologiczną Alivia

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version