Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

GUS o e-commerce we wrześniu. Eksperci komentują

Wrzesień to dla e-commerce wstęp do najlepszego dla całego polskiego handlu, czwartego kwartału

przez Radosław Święcki
24 października 2021
w E-commerce
3
Grzegorz Rudno-Rudziński    
Fot. Materiały prasowe

Grzegorz Rudno-Rudziński Fot. Materiały prasowe

Główny Urząd Statystyczny (GUS) poinformował, że we wrześniu br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 5 proc. w porównaniu z sierpniem. Z kolei udział e-commerce w sprzedaży detalicznej zwiększył się w porównaniu z poprzednim miesiącem z 7,9 do 8,4 proc. Do danych tych odnieśli się eksperci z Unity Group i Insightland.

Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner w Unity Group podkreśla, że dane za wrzesień pokazują, iż udział e-commerce w detalu ustabilizował się na pewnym poziomie. Ekspert zastanawia się jednak, jak będzie wyglądała sytuacja w najgorętszym dla handlu czwartym kwartale.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Wśród naszych klientów z branży retail dominuje przekonanie, że najbliższe miesiące będą przede wszystkim czasem dużych wzrostów sklepów offline i odrobienia strat, jakie poniósł handel tradycyjny w wyniku nałożonych obostrzeń. Jednak nie musi to oznaczać spadku znaczenia online’u – ten segment rynku w wyniku pandemii zdobył olbrzymią grupę nowych zwolenników, a ci wciąż intensywnie z niego korzystają – mówi Rudno-Rudziński.

To może oznaczać, że nawet w warunkach szybkiego odbicia handlu stacjonarnego, podtrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży internetowej może scementować obecny podział rynku, według którego e-commerce odpowiada za 8-10 proc. obrotów detalicznych – dodaje.

Główny problem – dostępność towarów

Ekspert zwraca uwagę, że w tegorocznym okresie piku sprzedażowego najważniejsze może być to, co dzieje się w Azji.

Coraz więcej e-sklepów doświadcza problemów z dostępnością towaru. Na skutek nagromadzenia różnych negatywnych czynników produkty docierają z Azji z dużym opóźnieniem lub nie docierają w ogóle. Firmy większe, z dużą płynnością, np. takie jak CCC, LPP czy RTVEuroAGD, już zatowarowały się na zapas, ale rynek e-commerce to przede wszystkim małe i średnie podmioty. To one odczują najbardziej konsekwencje zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw – tłumaczy Managing Partner w Unity Group.

Rudno-Rudziński przywołuje dane z ostatniego “E-commerce w Polsce 2021” z których wynika, że dla ponad 80 proc. klientów darmowa i błyskawiczna dostawa jest – po cenie – głównym motywatorem
zakupów online.

W ocenie eksperta sprawi to, że w warunkach ograniczonego dostępu towaru, firmy nie będą tak skłonne do tego, by rezygnować z większej marży i robić promocje pod kątem listopadowych pików sprzedażowych.

Tym samym tegoroczne święta zakupowe jak Dzień Singla czy Black Friday mogą być skromniejsze pod względem obniżek cenowych – podsumowuje Rudno-Rudziński.

Z kolei Katarzyna Iwanich, prezes Insightland z grupy Hexe Capital, odnosząc się do wrześniowych danych GUS podkreśla, że miniony miesiąc to dla polskiego e-commerce „miesiąc stabilny wynikowo i wstęp do
najlepszego dla całego polskiego handlu czwartego kwartału”.

Katarzyna_Iwanich, Insightland

Jednostkowo podmioty sprzedające w sieci nie odnotowują ani znaczących wzrostów sprzedaży, ani też takich spadków, choć całościowo branża zaliczyła wzrost. Po sierpniowym wzmożeniu spowodowanym “back to school” we wrześniu kategoria „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” nadal jest jedną z dwóch z największym wzrostem. Drugą grupą są e-commerce’y z kategorii “tekstylia, odzież, obuwie” – co jest naturalnym wynikiem na przełomie pór roku – mówi Iwanich.

Przedsiębiorcy już szykują się na święta

Ekspertka zwraca uwagę, że wrzesień upłynął bez znaczących pików sprzedażowych, świąt czy cyklicznych uroczystości i okazji. Za to czwarty kwartał otwiera w e-handlu okres wzmożonego wzrostu popytu i podaży. Iwanich podkreśla, że przedsiębiorcy już przygotowują się do Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia.

Druga połowa listopada i cały grudzień są sprzedażowymi punktami kulminacyjnymi. To właśnie w tym czasie odnotowywany jest największy w całym roku wzrost dynamiki sprzedaży kanału online i wzrosty udziału e-commerce w przychodach firm sprzedających również offline. Towarzyszą temu znacznie większe budżety na promocję i wzmożona aktywność reklamowa i marketingowa – podkreśla prezes Insightland.

W ostatnim kwartale polski e-commerce na pewno zaliczy wzrost, a i kolejny rok będzie w tym segmencie lepszy niż obecny – przewiduje Iwanich.

Zobacz też: Jak wygląda e-commerce u naszych sąsiadów?

Tags: E-commerce
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Centrum Handlowe Rondo zaprasza na Babi Targ

Centrum Handlowe Rondo zaprasza na Babi Targ

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version