Empik to, od początku swojej historii, jeden z liderów polskiego rynku i bardzo rozpoznawalna marka. Na przestrzeni lat sieć urosła do 300 salonów stacjonarnych.
Firma stała się też prekursorem rozwiązań subskrypcyjnych (Empik Go z audio i e-bookami oraz program Empik Premium z długą listą benefitów, w tym darmową dostawą). Ponadto produkuje własny content (słuchowiska i seriale audio oraz podcasty). Sam Empik.com przeobraził się zaś w platformę Marketplace z produktami od tysięcy sprzedawców.
2,5 mln użytkowników aplikacji mobilnej
Oferta online obejmuje 20 kategorii produktowych m.in. kosmetyki, zabawki, akcesoria sportowe, elektronikę czy dom i ogród ze Strefą Design. To już w sumie 7 milionów ofert produktów i średnio 230 mln wizyt rocznie. Empik to także 2,5 mln użytkowników najlepiej ocenianej polskiej mobilnej aplikacji zakupowej.
Empik to pochodna akronimu nazwy, największej od końcówki lat 40., sieci klubów i czytelni. Kluby Międzynarodowej Prasy i Książki, nazywane z czasem MPiK-ami, a później po prostu Empikami, stały się synonimem tradycji. Są też ważnym elementem polskiego krajobrazu kulturalnego.