Polacy wydali 1,6 mld zł BLIKIEM podczas weekendu Black Friday

Tegoroczny Black Friday okazał się najlepszym transakcyjnie dniem w historii BLIKA.

Polacy chętnie płacili BLIKIEM podczas Black Friday

Podczas czterech dni obejmujących Black Friday i Cyber Monday Polacy wykonali BLIKIEM prawie 11 mln transakcji o wartości ok. 1,6 mld zł. Zdecydowana większość transakcji (8,8 mln) to zakupy w sieci, ale BLIK cieszył się również sporym zainteresowaniem w sklepach stacjonarnych.

Firma Clear Communication Group podaje w komunikacie prasowym, że podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM zrealizowanych jednego dnia. Było ich prawie 3,2 mln (wobec 2,2 mln przed rokiem), a łącznie z transakcjami P2P – 3,8 mln.

26 listopada, czyli w Czarny Piątek użytkownicy zrobili w sieci zakupy ponad 2,5 mln razy, za kwotę 404 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 300 mln zł.

Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne. W sobotę odnotowano 2,3 mln transakcji, zaś w niedzielę 2,4 mln. Z kolei w poniedziałek, czyli w Cyber Monday, było ich prawie 3 mln.

Fot. Clear Communication Group

Black Friday najlepszym dniem w historii BLIKA

Widzimy, że popularność zakupowych świąt, wokół których organizowane są liczne akcje marketingowe, rośnie z roku na rok. W ciągu tych 4 dni użytkownicy BLIKA wydali w tym roku o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym, a sam Black Friday okazał się najlepszym transakcyjnie dniem w historii BLIKA. – podkreśla cytowana w komunikacie Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności operatora BLIKA.

Zobacz też: 2/3 Polaków odkłada zakupy do Black Friday

BLIK popularny także w sklepach stacjonarnych

Warto zauważyć, że od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 1,3 mln. transakcji (rok temu było to niecałe 500 tys). Wartość zakupów wyniosła 77 mln zł, wobec 31 mln zł w 2020 roku.

Od początku tego roku obserwujemy duży wzrost liczby transakcji w tradycyjnych terminalach, w ten handlowy weekend było ich aż 1,3 mln, część z nich to już także transakcje zbliżeniowe, które na początku listopada stały się dostępne w 6. bankach – komentuje Monika Król.

Z danych przywołanych w komunikacie wynika, że na koniec września z BLIKA aktywnie korzystało 8,6 mln osób. Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach tego roku przekroczyła 70 mld zł.

 

 

Exit mobile version