Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Rośnie sprzedaż książek w salonikach Kolportera 

Największą sprzedaż odnotowano w miesiącach wakacyjnych

przez Blanka Dżugaj
29 grudnia 2021
w Newsy
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Nie tylko prasą Kolporter stoi. W kończącym się roku o ok. 15 proc. w salonikach sieci wzrosła sprzedaż książek. Zdaniem ekspertów, to efekt złagodzenia obostrzeń i zwiększenia liczby czytelników, którzy w czasie pandemii na nowo odkryli książki.

Pandemia, a dokładniej liczne obostrzenia i lockdowny, sprawiły, że ludzie zaczęli chętniej sięgać po książki. Według raportu czytelnictwa, opracowanego przez Bibliotekę Narodową, 2020 rok przyniósł pod tym względem najlepszy wynik od sześciu lat. 42 proc. respondentów odpowiedziało, że przeczytało co najmniej jedną książkę. W 2019 roku po książkę sięgnęło zaledwie 39 proc., a rok wcześniej 37 proc.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Naszym zdaniem osoby, które na nowo odkryły świat literatury chętnie w nim pozostały. Zwiększenie czytelnictwa przełożyło się na sprzedaż książek także w naszej sieci. W stosunku do 2020 roku odnotowaliśmy wzrost ich sprzedaży na poziomie ok. 15 proc. Na wynik miało także wpływ to, że nasze saloniki stały się bardziej dostępne dla klientów. Rząd nie wprowadzał tylu restrykcyjnych obostrzeń w handlu jak w ubiegłym roku, a ograniczenia w ruchu klientów nie paraliżowały sprzedaży – mówi Patryk Podwysocki z Pionu Handlowego Kolportera.

Kryminały i romanse

Książki, w sieci saloników Kolportera, dobrze sprzedawały się przez cały rok, ale największą ich sprzedaż odnotowano w miesiącach wakacyjnych.

W naszej sieci mamy dwie podstawowe grupy książek: „prasowe” i „topowe”. „Prasowe” to książki dostarczane przez wydawców prasowych, m.in. Ringier Axel Springer Polska, Wydawnictwo Edipresse, Burda Media Polska czy Zwierciadło. Prym wiodą tu książki z bestsellerowego nurtu literatury kobiecej i sensacyjnej, w tanich wydaniach kieszonkowych, które są poręczne i łatwo zabrać je w podróż. Natomiast „topowe” to nowości rynku księgarskiego osiągające rangę bestsellera w comiesięcznych notowaniach. Większość z nich dostarcza nam firma Platon – wyjaśnia Patryk Podwysocki.

W 2021 r. w salonikach Kolportera najlepiej sprzedawały się książki sensacyjne, kryminały i romanse. Prym wiodły takie tytuły jak „Córeczki tatusia” i „Szpieg” Danielle Steel, „Koszmar arabskich służących” i „Modelki z Dubaju” Marcina Margielewskiego, „Arabski Raj” i „Arabski książę” Tanyi Valko.

Przeczytaj także: Współpraca Kolportera z GLS

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter zarządza siecią ok. 650 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

Tags: Kolporter
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Nowy Leroy Merlin w Łodzi

Nowy Leroy Merlin w Łodzi

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version