Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Oszczędność czasu i wygoda największymi zaletami zakupów online [BADANIE]

Uczestnicy badania wskazali również największe wady takich zakupów

przez Radosław Święcki
5 stycznia 2022
w E-commerce
0
Znamy zalety zakupów online/Pixabay

Znamy zalety zakupów online/Pixabay

Możliwość kupienia rzeczy w dogodnym momencie bez wychodzenia z domu oraz oszczędność czasu to zdaniem polskich konsumentów największe zalety zakupów online. Takie wnioski płyną z badania Santander Consumer Bank. Za największą niedogodność takich zakupów uznajemy brak możliwości obejrzenia produktu na żywo.

Badanie przeprowadzone przez Santander Consumer Bank potwierdza, że jedną z największych korzyści jakie można zaoferować współczesnym konsumentom jest oszczędność ich czasu. Tę odpowiedź w odniesieniu do zalet zakupów online wskazało blisko 24 proc. respondentów.

Podobne artykuły

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną

Za największą zaletą zakupów w sieci uznajemy jednak wygodę. Polega ona na możliwości zrobienia ich w każdym momencie, bez wychodzenia z domu (31,7 proc.).

„Widać zmianę przyzwyczajeń”

Respondentów zapytano również o to, co jest największą wadą zakupów drogą online. Najczęściej wskazywano w tym kontekście brak możliwości obejrzenia produktu na żywo (ponad 50 proc. odpowiedzi).

Co ciekawe, poza tym raczej nic szczególnego nam tak bardzo nie przeszkadza. Niewielki odsetek ankietowanych (ok. 8 proc.) obawia się tego, że nie otrzyma zamówionej przesyłki lub, że może mieć trudności z ewentualnym zwrotem towaru (ok. 7 proc.). Widać po tym zmianę przyzwyczajeń społeczeństwa, które staje się coraz bardziej cyfrowe i dostrzega płynące z tego korzyści – komentuje Ewelina Krzynowy, Dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku, cytowana w komunikacie wydanym przez bank.

Nie obawiamy się finansowania produktami bankowymi

Badanie dowodzi również, że polscy konsumenci nie mają żadnych obaw w finansowaniu zakupów online za pomocą produktów bankowych. Przynajmniej raz w życiu zrobił to co piąty z nas (17,9 proc.). Połowa badanych, która ma za sobą takie doświadczenie, skorzystała z kredytu ratalnego (50,7 proc.). Co czwarty natomiast z karty kredytowej (28,1 proc.). Z kolei 12 proc. respondentów sięgnęło po limit kredytowy.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów, w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu 2021 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1002.

 

Tags: ecommerce
ShareTweet

Podobne artykuły

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące
E-commerce

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie
E-commerce

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników
E-commerce

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną
E-commerce

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną

Zakupy na czacie. Czy dzięki conversational commerce przestaniemy dodawać produkty do koszyka?
E-commerce

Zakupy na czacie. Czy dzięki conversational commerce przestaniemy dodawać produkty do koszyka?

Następny artykuł
maria_bogajewska_retail_journal

WYWIAD: "Miniony rok był dla Areny.pl bardzo owocny" - mówi Maria Bogajewska

Najnowsze informacje

Centrum Łopuszańska 22 rozwija swoją ofertę gastronomiczną. Grono najemców poszerzyło się o kolejną kawiarnię

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Newmark Polska rozwija się i przeprowadza do nowego biura

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”

Najnowszy raport inwestycyjny Colliers nt. rynków EMEA: Polska z jednym z najlepszych wyników kwartalnych – prawie 1,4 mld euro

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version