Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Mamy atuty, chęci i ambicje aby kontynuować dobrą passę” – mówi Jacek Dziaduś, Answear.com

Na jakich rynkach zagranicznych Answear chce wzmocnić swoją pozycję? Jakie ma plany na ten rok oraz co wpłynęło na bardzo dobry wynik finansowy w 2021 r?

przez Urszula Szewczyk
27 stycznia 2022
w Wywiady
0
Jacek Dziaduś, dyrektor fnansowy Answear

Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com

„Naszym celem jest stałe poszerzanie oferty produktowej i możliwość oferowania klientom najlepszych światowych marek. Przy czym nacisk kładziemy na jakość i styl oferowanych brandów, a nie na ich ilość. Będziemy kontynuowali proces doboru marek i poszerzania portfolio z myślą o naszym kliencie, aby mógł dokonywać wygodnego zakupu wybierając spośród starannie wyselekcjonowanych brandów i produktów” – mówi w wywiadzie dla Retail Journal Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com.

Urszula Szewczyk: IV kwartał był dla Answear.com rekordowy pod względem przychodów spółki. Co miało decydujący wpływ na tak dobry wynik?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com: W ostatnim kwartale 2021 roku, według wstępnych danych, przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF wyniosły 256 mln zł, notując dynamikę IV kw. 2021 versus IV kw. 2020 na poziomie 75 proc. Natomiast w całym 2021 roku spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 680 mln zł – wzrost o 66% proc. w porównaniu do 2020 roku.

Osiągnięcie tych rekordowych wyników było możliwe dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich pracowników Answear.com i jednoczesnemu zadziałaniu wielu aspektów z różnych obszarów organizacji, nad których rozwojem nieustannie pracujemy.

Przeczytaj także: Answear odnotowuje najlepszy wynik w historii

W ostatnim kwartale 2021 roku wśród kluczowych czynników wymienić należy realizację nowej strategii komunikacji z klientem, skupionej na wizerunku nowoczesnej, silnej i aktywnej kobiety. W tym duchu zrealizowaliśmy także trzecią już szerokozasięgową kampanię, dzięki której jeszcze silniej wzmocniliśmy nasz przekaz i dotarliśmy do naszych klientów.

Nie należy zapominać o poprawie efektywności działań w zakresie digital marketingu, które przełożyło się na wzrost ruchu na stronach, a w efekcie na zwiększenie skuteczności finalizacji transakcji, wzrost współczynnika konwersji i średniej wartości koszyka.

Answear.com zwiększył znacząco swoje zdolności magazynowe, kontynuował polepszenie i optymalizację zatowarowania, zwiększając szerokość oferty o kolejne marki premium oraz głębokość zapasu. Duży nacisk kładliśmy także na ulepszenia technologiczne w obrębie strony www oraz aplikacji mobilnej.

A jeśli chodzi o samą stronę Answear.com, to jakie dokładnie usprawnienia wprowadzili Państwo na niej w minionym roku?

Ciągły rozwój w obszarze technologii ma dla Spółki bardzo istotne znaczenie. W IV kwartale skupiliśmy się na rozwoju funkcjonalności własnej platformy e-commerce, w tym dodaniu takich ulepszeń jak wyszukiwanie graficzne, umożliwiające odnajdywanie produktów za pomocą zdjęcia czy też wyszukiwarka z autouzupełnianiem o dodatkowe rekomendacje produktów, która wspierana jest sztuczną inteligencją. Kontynuowaliśmy także proces optymalizacji w obszarze user experience – dodanie nowej strony produktu oraz funkcji check-out w aplikacji mobilnej.

Jedną z marek, której produkty sprzedają Państwo za pośrednictwem swojej platformy jest autorska linia Answear LAB. Jak wyglądał poziom jej sprzedaży?

Szczegółowe informacje dotyczące poziomu sprzedaży linii Answear Lab będą opublikowane w naszym raporcie rocznym.

Natomiast nasza autorska linia cieszy się bardzo dobrym odbiorem wśród klientów. Widać to chociażby po wynikach sprzedaży za okres 9M 2021 roku, w którym osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 23,8 mln zł versus 18,8 mln za 9M 2020.

O sukcesach marki świadczy fakt, że za swoją działalność zdobyła polskie i międzynarodowe nagrody: Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021 oraz była nominowana w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations – IN2 Sabre Awards.

Jeśli chodzi o inne marki – to mają ich Państwo w swoim portfolio 400. Czy zamierzają Państwo zwiększać tę liczbę w tym roku?

Naszym celem jest stałe poszerzanie oferty produktowej i możliwość oferowania klientom najlepszych światowych marek. Przy czym nacisk kładziemy na jakość i styl oferowanych brandów, a nie na ich ilość. Będziemy kontynuowali proces doboru marek i poszerzania portfolio z myślą o naszym kliencie, aby mógł dokonywać wygodnego zakupu wybierając spośród starannie wyselekcjonowanych brandów i produktów.

Warto dodać, że pod koniec 2021 r. pojawiły się pierwsze produkty zwiastujące nową kategorię home & living. Jej rozwój nastąpi w kolejnych miesiącach – możemy spodziewać się dobrego designu prosto od takich marek jak Umbra, Madam Stoltz, Pols Potten. Wszystko po to, aby rozszerzyć ofertę o rzeczy, które mają za zadanie upiększyć przestrzeń i sprawić, by była jak najbardziej funkcjonalna, zaskakująca i wygodna.

Działają Państwo aktualnie na 10 rynkach, ale zgodnie z zapowiedziami, chcą się Państwo pojawić na kolejnych. Na które nowe rynki chcą Państwo postawić w tym roku?

W zeszłym roku weszliśmy na rynek grecki, chorwacki i cypryjski. W IV kw. 2021 roku odnotowaliśmy na nich bardzo dobre wyniki sprzedaży i naszym celem jest wzmacnianie naszej pozycji na nich oraz pozostałych rynkach, na których jesteśmy obecni.

W kwestii planów ekspansji w 2022 roku, to niestety nie mogę podać szczegółów. Natomiast ogólnie mówiąc, nadal w centrum naszych zainteresowań pozostają kraje bałkańskie oraz bałtyckie.

Dynamika sprzedaży w drugim półroczu minionego roku była wyższa niż zakładano. Jakie plany rozwoju, które może Pan zdradzić, ma Answear na ten rok?

Jesteśmy spółką notowaną na giełdzie i nie publikujemy prognoz, w związku z czym nie mogę udzielić precyzyjnej odpowiedzi na to pytanie, natomiast mamy atuty, chęci i ambicje aby kontynuować dobrą passę. Naszym celem jest dalszy rozwój Answear.com na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni oraz dalsza ekspansja.

Wszystkie nasze działania skierowane są na wzrost zadowolenia wśród naszych klientów, zwiększenie oferty produktowej, wzrost przychodów i w rezultacie naszej rynkowej wyceny. Rosnąca sprzedaż i skala działalności pomaga, ponieważ rośnie nasza pozycja rynkowa, ale również budżety marketingowe i związane z tym możliwości dalszego rozwoju. Dlatego pomimo rosnącej bazy liczymy na kontynuację pozytywnego trendu i mocne dwucyfrowe wzrosty w kolejnych kwartałach.

Tags: Wywiad
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Beata Kokeli, Cushman & Wakefield

"Wydaje się, że najemcy na nowo uwierzyli w potencjał sklepów stacjonarnych" - mówi Beata Kokeli, Cushman & Wakefield

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version