W bieżącym tygodniu na mapie Polski pojawiło się siedem nowych sklepów Netto. Ich otwarcie jest wynikiem konwersji istniejących dotychczas marketów Tesco w nowoczesne dyskonty Netto 3.0.
Przemyśl, Raszyn, Żagań i Żychlin wzbogaciły się o pierwsze Netto
Cztery z siedmiu miast, w których otwarto konwertowane sklepy powitało Netto po raz pierwszy. Mowa o Przemyślu, Raszynie, Żaganiu i Żychlinie. Nowe placówki pojawiły się także w Dąbrowie Górniczej, Nowym Mieście Lubawskim (drugi otwarty sklep w obu tych miastach) oraz Grudziądzu (czwarty sklep).
Przeczytaj także: Netto podsumowuje 2021 r.
Obiekty zajmują powierzchnię od 650 m² do 1900 m². Największy sklep został udostępniony klientom w Żaganiu. Rozwój sieci duńskich dyskontów to efekt konwersji trwającej od 2021 r. Wówczas UOKiK pozytywnie zaopiniował przejęcie polskiej części biznesu Tesco przez właściciela sieci Netto – Salling Group.
Cotygodniowe otwarcia wpisały się w kalendarz naszych działań. Cieszymy się, że dzięki sprawnej współpracy z naszymi partnerami kolejne placówki Netto powstają w całej Polsce. Na mapie naszego zasięgu pojawiają się miasta, które dotychczas nie mogły korzystać z naszej oferty – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto.
Innowacyjny koncept
Zgodnie z polityką rozwojową sieci wszystkie nowo otwarte sklepy Netto utrzymane są w nowoczesnym formacie 3.0. Nawiązuje on do skandynawskich korzeni firmy. W sferze wizualnej 3.0 to minimalistyczny wystrój wnętrz. Ma on zapewnić komfort zakupów dzięki szerokim alejkom, neutralnemu oświetleniu oraz zastosowaniu naturalnych materiałów wyposażenia wnętrz.
Dodatkowo w dyskontach w Żaganiu, Grudziądzu, Żychlinie, Przemyślu i Raszynie klientom udostępniono kasy samoobsługowe. W tej chwili dysponuje nimi już ponad 60 sklepów Netto. W planie na rok 2022 r. zakłada uruchomienie kas w kolejnych 140 sklepach.
Szybki wzrost liczby placówek
Otwarcia nowych sklepów w Przemyślu, Raszynie, Żaganiu, Żychlinie, Dąbrowie Górniczej, Nowym Mieście Lubawskim i Grudziądzu to konsekwentna realizacja strategii Netto. Sieć nie zwalnia tempa. Jeszcze w maju 2021 r. posiadała w Polsce 400 sklepów, obecnie jest to już ponad 600 placówek. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci, proces konwersji Tesco w Netto zakończy się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która działa na polskim rynku 26 lat. Jest jednym z największych sprzedawców detalicznych w Polsce. Firma ma w Polsce 500 sklepów i pięć centrów dystrybucyjnych. Zatrudnia też ok. 6 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.