Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

ZPPHiU wystosowało do PRCH list otwarty z apelem o dialog

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych o wspólny dialog w celu ustanowienia nowych zasad współpracy. "Koszty obecności w galeriach są niestosownie wysokie" - twierdzi ZPPHiU

przez Urszula Szewczyk
18 marca 2022
w Centra handlowe
0
Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU wystosowało apel do PRCH

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wystosował do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) list otwarty, w którym apeluje o rozpoczęcie wspólnych rozmów w sprawie ustanowienia nowych zasad współpracy między najemcami i wynajmującymi.

ZPPHiU podkreśla, że branża retail jest dziś niezwykle poturbowana. Po dwóch latach pandemii, kilku lockdownach, wahaniach poziomu odwiedzalności, rosnącej inflacji i kosztów, za naszą wschodnią granicą wybuchła bestialska i niepotrzebna wojna, która już dziś ma i będzie miała jeszcze większy wpływ na polską gospodarkę.

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

W liście pod którym podpisali się: Artur Kazienko, Kazar, Tomasz Ciąpała Lancerto, Marcin Ochnik, Ochnik i Paweł Kapłon, Tatuum, ZPPHiU pisze:

Nadszedł kluczowy moment, w którym musimy wspólnie i odpowiedzialnie zdecydować, jak potoczą się losy polskiego handlu. (…). Jako Polscy Pracodawcy Handlu i Usług apelujemy o konstruktywny dialog i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Należy mieć na względzie zarówno katastrofalną sytuację wynikającą z wojny za naszą granicą, jak i potrzebę stworzenia zrównoważonego środowiska dla funkcjonowania naszych firm i setek tysięcy zatrudnionych przez nas pracowników w dłuższej perspektywie

ZPPHiU: „Niestosownie wysokie koszty czynszów”

Przedstawiciele ZPPHiU twierdzą, że koszty obecności w galeriach są dziś „niestosownie wysokie” do rzeczywistości w warunków, w których funkcjonuje dziś handel. Poniżej pełna treść listu.

Szanowni Państwo,

Nadszedł kluczowy moment, w którym musimy wspólnie i odpowiedzialnie zdecydować, jak potoczą się losy polskiego handlu. 13 marca minęły dwa lata od pierwszego lockdownu, w styczniu przeżywaliśmy już piątą falę pandemii, a obecnie tragicznie doświadczamy wojny na Ukrainie. Jako Polscy Pracodawcy Handlu i Usług apelujemy o konstruktywny dialog i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Należy mieć na względzie zarówno katastrofalną sytuację wynikającą z wojny za naszą granicą, jak i potrzebę stworzenia zrównoważonego środowiska dla funkcjonowania naszych firm i setek tysięcy zatrudnionych przez nas pracowników w dłuższej perspektywie. W duchu odpowiedzialności za przyszłość centrów handlowych w Polsce usiądźmy do stołu, by na nowo ułożyć zasady zrównoważonego, sprawiedliwego i empatycznego współistnienia w skomplikowanym i dramatycznie się zmieniającym ekosystemie.

Z przerażeniem obserwujemy dziś sytuację na Ukrainie. Wojna powoduje poważne tąpnięcie również na naszym rynku. Skutki już odczuwamy i niestety odczuwać będziemy przez kolejne miesiące i lata. Rozchwianie kursów walut, przerwane łańcuchy dostaw, szybujące ceny paliw, energii, transportu i pracy powodują, że nasze firmy nie mają szans na działanie na dotychczasowych warunkach. Na dramatyczny wzrost kosztów nakładają się dalsze spadki odwiedzalności w centrach handlowych. Klienci z obawą patrzący w przyszłość szukają oszczędności, a w obliczu wojny przeznaczają również znaczące kwoty na działania pomocowe, a nie zakupy. Sami również angażujemy się na miarę swoich możliwości w pomoc. Tymczasem koszty obecności w galeriach są niestosownie wysokie. Rentowność sklepów zlokalizowanych na terenie centrów handlowych jest przedmiotem dyskusji o sensie podejmowania kolejnych inwestycji w ten kanał sprzedaży. Obecność w centrach handlowych staje się ekonomicznie nieopłacalna dla branży handlu i usług.

Fakty są nieubłagane, należy zatem zmierzyć się z rzeczywistością i przejąć inicjatywę w jej kreowaniu. Apelujemy o konstruktywny dialog nie tylko na łamach mediów. Wierzymy, że niebawem usiądziemy do stołu, by wypracować rozwiązania na miarę czasów i sytuacji, w jakiej przyszło nam kooperować. Wyrażamy nadzieję, że wykażecie Państwo empatię i biznesową solidarność w tych jakże trudnych czasach. Konieczne są rozwiązania adekwatne do możliwości wszystkich partnerów, które pozwolą działać sprawnie i efektywnie dla lepszej przyszłości całej branży. Stwórzmy wspólnie podwaliny nowej rzeczywistości i budujmy ją solidarnie i sprawiedliwie.

Artur Kazienko, Kazar

Tomasz Ciąpała Lancerto

Marcin Ochnik, Ochnik

Paweł Kapłon, Tatuum

Tags: ZPPHiU
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
Wejście do Galerii Warmińskiej należącej do Nepi Rockcastle

Nepi Rockcastle pomaga Ukrainie

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version