- NoVa Park podejmuje szereg inicjatyw z obszaru CSR
- Marka organizuje dla swoich klientów projekty prozdrowotne oraz informacyjne
- Ważnym elementem zaangażowania NoVa Park w obszarze CSR jest ekologia i ochrona zwierząt
NoVa Park regularnie podejmuje inicjatywy z obszaru CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Budowanie dobrych relacji z otoczeniem leży w interesie każdej firmy. Na terenie gorzowskiego centrum handlowego są wspierane zarówno działania prozdrowotne, społeczne i kulturalne, jak również proekologiczne.
NoVa Park stawia na CSR i zdrowie
Jednym z bardziej rozwiniętych obszarów społecznego zaangażowania NoVa Park są akcje prozdrowotne. Są wśród nich projekty związane ze zwalczaniem epidemii koronawirusa, jak organizacja punktu szczepień Prima Familia na terenie centrum, czy akcja „Nie bądź łosiem. Zostań reniferem”, która w zabawny sposób zachęcała klientów NoVa Park do noszenia maseczek. Ale nie tylko.
60 000 mililitrów krwi w ramach zbiórek krwi w NoVa Park
Na terenie centrum odbyło się już kilka edycji zbiórki krwi, w ramach których zebrano łącznie 60 000 mililitrów kropli życia. Inną inicjatywą promującą zdrowie jest akcja „Młodzi duchem”. Organizowana w lutym i marcu tego roku. Osoby powyżej 60. roku życia mogą brać udział w bezpłatnych zajęciach sportowych w klubie fitness Fabryka Formy.
Wspólnie z siłownią zorganizowano także wydarzenie „Dzień zdrowia”. Mieszkańcy Gorzowa i okolic mogli skorzystać z darmowych konsultacji dietetycznych i trenera personalnego. NoVa Park przywiązuje dużą uwagę do promocji profilaktyki zdrowotnej. Włącza się m.in. w akcję „Movember”. W jej ramach, na terenie NoVa Park odbywały się bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn w kierunku raka jąder i prostaty. Przeprowadzono także akcję z Wielospecjalistycznym Szpitalem Wojewódzkim w Gorzowie. Uczestnicy wydarzenia mogli skorzystać z szerokiego wachlarza darmowych konsultacji i badań. Konsultacje u specjalistów z Centrum Zdrowia Psychicznego, konsultacje dietetyczne, konsultacje z fizjoterapeutami, pomiary poziom cukru we krwi oraz mierzenie ciśnienia. Podczas akcji można było złożyć podpis pod petycją do Ministra Zdrowia w sprawie uruchomienia oddziału kardiochirurgii w gorzowskim szpitalu.
Centrum wspiera działania proekologiczne
W strategii NoVa Park ważne miejsce zajmują inicjatywy proekologiczne. Od kilku lat centrum współpracuje z WWF Polska, angażując się w akcję „Godzina dla Ziemi”. Pracownicy NoVa Park wspierają również lokalne projekty. W zeszłym roku, z okazji Dnia Ziemi, zespół z NoVa Park wziął udział w sprzątaniu brzegu Warty. Pomysł przyszedł od gorzowskich wędkarzy. W centrum odbywają się z kolei projekty edukacyjne poświęcone ekologii. W zeszłym roku W centrum gościł projekt „Planeta Energii”. Celem jest promowanie wśród dzieci wiedzy o energii elektrycznej i ważnych tematach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Zorganizowano także wystawę „Sekretne życie pszczół”. Najmłodsi mogli przekonać się, że pszczoły i inne owady zapylające odgrywają kluczową rolę w naszym ekosystemie.
Centrum regularnie poddaje się również procesowi certyfikacji BREEAM® In-Use. To jeden z najważniejszych w Europie systemów oceny budynków pod względem ekologicznym. Tegoroczna ocena NoVa Park, to wynik „excellent” („doskonały”) w kategorii „Asset Performance” oraz „very good” („bardzo dobry”) w kategorii „Building Management”. Galeria wyróżnia się dużą dbałością o tereny zielone, które odgrywają znaczącą rolę w miejskim ekosystemie. Powierzchnia terenów zagospodarowanych zielenią wynosi około 7200 m2, co stanowi 17% całej powierzchni centrum. Pozytywnie na bioróżnorodność wpływa również obecność oczka wodnego zlokalizowanego w północno-wschodniej części NoVa Park.
NoVa Park troszczy się o kulturę i potrzeby społeczne – obecnie przyłącza się do pomocy Ukrainie
NoVa Park wspiera również szeroko pojętą kulturę. Chętnie patronuje lokalnym inicjatywom kulturalnym. W marcu tego roku zaangażowało się w wystawę plakatów Andrzeja Pągowskiego „Wajda na nowo” w Muzeum Lubuskim. Jest to ekspozycja z 60 plakatami filmowymi ukazująca całą twórczość wielkiego mistrza kina – Andrzeja Wajdy
Punkt zbiórki darów na rzecz Ukraińców
Nie bez znaczenia są też kwestie społeczne. Wraz z początkiem agresji Rosji na Ukrainę uruchomiono na terenie NoVa Park punkt zbiórki darów dla osób przybywających z Ukrainy. Dary przekazywane są następnie do gorzowskich organizacji wspierających uchodźców m.in. do Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia w Gorzowie, LOWES (Lubuski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej), przy którym działa punkt informacji dla cudzoziemców oraz PCK (Polski Czerwony Krzyż).
Przeczytaj także: Fielmann otworzył swój salon w NovaPark.
Centrum dąży do tego, aby każdy na terenie NoVa Park czuł się komfortowo, a odpowiedzią na to stała się wprowadzenie w zeszłym roku „Godzin wyciszenia”. W każdy wtorek w godzinach 15.00-18.00 w NoVa Park są wyłączone muzyka oraz wiszące monitory reklamowe, a oświetlenie jest częściowo przygaszone. Są puszczane jedynie niezbędne komunikaty głosowe, a natężenie światła jest optymalne dla każdego. Dzięki temu NoVa Park stał się miejscem przyjaznym również osobom ze spektrum autyzmu.
NoVa Park w zgodzie z CSR ukierunkowuje swoje działanie także na zwierzęta
Wśród CSR-owych inicjatyw NoVa Park warto również wymienić akcje ukierunkowane na dobro zwierząt. Przykładem jest projekt „Gramy dla Azorków”. W grudniu zeszłego roku zorganizowano charytatywny turniej mini golfa. Całość wpisowego w wysokości 10 złotych/osoba zostało przekazane na pomoc czworonożnym kumplom z gorzowskiego Schroniska dla Psów – Azorki. NoVa Park regularnie przekazuje również dary dla gorzowskiego schroniska dla zwierząt.
Idea ‘sąsiedzkości’ czyli zawiązywanie, tworzenie i umacnianie sąsiedzkich relacji z najbliższym otoczeniem dobrze wpisuje się w filozofię naszego centrum handlowego. Chcemy być przyjaznym sąsiadem dla mieszkańców Gorzowa i okolic oraz zapewniać im doświadczenia wykraczające poza tradycyjne zakupy. Akcje prozdrowotne czy proekologiczne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów. To pokazuje, że warto, abyśmy się w takie inicjatywy angażowali i pokazywali swoją „ludzką” twarz – mówi Anna Krajczyńska, starszy specjalista ds. marketingu NoVa Park.