Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Jakie są największe grzechy zarządców centrów handlowych oraz z jakimi problemami zgłaszają się do Cream Property Advisors zarządcy centrów handlowych?

przez Urszula Szewczyk
30 marca 2022
w Centra handlowe, Wywiady
0
Grzegorz Mroczek Cream property Advisors

Grzegorz Mroczek, Cream Property Advisors

Urszula Szewczyk: Co dziś, z całego grona problemów i przeszkód, jest największym wyzwaniem dla branży retail?

Grzegorz Mroczek, wiceprezes, CREAM Property Advisors: Moim zdaniem są dwa poważne wyzwania: nawyki konsumenckie zmieniające się dość szybko pod wpływem różnorakich czynników: pandemii i rozwoju sprzedaży online, rosnących kosztów życia, inflacji, niepewności oraz ostrożności w podejmowaniu decyzji zakupowych w obliczu zagrożenia wojennego. Do tego dochodzi jeszcze przesycenie powierzchnią handlową i konieczność konwersji niektórych obiektów na inne funkcje, co obecnie już się dzieje, a trend ten będzie przybierał na sile. Są to sytuacje wymagające od uczestników rynku doświadczenia i znajomości mechanizmów, które rządzą branżą, dlatego tak ważny jest obecnie asset management i zarządzanie, które ma wzmacniać wartość projektów.

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Z jakimi konkretnymi problemami zgłaszają się do Państwa przedstawiciele branży?

Zwykle słyszymy, że problemem są spadające obroty czy odwiedzalność, ale kiedy bliżej przyjrzymy się funkcjonowaniu handlu, okazuje się, że problem tkwi w  malejącej marżowości i wzrastających kosztach operacji. Oznacza to, że cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i zarówno centra handlowe, jak i ich najemcy muszą szybko dostosować całą działalność pod potrzeby i wymogi klientów.

Jakie są największe grzechy zarządców centrów handlowych?

Musimy pamiętać, że samo zarządzanie to podstawowa usługa utrzymaniowa – zarządcy raportują, utrzymują centrum w dobrym stanie technicznym i prawnym – dziś potrafią to prawie wszyscy. Problemem jest to, że na dzisiejszym konkurencyjnym rynku to już nie wystarczy, a nie każdy właściciel/zarządca tę zmianę dostrzega. Największym grzechem uczestników rynku jest więc zaniedbanie. Branża handlowa jest obecnie bardzo wymagająca i aktualnie najbardziej potrzebuje zarządzania strategicznego z prawdziwego zdarzenia oraz myśli twórczej, aby przystosować projekt do nowych oczekiwań rynku i to często przy ograniczonych zasobach finansowych. Wielokrotnie na swojej drodze spotykamy zaniedbane komercyjnie obiekty, a po kilku miesiącach ciężkiej, solidnej pracy okazuje się, że jednak można obniżyć koszty zarządzania oraz  koszty nieprzenaszalne o np. 200,000 euro rocznie, co obserwujemy, wdrażając nasze rozwiązanie CNC Savings & Profits. Na wymagającym rynku jakość liczy się jak nigdy dotąd.

Przeczytaj także: LPP przywróciło funkcjonowanie 25% obiektów na Ukrainie

Samo zarządzanie to prosta usługa mająca niewiele wspólnego ze strategicznym myśleniem projektowym, ale jeśli miałbym wskazać najczęstszy błąd ostatniego roku, to byłoby to zbyt późne zakontraktowanie dostawy mediów. Wszyscy wiedzieli, że będą podwyżki związane z szeregiem zmian ekonomiczno-gospodarczych, a mimo tego część nie zarekomendowała zakupu mediów w I/II kwartale 2021 i dziś projekty ponoszą z tego tytułu ogromne koszty.

Jak zarządcy powinni postępować, żeby naprawić te błędy i na co powinni oni zwrócić szczególną uwagę?

W mojej ocenie usługa zarządzania bez silnego komponentu asset management to już przeszłość. Bez umiejętności zarządzania strategicznego i podnoszenia wartości na rynku, brakuje kompetencji, co będzie się negatywnie odbijać na kondycji centrów handlowych. Potrzebny jest zatem tandem asset management i jego ramię wykonawcze – zarządca. To walka o jakość.

Które podmioty z branży retail, które centra, będą sobie radzić najlepiej w nowej rzeczywistości, w której żyjemy?

Pierwsze, co nasuwa się na myśl to parki handlowe, które są proste, nie potrzebują tak dużej uwagi jak galerie, a jednocześnie dają klientom jedno z najważniejszych obecnie udogodnień zakupowych – wygodę. Zwracam jednak uwagę, że w tej klasie projektów również rośnie konkurencja, tak jak w galeriach handlowych w roku 2008, więc powoli będziemy świadkami wzrastających oczekiwań rynku względem retail parków. Czas niemalże bezobsługowego prowadzenia projektów się kończy, więc z uporem będę powtarzał, że asset mangement zawita również w progi retail parków. Ciekawy rynek!

Tags: Cream Property AdvisorsWywiad
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
Prezes Answear

721,2 mln zł ze sprzedaży w 2021 r. - Answear.com wypracował rekordowe wyniki

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version