Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

BADANIE: 65 proc. Polaków kupując online zwraca największą uwagę na opinie innych użytkowników

Jak Polacy kupują w internecie? Jak wynika z badania Santander Consumer Banku zakupy w internecie stały się dla większości Polaków, codziennością

przez Redakcja
7 kwietnia 2022
w E-commerce
0
Jak kupują Polacy w internecie, koszyk zakupowy z kartonami stojący na komputerze

Jak kupują Polacy w internecie

Podobne artykuły

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

Spółka Glosel poszerza sieć stacjonarnych punktów sprzedaży i odbioru zamówień

Answear.com wznowił działalność w Ukrainie

Sklep Internetowy Biedronki w aplikacji Glovo zaczął działać w kolejnych 14 miastach

Grupa CCC podsumowała Q1 2022: dynamiczny, 32% wzrost przychodów i blisko 50% marża brutto

Jak Polacy kupują w internecie? Zdecydowana większość z nas wykorzystuje ten kanał do robienia zakupów. Tak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”. Otóż ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w internecie w zeszłym roku.

Co wpływa na decyzje zakupowe w sieci?

Santdander Consumer Bank sprawdził, jakie czynności wykonują Polacy przed złożeniem zamówienia w sieci. Bank przyjrzał się również temu czy dbamy przy tym o zachowanie ostrożności.
Przeczytaj także: Ruszają płatne staże w TaniejKsiazce.pl
Jak się okazuje, decyzję o zakupie w danym e-sklepie najwięcej z nas podejmuje na podstawie opinii innych klientów (65 proc.). Następnie konsumenci biorą pod uwagę ceny towarów (58 proc.). Nie przykładamy jednak wagi do szerszej weryfikacji sklepu. Nie sprawdzamy np. czy strona sprzedającego posiada odpowiednie zabezpieczenia (postępuje tak jedynie 22 proc. respondentów).

Jak kupują Polacy w internecie? Czy szukamy w sieci najtańszych produktów?

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie szukamy w sieci najtańszych produktów. 58 proc. badanych stwierdziło, że ceny znacznie niższe od rynkowych wzbudziłyby ich czujność i mogłyby sprawić, że zrezygnowaliby z zakupu.

Polacy w każdym wieku robią zakupy przez internet

Według danych zebranych przez IBRiS na zlecenie Santander Consumer Banku, z e-commerce w zeszłym roku korzystało już 81 proc. Polaków z każdej grupy wiekowej. W związku z tym bank postanowił sprawdzić, co jest dla nas najistotniejsze przy podejmowaniu decyzji o zakupie w danym e-sklepie i co mogłoby nas od tego odwieść.
Przeczytaj także: Internauci bojkotują firmy, które pozostały w Rosji

Kto najczęściej sprawdza opinie o produkcie?

Z badania wynika, że bardziej od ilości wydanych pieniędzy, liczy się dla nas dowód satysfakcji innych klientów. Aż 65 proc. osób przed zrobieniem zakupu u danego sprzedawcy zachowuje ostrożność i sprawdza, jakie opinie wystawili mu inni użytkownicy. Najczęściej postępują tak kobiety (71 proc. w porównaniu do 59 proc. mężczyzn). Przodują tutaj też najmłodsi ankietowani w wieku 18-29 lat (80 proc.).

To kobiety najczęściej porównują ceny towarów

Na kolejnym miejscu wśród działań podejmowanych przed złożeniem zamówienia w e-sklepie znalazło się porównanie ceny towarów (58 proc.). Co ciekawe, ta czynność ponownie ma największe znaczenie dla płci żeńskiej (67 proc. w zestawieniu z 49 proc.). Inną grupą, która postępuje w ten sam sposób są respondenci przed 30-stym rokiem życia (78 proc.).
Przeczytaj także: Rekordowe wyniki Answear.com
Może świadczyć to o tym, że młodzi dorośli i kobiety bardziej martwią się swoimi finansami. Mogą oni też być bardziej wymagającymi konsumentami. To skłania ich do poszukiwania konkurencyjnych cenowo produktów u dobrych sprzedawców.

Bardziej zamożni częściej zwracają uwagę na ceny towarów

Z badania wynika również, że  na ceny towarów w mniejszym stopniu zwracają uwagę ankietowani zarabiający do 2 000 zł i od 2 001 do 2999 zł netto miesięcznie (kolejno 53 i 62 proc. wskazań) niż bardziej zamożni z pensją w granicach 5 000 – 6 999 zł czy nawet powyżej 7 000 zł na rękę (kolejno 70 i 73 proc. respondentów).
Poza wymienionymi czynnościami ankietowani często mówili o tym, że przed zakupem zapoznają się z warunkami zwrotu i reklamacji (41 proc.) oraz szukają najtańszej formy dostawy (39 proc.) – mówi Ewelina Krzynowy, Dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. –  Widać, że respondentom zależy też na szybkości usługi. 34 proc. wskazało, że przed złożeniem zamówienia sprawdzają, w jakim czasie dotrze do nich upragniona przesyłka. Niestety, nie przykładamy tej samej wagi do kwestii bezpieczeństwa. Mimo że weryfikujemy opinie innych klientów o sprzedawcy, regulamin e-sklepu czyta już tylko co czwarty z nas (25 proc.). Jeszcze mniej osób sprawdza dane rejestrowe firmy czy zabezpieczenia na stronie sprzedawcy (w obu przypadkach 22 proc.) – dodaje.

Co ciekawe – zbyt niskie ceny w e-sklepie nie zachęcają do zakupów

E-sprzedawca mógłby pomyśleć, że oferowanie znacznie niższych od konkurencji cen nie zaszkodzi mu w prowadzeniu biznesu. Jak wynika jednak z badania Santander Consumer Banku, powinien się jeszcze nad tym poważnie zastanowić.
Zapytani o to, co na zakupach w sieci wzbudziłoby ich czujność, ankietowani często wspominali o ofertach towarów po cenach znacznie odbiegających od standardów rynkowych (58 proc.). Wyżej były tylko negatywne opinie innych kupujących. Aż 71 proc. respondentów odpowiedziało, że takie oceny skutecznie odwiodłyby ich od zakupu w danym e-sklepie.
Badani często wspominali również o niskiej jakości zdjęć lub opisów na stronie. Wskazywali też na nie dostarczanie wiarygodnych informacji o produkcie (48 proc.) lub o możliwości opłacie zamówienia jedynie za pomocą przelewu bankowego (40 proc.). Coraz więcej osób zwraca też uwagę na to, czy sklep jest obecny w mediach społecznościowych. To często pomaga zweryfikować uczciwość sprzedawcy. Ten aspekt jest ważny już dla co piątego Polaka (19 proc.).
Odpowiedzi ankietowanych wskazują, że przy zakupach online zachowujemy pewną dozę ostrożności, powinniśmy jednak częściej zwracać uwagę na rzeczy nieoczywiste – komentuje Ewelina Krzynowy, Dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. – Tylko co trzecia osoba zwróciłaby uwagę na brak widocznego numeru NIP (31 proc.). Co czwarta na to, że sklep nie posiada zabezpieczeń takich jak certyfikat SSL (23 proc.). To zdecydowanie za mało przy skali dzisiejszych cyberzagrożeń.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.
Tags: Santander Consumer Bank
ShareTweet

Podobne artykuły

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.
E-commerce

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

Spółka Glosel poszerza sieć stacjonarnych punktów sprzedaży i odbioru zamówień
E-commerce

Spółka Glosel poszerza sieć stacjonarnych punktów sprzedaży i odbioru zamówień

Prezes Answear
E-commerce

Answear.com wznowił działalność w Ukrainie

Sklep Internetowy Biedronki w aplikacji Glovo zaczął działać w kolejnych 14 miastach
E-commerce

Sklep Internetowy Biedronki w aplikacji Glovo zaczął działać w kolejnych 14 miastach

Prezes zarządu przy produktach CCC
Centra handlowe

Grupa CCC podsumowała Q1 2022: dynamiczny, 32% wzrost przychodów i blisko 50% marża brutto

HalfPrice świętuje 1. urodziny, sklep HalfPrice z zewnątrz
Centra handlowe

7 rynków, 67 sklepów, zakupy online – HalfPrice świętuje 1. urodziny

Następny artykuł
12 kwietnia odbędzie się Panel Ekspercki „Technologie wspierające zarządzanie obiektami sieciowymi”

12 kwietnia odbędzie się Panel Ekspercki „Technologie wspierające zarządzanie obiektami sieciowymi”

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version