Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Centrum Focus Mall Zielona Góra zakończyło rozbudowę. Zobacz, jak wygląda

W trakcie rozbudowy powierzchnia centrum zwiększyła się o ponad 15 tys. mkw. GLA

przez Redakcja
20 kwietnia 2022
w Centra handlowe
0
Focus Mall Zielona Góra zakończyła się rozbudowa, widok galerii z przodu

Focus Mall Zielona Góra zakończyła się rozbudowa

Centrum Focus Mall Zielona Góra zakończyło właśnie rozbudowę. Dzięki inwestycji powierzchnia galerii zwiększyła się o ponad 15 tys. mkw GLA. W efekcie powstała nowa część obejmująca dwie kondygnacje galerii oraz 3-poziomowy parking. Nowa przestrzeń handlowa to 60 dodatkowych lokalami, 1300 miejsc parkingowych i nowa strefa food-court połączona z mini strefą zabawy dla najmłodszych klientów galerii.

Nepi Rockcastle: kontynuacja inwestycji pomimo pandemii

W 2021 roku NEPI Rockcastle mimo pandemii kontynuowało kluczowe inwestycje w Polsce.
Zakończono rozbudowę galerii Focus Mall w Zielonej Górze i prowadzono prace związane z modernizacją krakowskiej Bonarki. Łączny koszt rozbudowy obu obiektów to blisko 145 mln euro. Kwota ta plasuje NEPI Rockcastle w Polsce jako lidera inwestycji w obiekty handlowe w minionym roku. Rewitalizację i nową aranżację galerii Focus Mall w Zielonej Górze dokonano w zabytkowych budynkach XIX-wiecznego kompleksu fabrycznego „Polskiej Wełny”.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

"<yoastmark

Focus Mall Zielona Góra – nowoczesność wymieszana z historią

Centru, Focus Mall Zielona Góra to wyjątkowe połączenie zespołu zabytkowych budynków stanowiących niegdyś jednąz  najwspanialszych manufaktur włókienniczych, z nowoczesną architekturą i funkcjonalnym designem. Zadbano w niej o historyczne odniesienia i podkreślenie winiarskich tradycji regionu.

Rozbudowa pod okiem konserwatora zabytków

Rozbudowa Focus Mall Zielona Góra była prawdziwym wyzwaniem. Cała inwestycja była nadzorowana przez miejskiego konserwatora zabytków. Skutkowało to koniecznością konsultacji z nimi prac praktycznie na każdym etapie budowy. Trudnością było też wpasowanie funkcji obiektu w zastaną tkankę miejską, co wymagało innowacyjnego podejścia do funkcji poszczególnych jego części – mówi Jarosław Świeboda, Senior Project Manager NEPI Rockcastle.

Wieloetapowy proces modernizacji centrum

Proces modernizacji był wieloetapowy. Na pierwszym etapie prac, rewitalizacji i zmianie funkcji poddano istniejący, ale wcześniej nieużytkowany magazyn fabryki. Został on przebudowany na dwupoziomowy parking i lokale gastronomiczne. Parking dzięki odrestaurowaniu wysokich okien jest jasny, przestronny i doświetlony naturalnym światłem. Renowacji poddano też historyczne ściany zewnętrzne. Inwestor odtworzył też neon – logo zakładów „Polska Wełna”. Znajduje się on na dachu budynku. Dokładnie w tym samym miejscu, gdzie jego pierwowzór.

60-metrowy mural

Charakter miejsca podkreśla też 60-metrowy mural, który przez ponad miesiąc powstawał na oczach klientów galerii. Autor projektu Jerema Drogowski, tworząc jego projekt zainspirował się stylistyką zaczerpniętą z komiksu i w oparciu o nią zbudował kosmiczną historię. W niekonwencjonalny sposób łączącą dwa symbole Zielonej Góry i centrum – włóczkę odnoszącą się do historii budynku i winorośl, symbol miasta.

Odnowiona przestrzeń na sklepy

Kolejny etap prac dotyczył budynku, w którym od 2008 roku działa już galeria handlowa ze sklepami, gastronomią i kinem. Ta część obiektu została całkowicie odnowiona. Architekci zmienili aranżację wnętrz, wymieniono i rozbudowano instalacje. Utrudnieniem dla wykonawców prac był fakt, że prace były prowadzone
w nieprzerwanie funkcjonującym obiekcie pod czujnym okiem inwestora i klientów.

W kolejnym etapie, do części objętej pracami rewitalizacyjnymi dobudowano nowoczesną bryłę galerii z dwoma kondygnacjami handlowymi i trzypoziomowym parkingiem.

"<yoastmark

Ekoakcenty przy rozbudowie

W trakcie rewitalizacji i rozbudowy obiektu, w starszej jego części wymieniono oświetlenia żarowe na energooszczędne oświetlenie LED. W nowej części ten rodzaj oświetlenia jest standardem. Kolejnym elementem dbałości o środowisko jest segregacja wytworzonych odpadów.

Przeczytaj także: Lidl przechodzi na zieloną energię

Nawiązania do regionu

Jednym z głównych punktów metamorfozy Focus Mall Zielona Góra była dbałość o elementy nawiązujące do miejsca i regionu.  W budynkach Focus Mall łatwo można znaleźć motywy kojarzące się z enologią oraz włóczką. Charakterystyczne detale znajdziemy m.in na okładzinach ściennych, w korytarzach do toalet jak i samych toaletach, a także meblach w strefie food court.

Rozbudowa centrum znacząco zwiększyła możliwości handlowe obiektu. Powstało blisko 60 nowych lokali,
a także nowoczesne parkingi z systemem rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Parkingi zewnętrzne
i wewnętrzne mogą obecnie pomieścić 1300 samochodów. Efektem prac są też nowoczesne bezdotykowe toalety oraz pokoje rodzica wyposażone w przewijaki, fotele do karmienia, mikrofalówki oraz podgrzewacze do butelek. Na terenie całego obiektu powstały strefy wypoczynku wyposażone w ładowarki indukcyjne i gniazda do ładowania urządzeń elektronicznych. Powstał też nowy, bardziej przestronny foodcourt z mini strefą zabaw dla dzieci, wyposażony m.in. w ekrany dotykowe z grami interaktywnym.

"<yoastmark

 

Tags: Focus Mall Zielona Góra
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Ponure nastroje wśród firm rodzinnych

Ponure nastroje polskich firm rodzinnych

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version