Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

Nowy zarząd jest zdeterminowany aby tchnąć w Grupę nową energię

przez Redakcja
20 maja 2022
w Centra handlowe
0
VRG

VRG

Podobne artykuły

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce

W pierwszym kwartale 2022 roku VRG zanotowało sprzedaż w wysokości 243,8 mln zł (o 41,6 proc. więcej r/r.). Firma przekroczyła poziomy sprzedaży sprzed pandemii. Po raz pierwszy w historii przychody segmentu jubilerskiego przewyższyły sprzedaż marek odzieżowych. Grupa wypracowała w tym czasie marżę na poziomie 50,5 proc.
Powrót do aktywnego życia społecznego, zwłaszcza uroczystości rodzinnych i zawodowych, skutkujący wzrostem popytu na odzież formalną i zainteresowanie klientów biżuterią, buduje dobrą perspektywę sprzedaży Grupy na drugi kwartał i resztę roku – podaje Grupa VRG w komunikacie prasowym.
W dniu publikacji raportu za pierwszy kwartał 2022 roku zarząd VRG podjął także uchwałę w sprawie przyjęcia polityki dywidendowej.

VRG zaliczył dobry początek roku

VRG ma za sobą solidny początek roku, mimo widocznego w pierwszych trzech miesiącach obniżenia ruchu w salonach w wyniku piątej fali zachorowań na COVID-19 i wybuchu wojny w Ukrainie. W kwietniu i w pierwszych tygodniach maja Grupa notuje istotny wzrost ruchu w salonach stacjonarnych. Notuje także rosnący poziom sprzedaży i marży.
Przeczytaj także: Omnichannelowa strategia CCC

Dochodowy segment jubilerski

Szczególnie mocny pierwszy kwartał br. ma za sobą segment jubilerski Grupy. Osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości 128,4 mln zł (ponad 49 proc. więcej r/r). Dwucyfrowe tempo wzrostu zachował również bardziej wrażliwy na nastroje konsumentów segment odzieżowy (115,3 mln zł przychodu, o 34 proc. więcej r/r.). Na uwagę zasługuje rosnąca marża brutto na sprzedaży. W pierwszym kwartale osiągnęła poziom 50,5 proc. (o 3,1 punktów procentowych więcej r/r.). Wynik spółki pod MSSF 16 był istotnie lepszy niż rok wcześniej. EBITDA Grupy wzrosła do 32,6 mln zł. To oznacza ponad trzykrotny jej wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku.
W niesprzyjającym dla sprzedaży otoczeniu, mogliśmy przekonać się o odporności naszego modelu biznesowego. Oparty jest on o dwa segmenty: jubilerski i odzieżowy. Spółka W.KRUK skutecznie budowała sprzedaż i biła rekordy przychodów. Silne kolekcje biżuterii ślubnej będą wspierać utrzymanie tego trendu w kolejnym kwartale. W tym okresie, tradycyjnie wypełnionym przez uroczystości rodzinne, spodziewamy się też wzrostu popytu na odzież formalną. Pozostaje ona DNA naszej grupy – podkreśla Janusz Płocica, nowy prezes Grupy VRG.

Nowa energia do zmian i ambicje VRG

W dniu 18 lutego Rada Nadzorcza VRG zakończyła proces kompletowania nowego składu zarządu Grupy. 19 kwietnia 2022 roku powołała na stanowisko prezesa Janusza Płocicę. Tym samym ukonstytuował się aktualny zarząd VRG w składzie: Janusz Płocica w roli prezesa zarządu, Marta Fryzowska jako wiceprezeska zarządu odpowiedzialna za segment fashion oraz Michał Zimnicki, pełniący funkcję wiceprezesa zarządu i CFO spółki.
Jak podaje VRG po naznaczonym pandemią okresie stabilizowania biznesu nowy zarząd jest zdeterminowany aby tchnąć w Grupę nową energię.

VRG zamierza wzmocnić pozycję na rynku jubilerskim

Nasza ambicją jest wzmacnianie silnej pozycji na rynku jubilerskim oraz w segmencie nowoczesnej mody formalnej i codziennej. Gwarantuje ona konsumentom jak najlepsze doświadczenie zakupowe we wszystkich kanałach. Chcemy, aby nasze marki były dla konsumentów synonimem jakościowych, trwałych i ponadczasowych produktów. Pochodzących w możliwie dużym stopniu z rodzimej, polskiej produkcji i wytwarzanych w zrównoważony sposób – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.

Cele VRG na 2022 r.

Po publikacji wyników za pierwszy kwartał zarząd VRG podtrzymał cele na rok 2022. Są nimi:
  • utrzymanie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży (zarówno off-line, jak i on-line)
  • poprawa marży brutto w oparciu o efektywną politykę rabatową,
  • wzrost marży operacyjnej,
  • lepsze wyniki r/r Grupy Kapitałowej
  • zachowanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej.

Polityka dywidendowa VRG

Jednym z celów zarządu VRG będzie też dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami poprzez wypłatę dywidendy. W dniu 18 maja 2022 roku zarząd VRG przyjął politykę dywidendową. Zakłada ona coroczne rekomendowanie wypłaty w przedziale 20-70 proc. skonsolidowanego zysku netto. Przy założeniu, że wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec roku obrotowego wyniesie mniej niż 2,5.
Każdorazowo przed przedstawieniem rekomendacji walnemu zgromadzeniu, zarząd będzie brał pod uwagę sytuację finansową Grupy, potrzeby inwestycyjne, sytuację płynnościową, perspektywy rozwoju w danej sytuacji rynkowej i makroekonomicznej, plany akwizycyjne oraz kowenanty bankowe.

Optymistyczne perspektywy na drugi kwartał

Drugi kwartał roku to tradycyjnie okres licznych uroczystości rodzinnych. Skutkuje on wzrostem popytu na odzież formalną i zainteresowanie biżuterią. W ostatnich dwóch latach był to jednak również czas naznaczony restrykcjami oraz lockdownami administracyjnymi, związanymi z pandemią COVID-19.
W obecnym roku, jak podaje Grupa VRG, jej zarząd jest zdeterminowany aby wykorzystać możliwości, jakie daje odradzający się po pandemii popyt na ofertę poszczególnych marek do dalszej poprawy wyników.
Rynek nam sprzyja. Zakończenie stanu epidemii oznacza powrót do intensywnego życia społecznego, w tym uroczystości rodzinnych. Tradycyjnie silnie budują one naszą sprzedaż odzieży i biżuterii w drugim kwartale. Jesteśmy na to gotowi od strony ofertowej i marketingowej. Naszym celem jest kontynuowanie pozytywnego trendu w przychodach i przede wszystkim w marży – wskazuje Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment fashion.
Mocny start drugiego kwartału potwierdzają zakomunikowane przez Grupę szacunkowe przychody za kwiecień. W tym miesiącu wartość sprzedaży VRG wyniosła 108,5 mln zł. Było to ponad trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Mamy za sobą solidny start kolekcji wiosna – lato. W ostatnich tygodniach obserwujemy wyraźnie rosnący ruch w sklepach i odwilż w naszej kluczowej kategorii, czyli odzieży eleganckiej. To dla nas dobry prognostyk na cały drugi kwartał – dodaje Marta Fryzowska.

Długoterminowe plany rozwoju

Grupa Kapitałowa VRG S.A. jest obecnie w trakcie wdrażania serii inicjatyw strategicznych zainicjowanych na przełomie 2021 i 2022 roku. Ich celem jest wygenerowanie kolejnych impulsów wzrostowych w sprzedaży i marżowości, poprawa efektywności oraz identyfikacja kolejnych obszarów rozwoju biznesu. Spółka upatruje duży potencjał do poprawy w segmencie odzieżowym, jednocześnie inwestując w dalszy rozwój W.KRUK poprzez nakłady na rozwój sieci i komunikację marketingową. Na efekty dotychczas prowadzonych działań zwraca uwagę wiceprezes i CFO VRG Michał Zimnicki.
Efekty prowadzonych przez nas inicjatyw strategicznych widoczne są już teraz. Przykładem jest rosnąca rentowność biznesu i stopniowa poprawa marży brutto na sprzedaży. Już teraz znajduje się ona na poziomie wyższym niż w 2019 roku. Lepsze wyniki uzyskiwane przez Grupę VRG nie są tylko i wyłącznie efektem odbudowy popytu po pandemii. Prowadzimy przemyślaną politykę optymalizacji cen i promocji czy optymalizacji powierzchni handlowej. Uważamy, że będziemy w stanie kontynuować dobre trendy w kolejnych kwartałach i wykorzystamy nasz potencjał rozwoju – mówi Michał Zimnicki.

Nowe koncepty salonów Vistula i Wólczanka

Grupa VRG planuje dalsze stopniowe wprowadzanie do sieci nowych konceptów salonów w markach Vistula i Wólczanka, operujących na większych powierzchniach i umożliwiających atrakcyjną ekspozycję całego aktualnego asortymentu marek. W obu przypadkach stosowane są nowoczesne rozwiązania wspierające sprzedaż. Wśród nich są: duże ekrany w witrynach, umożliwiające prezentację kampanii marketingowych marek. Spółka postawiła też na przyjazne środowisku rozwiązania w wystroju wnętrz i oświetleniu.
Planując nowe koncepty skupialiśmy się na maksymalnym ułatwieniu klientowi decyzji zakupowych. Dlatego szczególnie uważnie monitorujemy wyniki generowane w tych sklepach, aby móc podejmować decyzje o dalszym rozwoju takiej formuły – mówi Marta Fryzowska.

Dalszy rozwój omnichannel

Spółka zapowiada również dalszy rozwój omnichannel, w kierunku maksymalizowania wygody zakupów dla klientów. Wśród działań w tym obszarze zapowiadane jest m. in. wdrożenie mobilnych aplikacji sprzedażowych we wszystkich markach VRG oraz systemów lojalnościowych łączących aktywności klientów w on-line i off-line. W e-sklepach segmentu odzieżowego pojawią się narzędzia umożliwiające interaktywne dopasowanie rozmiarów. Kontynuowana będzie również współpraca z Zalando.

Wyzwania stojące przed VRG

Wyzwaniem dla VRG jest też strategia portfolio marek modowych w segmencie fashion. Pierwsze efekty tych działań będą widoczne w kolekcji jesień-zima. Pierwsze kolekcje opracowane zgodnie z nowym konceptem marek zobaczymy w salonach wiosną 2023 roku.
Tags: VRG
ShareTweet

Podobne artykuły

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji
Centra handlowe

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków
Centra handlowe

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje
Centra handlowe

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce
Centra handlowe

Lidl Polska otworzył dwa nowe sklepy: w Sławnie i Hajnówce

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce
Centra handlowe

Homepark Targówek wzbogacił się o Monster Bounce

PRCH: „Centra handlowe z optymistycznymi wskaźnikami obrotów i odwiedzalności klientów – wyraźnie przekroczone zostały wyniki sprzed pandemii”
Centra handlowe

PRCH: „Centra handlowe z optymistycznymi wskaźnikami obrotów i odwiedzalności klientów – wyraźnie przekroczone zostały wyniki sprzed pandemii”

Następny artykuł
Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

Najnowsze informacje

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji

BIG InfoMonitor: Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ciąży jej 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

BLIK podsumował rok 2021: blisko 113 mln przychodów

Marki CDRL dostępne na Modivo.pl i Amazon.de

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Robociki w roli kuriera. Fit Cake inwestuje w innowacje

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version