Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

PSNPH: „To najemcy budują wartość centrów handlowych”

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych zwraca uwagę na rolę najemców w centrach handlowych

przez Redakcja
23 maja 2022
w Centra handlowe
0
Zofia Morbiato

Zofia Morbiato

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zwraca uwagę, że to najemcy budują wartość centrów handlowych, kreują miejsca pracy dla ponad 400 tysięcy osób, zapewniają wpływy podatkowe do budżetu państwa oraz kas samorządów. Według PSNPH to najemcy w centrach handlowych stymulują polską gospodarkę, pokrywając koszty obsługi przez firmy z wielu branż – jak ochrona, sprzątanie, utrzymanie techniczne, marketing. Takie koszty szacuje się na 3,4 mld zł rocznie[1].

PSNPH w komunikacie wysłanym do mediów pisze:

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Najemcy w centrach handlowych pokrywają podatki odprowadzane przez centra handlowe do budżetu państwa i samorządów:

  • Podatek CIT – ponad 500 mln zł rocznie

  • Podatek od nieruchomości w wysokości ponad 600 mln zł rocznie

  • Opłaty z tytułu użytkowania wieczystego w wysokości ponad 200 mln zł rocznie

  • Podatek VAT generowany przez najemców centrów handlowych sięga 4 mld zł rocznie

Przeczytaj także: Psy mogą wchodzić do outletów Factory

Należy upowszechnić realia i szeroko wyjaśnić prawdziwe informacje o tym, kto realnie finansuje branżę, w której działają właściciele i zarządcy centrów handlowych. To najemcy, którzy pokrywają wszystkie koszty, a tym samym ponoszą swoje ryzyko biznesowe i wszystkie ryzyka związane z rynkiem nieruchomości komercyjnych. Dotyczy to zarówno kwestii użytkowych – jak obsługa techniczna, ochrona, sprzątanie, marketing przygotowanie i utrzymanie części wspólnych, czyli korytarzy, toalet, ławek czy punktów relaksu – ale także podatków czy ekologii. To najemcy opłacają ubezpieczenie, podatek od nieruchomości, a nawet budowę i obsługę instalacji fotowoltaicznych czy innych nowatorskich rozwiązań ekologicznych. Co więcej – to najemcy, a nie centra handlowe dają miejsca pracy dla ponad 400 tysięcy osób w Polsce. To najemcy finansują i budują wartość centrów handlowych – bo to od atrakcyjności sklepów zależy ruch w galeriach – mówi Zofia Morbiato, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).

Ponadto jak wskazuje ZPPHIU, w ciągu ostatnich lat systematycznie rosną koszty najemców w centrach handlowych. Dotyczy to bieżącego prowadzenia i utrzymania biznesu. Według ZPPHiU rentowność działalności firm handlowo-usługowych korzystających z przestrzeni w galeriach handlowych spada i jak zaznacza organizacja: „nie widać perspektyw na zmianę trendu”. Wzrosły ceny energii, zwiększyły się czynsze, kursy walut (rozliczenia są realizowane w euro), wynagrodzenia, koszty transportu oraz usług dodatkowych.[2]


Polskie Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych jest dobrowolnym i samorządnym zrzeszeniem, powołanym dla zacieśnienia współpracy między najemcami powierzchni handlowych w centrach handlowych i realizacji celów wskazanych w statucie stowarzyszenia.
Cele PSNPH:
  1. Wspieranie Najemców na rzecz ochrony ich słusznych praw i przywrócenia równowagi stron w szczególności w zakresie zawieranych umów najmu.
  2. Występowanie do władz państwowych i samorządowych, a także innych organów lub organizacji, z petycjami i apelami o udzielenie wsparcia dla realizacji celów i zadań Stowarzyszenia.
  3. Udzielanie w miarę posiadanych możliwości pomocy prawnej Najemcom lub wskazywanie Najemcom osób i instytucji świadczących taką pomoc.
  4. Wydawanie opinii w sprawie projektów aktów prawnych i zwracanie się do polityków, organów lub organizacji w sprawie podjęcia inicjatywy ustawodawczej mającej na celu ochronę interesów Najemców i zapewnienia równowagi stron w stosunkach najmu,
  5. Informowanie UOKiK o niezgodnych z przepisami prawa praktykach Wynajmujących oraz stosowaniu przez nich niedozwolonych klauzul umownych.
[1] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/ile-na-pandemii-straca-wlasciciele-centrow-handlowych/j6sy24y
[2] https://zpphiu.pl/koszty-ciagna-na-dno-biznes-w-galeriach-handlowych/
Tags: PSNPH
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Sieć Agata wprowadza Megaskrytki w kolejnych miastach

Sieć Agata wprowadza Megaskrytki w kolejnych miastach

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version