Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim rozpoczęło działalność operacyjną

Centrum jest w stanie obsłużyć do 1000 salonów jednocześnie

przez Redakcja
25 maja 2022
w Centra handlowe
0
Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim

Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim

Nawet 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo – tyle może obsłużyć uruchomione niedawno Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim. Centrum po 3 miesiącach zmierza ku pełnej mocy operacyjnej. Nowy obiekt o pojemności składowej do 40 mln sztuk towaru został wyposażony w rozwiązania z zakresu automatyki. Umożliwia ona obsługę do 1000 salonów sprzedaży jednocześnie. W centrum zatrudnienie znalazło już ponad 700 osób. Firma zapewniła im nowoczesne i przyjazne miejsce pracy oraz komfortowe warunki dojazdu. Obiekt zaprojektowano przy uwzględnieniu zrównoważonych norm budownictwa, które poddano certyfikacji BREEAM.

Przeczytaj także: Nowa strategia biznesowa LPP

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Centrum LPP w Brześciu Kujawskim – pracuje w nim 700-osobowa załoga

Strategiczna inwestycja LPP w Brześciu Kujawskim to obiekt, który rozpoczął działalność w lutym br. Pracuje w trybie trzyzmianowym w oparciu o 700-osobową załogę.

Inwestycję rozpoczęliśmy w styczniu ub.r. i po niespełna 1,5 roku możemy mówić o zbliżaniu się wielkimi krokami do pełnej wydajności operacyjnej obiektu. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom z obszaru automatyki magazynowej, centrum zapewnia wysoki standard obsługi naszych sklepów. Obok Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim stanowi kluczowy filar sieci logistycznej LPP – wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

Centrum może obsłużyć do 1000 sklepów jednocześnie

Centrum wyposażono w dwa sortery z unikatową konstrukcją zrzutów. Umożliwiają one obsługę nawet do 1000 sklepów jednocześnie.

W naszym nowym centrum dystrybucyjnym postawiliśmy na nowatorskie rozwiązanie w zakresie technologii sorterów. Doświadczenia inżynieryjne holenderskiego producenta tego typu urządzeń, poparte kilkutygodniowymi testami, pozwoliły nam na opracowanie dopasowanej do potrzeb LPP konstrukcji sortera. Nowo opatentowane rozwiązanie z obszaru pneumatyki pozwala nam dzisiaj utrzymać bardzo wysoką wydajność procesu sortowania w trybie ciągłym. Wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Warto podkreślić, że innowacyjny patent pneumatyczny jest jednocześnie bardzo cichy, dzięki czemu zwiększa komfort pracy przy tego typu urządzeniach  – informuje Michał Moteka, menedżer ds. rozwoju procesów i automatyki w LPP.

Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim

Magazyn rozdystrybuował ponad 300 tys. kartonów z kolekcjami marek LPP

Automatyzacja działań znacząco usprawnia także proces kompletacji zamówień dla salonów. Dzięki temu, już w pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania, magazyn w Brześciu Kujawskim rozdystrybuował ponad 300 tys. kartonów z kolekcjami marek LPP.

W nowym magazynie zastosowano również zautomatyzowany proces etykietowania, a także maszyny do formowania i zamykania kartonów. Zwiększają one wydajność produkcyjną oraz gwarantują intuicyjność i bezpieczeństwo obsługi.

Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim

Centrum odzyskuje opakowania

Liczący 1,8 km układ przenośników zamontowany w centrum wyposażono z kolei w rozwiązania pozwalające na odzysk opakowań i ich ponowne wykorzystanie. Wsparcie obsługi zapewnia flota ponad 70 wózków widłowych, dla których przygotowano nowoczesną akumulatorownię z systemem kolejkowania baterii.

Cały obiekt działa przy wsparciu systemu WMS (Warehouse Management System). Zarządza on procesami przepływu towarów, pracą ludzi oraz urządzeń logistycznych.

Wszystkie palety ustawione na regałach odpowiadają długości z Włocławka do Torunia

Dzięki tym rozwiązaniom magazyn o powierzchni 75 tys. m2 może zapewnić dystrybucję nawet do 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system regałowy o pojemności przechowywania 40 mln sztuk odzieży, czyli do 67 tys. palet towaru. Taka liczba palet ustawiona liniowo osiągnęłaby łącznie długość ok. 60 kilometrów. To odpowiada dystansowi między Włocławkiem a Toruniem – zauważa Mariusz Adamusiński, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

LPP projektowało magazyn z myślą o ograniczeniu wpływu na środowisko

Ważnym punktem w optymalizacji działania obiektów logistycznych LPP jest ograniczanie ich wpływu na środowisko. Magazyn w Brześciu Kujawskim znajduje się obecnie w trakcie certyfikacji zrównoważonego budownictwa w systemie BREEAM.

Obiekt wyposażono m.in. w system rekuperacji w pomieszczeniach biurowych. Pozwala on na odzysk nawet do 95% ciepła. Ponadto, dzięki zainstalowaniu na dachu paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 1,5 MW i powierzchni ponad 7 tys. m2, budynek zasilany jest energią odnawialną.

Spółka LPP wyodrębniła także własną zajezdnię dla autobusów z 5 peronami i 17 miejscami postojowymi oraz stworzyła własną sieć komunikacji. Ułatwia ona dotarcie do miejsca pracy osobom z okolicznych miejscowości.

Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim to nowoczesny obiekt. Zaprojektowany i zbudowany zgodnie z naszymi strategicznymi założeniami. Cieszymy się, że nasze dotychczasowe działania poparte doświadczeniem umożliwiły wypracowanie optymalnych rozwiązań logistycznych przy jednoczesnym wypełnieniu założeń zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Sebastian Sołtys.

Tags: LPP
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
„Ewolucja rynku jest nieunikniona, ale rynek retail na tę transformację jest już gotowy” – mówi Anna Malcharek, Gemini Holding

"Ewolucja rynku jest nieunikniona, ale rynek retail na tę transformację jest już gotowy" - mówi Anna Malcharek, Gemini Holding

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version