Yoram Reshef 6 lutego został uhonorowany tytułem Dyrektora Roku Centrum Handlowego w 12. edycji konkursu EuropaProperty CEE Retail Awards 2020. Pod jego kierownictwem na przełomie 2018 i 2019 roku Blue City przeszło spektakularną metamorfozę – przebudowano około 22 tysiące metrów kwadratowych powierzchni centrum, koncentrując na najwyższych trzech poziomach ofertę rozrywkową i gastronomiczną. Wprowadzono nowych najemców spoza branży modowej oraz powiększono i uatrakcyjniono salę zabaw dla dzieci Inca Play. To właśnie m.in. tym zmianom Blue City zawdzięcza nagrodę główną w konkursie EuropaProperty CEE Retail Awards 2020 w kategorii „Refurbishment Project”.
W wywiadzie dla Retail Journal Yoram Reshef opowiada o sekrecie skutecznego i efektywnego zarządzania, a także zdradza plany rozwoju Blue City w 2020 roku.
Jak wygląda Pana dzień pracy?
Od zeszłego roku normalniej. Po wielkich zmianach, jakie zaszły w Blue City w 2018 i 2019 roku, przebudowie prawie 22 tys. mkw. powierzchni i wprowadzeniu nowych najemców spoza branży handlowej, wreszcie mam więcej czasu, aby pomyśleć, zobaczyć co można zrobić jeszcze lepiej lub inaczej oraz badać różne nowe pomysły.
Jaki jest sekret skutecznego i efektywnego zarządzania?
Dać ludziom pracować, uczyć ich, aby brali na siebie odpowiedzialność (święte słowo), wspierać ich inicjatywy, pomagać wyciągać wnioski z błędów i chwalić za dobrą pracę.
Skąd czerpie Pan pomysły i inspiracje do przeprowadzanych zmian?
Podglądam światowe trendy i myślę, czy i jak można je przenieść na polski grunt. A poza tym mam odwagę podejmować trudne decyzje i próbować nowych rozwiązań.
Co Pan ceni najbardziej w ludziach?
Uczciwość i przyzwoitość, ale również posiadanie własnego zdania. Cenię ludzi, którzy kochają to, co robią oraz umieją i lubią pracować zespołowo. Praca zespołowa pomaga łatwiej osiągać zamierzone cele oraz szybciej reagować na trudne sytuacje.
Jakie ma Pan plany na najbliższy rok związane z Blue City?
Przez ostatnie dwa lata w Blue City dużo się działo. Na trzech ostatnich piętrach skoncentrowaliśmy ofertę gastronomiczną i rozrywkową. Otworzyliśmy najnowocześniejsze w Polsce kino Helios, rozbudowaliśmy salę zabaw Inca Play, wprowadziliśmy nowy koncept sklepu IKEA i takie nowe marki jak klub fitness FIT/One, centrum rozrywki TEPfactor oraz ostatnio supermarket EUROPSAR. W efekcie Blue City stało się zupełnie innym centrum handlowym.
Ale nie zamierzamy spoczywać na laurach. Nowoczesne centrum handlowe musi wciąż szukać pomysłów na dalszy rozwój i my to robimy. W planie na ten rok mamy kolejne inwestycje m.in. modernizację oraz powiększenie strefy restauracyjnej, ale także remont toalet, nową organizację ruchu i odnowienie parkingów oraz niezbędne inwestycje w infrastrukturę techniczną.
Rozmawiała Urszula Szewczyk.
Yoram Reshef jest związany z polskim rynkiem nieruchomości od 1998 roku, a od wielu lat uznaje się go za jednego z najwybitniejszych w naszym kraju specjalistów w dziedzinie rozwoju centrów handlowych. Od 16 lat zarządza Centrum Handlowym Blue City w Warszawie.