„W 2021 roku zamierzamy dalej poszerzać portfolio naszych marek. Udana premiera serwisu Giftbay utwierdza nas w przekonaniu, że to dobra ścieżka rozwoju. Już niebawem odbędzie się premiera naszego nowego konceptu Just Plants. To eksperymentalna idea zakładająca sprzedaż roślin doniczkowych on-line, wszystko w designerskiej oprawie” – mówi w wywiadzie dla RETAIL JOURNAL Wiktor Pyrzyk, właściciel marki Plantwear,
Zapowiedzieli Państwo kolejne otwarcia w centrach handlowych. W ilu galeriach zamierzają mieć Państwo swoje punkty w 2021 r.?
Wiktor Pyrzyk, właściciel Plantwear: Bacznie obserwujemy sytuację na rynku oraz wyczekujemy finalnego (i permanentnego) otwarcia galerii handlowych. Rozważamy budowanie sieci punktów stacjonarnych dla naszych marek w oparciu o model franczyzowy.
Czy będą to wyspy handlowe czy salony?
W większości przypadków planujemy stoiska handlowe w formie wysp.
Czy biorą Państwo pod uwagę również parki handlowe, które cieszą się, szczególnie w dobie pandemii, dużą popularnością?
W chwili obecnej nie prowadzimy rozmów z parkami handlowymi. Mamy wrażenie, że najemcy parków handlowych sprzedają głównie produkty pierwszej potrzeby. W naszym portfolio w chwili obecnej nie posiadamy marek wpisujących się w te kryteria.
Jakie produkty z oferty Plantwear są kupowane najchętniej?
Najchętniej kupowane są zegarki oraz biżuteria. Te kategorie są i nadal będą poszerzane o nowe kolekcje, które bardzo szybko okazują się hitami sprzedażowymi.
Jak radzi sobie Państwa serwis z gadżetami i upominkami – Giftbay.pl?
Personalizowane prezenty spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów – w czwartym kwartale serwis giftbay.pl wygenerował ponad 400 tyś. zł przychodu – dwukrotnie więcej niż w pierwszych 5 miesiącach działalności łącznie. Rozważamy również wprowadzenie konceptu Giftbay do sprzedaży stacjonarnej.
Jakie mają Państwo plany rozwoju na 2021 r?
W 2021 roku zamierzamy dalej poszerzać portfolio naszych marek. Udana premiera serwisu Giftbay utwierdza nas w przekonaniu, że to dobra ścieżka rozwoju. Już niebawem odbędzie się premiera naszego nowego konceptu Just Plants. To eksperymentalna idea zakładająca sprzedaż roślin doniczkowych on-line, wszystko w designerskiej oprawie. Dodatkowo, aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy ze znanymi markami modowymi na stworzenie dedykowanych kolekcji produktów.
Równolegle, zamierzamy rozwijać się na rynkach zagranicznych. Po Ukrainie i Rumunii w tym roku, planujemy premierę serwisów w języku niemieckim skierowane do klientów z Niemiec oraz Austrii. Zaczynamy ekspansję od serwisu Giftbay, z równoczesną premierą na Ebay oraz Amazon.
W swojej ofercie mają Państwo m.in. drewniane torebki. Jakich nowości od Plantwear można spodziewać się w 2021 r.?
W 2021 roku planujemy premierę przynajmniej kilku nowych kolekcji torebek. Ta nowa kategoria produktów zdobywała wielu sympatyków i zasługuje na dalszy jej rozwój.
Rozmawiała Urszula Szewczyk