Kappahl zmienia logo. „Nowy etap w historii”

Materiały prasowe

Kappahl zmienia swoje logo. Ma to być początek nowej strategii marki, która zakładę zmianę pozycji z marki produktowej na markę bazującą głównie na wartościach.

Kappahl informuje o zmianie loga, a jednocześnie opracowaniu nowej strategii marki, która zakłada zmianę pozycji Kappahl, z marki produktowej na markę bazującą głównie na wartościach.


Rozpoczynamy nowy etap w historii Kappahl. W ciągu najbliższych lat planujemy zmienić i rozwinąć Kappahl na wielu płaszczyznach. Naszym celem jest zapewnienie lepszej obsługi klienta na co dzień – podkreśla cytowana w komunikacie dyrektor generalna Kappahl, Elisabeth Peregi.

Nowa identyfikacja wizualna, nowe rynki

W komunikacie podkreślono, że wewnętrznie już od dłuższego czasu Kappahl pracuje nad przygotowaniem do dalszego rozwoju, do wejścia na nowe rynki, nowe kanały, z nowymi markami. Przygotowania przeprowadzono między innymi na podstawie bardzo intensywnego i wieloetapowego dialogu z konsumentami wybranych grup docelowych, z którymi Kappahl się identyfikuje.

W ciągu tego roku przeprowadziliśmy wiele rozmów z naszymi klientami z myślą o rozwoju marki i naszejpozycji. Prace te wzmocniły zespół Kappahl i spowodowały większe skupienie na konkretnych celach – mówi Peregi.

Aby wyraźnie pokazać przemianę Kappahl firma opracowała nową identyfikację wizualną, odświeżyła logotyp, co jest jednym z kluczowych elementów całej przemiany.

Nowy logotyp Kappahl powstał, czerpiąc inspirację ze wszystkich dotychczasowych logotypów firmy.

Nasza historia jest unikalna. Przeanalizowaliśmy naszą historię graficzną i zainspirowaliśmy się pozytywną ekspresją lat 70. Kappahl. Okrągłe, geometryczne kształty, które mówią same za siebie oraz nieco cięższa czcionka tworzą unikalny charakter graficzny, ale nie odchodzą zbyt daleko od obecnych elementów graficznych. Poza tym opracowaliśmy własną, unikalna czcionkę (Kappahl Type), która bazuje na podstawowym kształcie naszego logotypu – mówi Madeleine Ahlström, dyrektor ds. marketingu Kappahl, która uczestniczyła w opracowaniu nowej strategii marki Kappahl.

Różnorodność na co dzień

Kappahl upraszcza i modernizuje także logotyp poprzez usunięcie dużego A. Duże A – jak podkreślono w komunikacie – odnosiło się do założyciela sieci odzieżowej – Pera-Olofa Ahla.

Teraz jego nazwisko dosłownie mówiąc „wprowadzi się na stałe” i w ten sposób bardziej zintegruje się z całą działalnością – czytamy w komunikacie.


Logotyp – jak podaje Kappahl – reprezentuje wartości, które wyznaje firma: różnorodność na co dzień oraz  odzież, która jest odpowiednia na każdą okazję.

Nowy logotyp reprezentuje Future Kappahl. To pierwszy sygnał dla naszych klientów i reszty świata na temat tego, co się dzieje w Kappahl – podkreśla Elisabeth Peregi.


Nowa strategia marki Kappahl oraz nowy design powstały we współpracy z Lynxeye.

O Kappahl

Grupa Kappahl, założona w 1953 roku w Göteborgu, jest jedną z czołowych sieci odzieżowych w Europie Północnej, posiadającą około 370 sklepów stacjonarnych oraz sklep internetowy marki Kappahl i Newbie w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii, Polsce, i Wielkiej Brytanii. W Kappahl pracuje 4000 osób o różnym pochodzeniu, w różnym wieku, o różnych kwalifikacjach i preferujących różny styl odzieżowy, zatrudnionych w 400 miejscach w dziesięciu krajach. Wspólną siłą napędową wszystkich pracowników jest chęć zapewnienia odzieży, która będzie odpowiednia dla wielu osób prowadzących różny styl życia. Chcemy oferować odpowiedzialną modę, promując odzież dobrą zarówno dla jej użytkowników, jak i otaczającego nas świata. Do tej pory oznakowanie zrównoważonego rozwoju otrzymało już 70% naszych produktów. Celem jest, aby najpóźniej w 2025 roku cały asortyment był uszyty z bardziej zrównoważonych materiałów.

Exit mobile version