Funkcjonująca od ponad 100 lat polska firma jubilerska Briju przygotowała aplikację umożliwiającą mierzenie biżuterii. Moduł Briju JewelARy to pierwszy w branży wirtualny salon jubilerski.
Przymiarka bez wychodzenia z domu
Briju to jedyna w Polsce aplikacja do mierzenia biżuterii wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR, ang. Augmented Reality). Jest to zarazem pierwsza tak rozbudowana i kompleksowa aplikacja tego typu na świecie. Pozwala użytkownikom przymierzać poszczególne elementy biżuterii: pierścionki, kolczyki, zawieszki, a nawet obrączki ślubne. Wszystko bez wychodzenia z domu.
Aplikacja działa w dwóch trybach kamery. Kamerą tylną lokalizuje dłoń i umieszcza pierścionek na palcu. Pozwala obejrzeć go zarówno od zewnętrznej jak i wewnętrznej strony dłoni. Z kolei przednią kamerą – w trybie selfie – umieści na uszach kolczyki, a na szyi wybraną zawieszkę. Dokonuje tego na jednym z trzech zdefiniowanych długości łańcuszków).
W każdym z trybów przymierzalni użytkownik może nie tylko zapisać dowolny widok kamery w galerii zdjęć, ale też podzielić się nim z innymi bezpośrednio z poziomu aplikacji – podkreśla cytowana w komunikacie prasowym Patrycja Ślusarek, Marketing Manager w Briju.
Tak przygotowaną wizualizację można będzie przekazać za pośrednictwem poczty e-mail, wiadomości czy mediów społecznościowych. Co więcej, aplikacja pozwala też na przejście bezpośrednio do wybranego produktu w sklepie internetowym, umożliwiając tym samym zakup przymierzonej biżuterii – dodaje.
Oprócz widoku AR aplikacja umożliwia dokładne obejrzenie każdego produktu w widoku 3D, z opcją obrotu o 360 stopni, by poznać jak najwięcej detali wybranego wyrobu jubilerskiego.
Klasyczny wariant aplikacji
Aplikacja Briju JewelARy ma także wariant nieco bardziej klasyczny – przymierzanie biżuterii w trybie 2D – podkreśla Patrycja Ślusarek.
Działać on będzie na podstawie zdjęcia wykonanego przy użyciu aplikacji lub dowolnego innego, zaimportowanego z własnej galerii zdjęć w telefonie. Pierścionki, kolczyki czy zawieszki będziemy mogli „przymierzyć” na wybranej przez siebie fotografii, a tym samym dopasować je do konkretnej okazji i stylizacji – dodaje.
Zobacz też: Plany rozwoju wirtualnego salonu z biżuterią Auroria
O Briju:
Briju to polska firma stworzona w 1920 roku przez Jana Piotrowskiego. Tworzy przystępne cenowo produkty z najwyższej jakości stopów metali szlachetnych, łącząc długą tradycję złotniczą z nowymi technologiami. W 2013 roku firma otworzyła pierwszy salon jubilerski. Aktualnie posiada ich ponad 60 w całej Polsce.
Pomimo stosunkowo krótkiej obecności na rynku detalicznym Briju posiada bogatą i wieloletnią tradycję i praktykę w zakresie produkcji i w handlu hurtowym. Oferta handlowa marki to wyroby jubilerskie ze złota i srebra, kolekcje z diamentami i innymi kamieniami szlachetnymi, a także szeroka gama obrączek produkowanych na indywidualne zamówienie.