Udany rok Netto. 2021 pod znakiem zdecydowanego rozwoju

Bilans otwarć nowych placówek w 2021 r. osiągnął poziom 200 sklepów

Fot. materiały prasowe

Podsumowanie kończącego się roku jest dla Netto zdecydowanie pozytywne. Bilans to 200 nowo otwartych sklepów, dwa nowe centra dystrybucji, blisko 40 placówek z kasami samoobsługowymi, prawie 600 sklepów funkcjonujących na koniec roku. 

30 grudnia zostało otwarte ostatnie w tym roku Netto. Tym samym bilans otwarć nowych placówek w 2021 r. osiągnął poziom 200 sklepów.

Rok 2021 zamykamy z dużą satysfakcją jeśli chodzi o rozwój naszej sieci. 200 sklepów w 12 miesięcy to średnio 16-17 otwarć miesięcznie. To olbrzymie przedsięwzięcie, które wymagało wkładu i zaangażowania we wszystkich obszarach naszego biznesu. Ale udało się, a dzięki temu Netto urosło z niespełna 400 do blisko 600 sklepów w ciągu jednego roku. Motorem napędowym rozwoju sieci była bez wątpienia integracja Tesco i Netto. Aż 188 sklepów, w tym ten otwierany 30 grudnia w Rogoźnie, są efektem trwającego procesu konwersji – mówi Jerzy Tymofiejew, Chief Investment Officer Netto Polska.

Netto w miejsce Tesco

Transformacja Tesco rozpoczęła się 16 marca 2021 r. wraz z wydaniem przez UOKiK ostatecznej zgody na przejęcie 301 sklepów i dwóch centrów dystrybucji Tesco przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Otwarcie pierwszych czterech sklepów Netto w miejsce Tesco nastąpiło niespełna dwa miesiące później, 27 maja. Tego samego dnia liczba sklepów Netto w Polsce przekroczyła 400, a zaledwie cztery miesiące później wynosiła już 500 placówek.

Przejęcie polskiej części biznesu Tesco pozwoliło nam zdecydowanie przyspieszyć wzrost naszej sieci w Polsce.  Szczególnie cieszy nas rozwój w regionach, w których do tej pory sieć Netto właściwie nie istniała, m.in. na wschodzie kraju. Weszliśmy także do kilku dużych miast, otwierając w nich nasze pierwsze sklepy. Tak było np. z Krakowem, z którego wywodziło się Tesco. Dziś funkcjonują tam już cztery sklepy naszej sieci, cieszące się dużą popularnością wśród mieszkańców miasta – mówi Jerzy Tymofiejew. 

Najwięcej nowych sklepów Netto w ramach konwersji powstało w województwach śląskim (28 placówek), mazowieckim (25) i małopolskim (24). Z kolei wśród miast liderami są Łódź, która wzbogaciła się o siedem nowych sklepów Netto, Warszawa (pięć), Bielsko-Biała i Kraków (oba miasta po cztery).

Tak szybkiej transformacji nie zakładano

Początkowy plan zakładał konwersję ponad 150 sklepów do końca 2021 r. Jednak sprawny przebieg procesu, zaangażowanie i profesjonalizm zespołów projektowych i współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi pozwoliła na zwiększenie dynamiki integracji sieci Tesco z Netto i osiągnięcie tego kamienia milowego już w połowie listopada. Ostatni sklep Netto 3.0 w miejsce dawnego sklepu Tesco w tym roku został otwarty 30 grudnia w Rogoźnie.

Przejęcie polskiej części biznesu Tesco pozwoliło Netto na pozyskanie także dwóch centrów dystrybucji – w Gliwicach i w Teresinie, które od listopada zaopatrują wyłącznie sklepy Netto.

Rozwój organiczny równie ważny jak konwersja

Netto nie zapomina o otwieraniu całkowicie nowych sklepów. Obok 188 skonwertowanych placówek, 12 powstało w ramach rozwoju organicznego. Nowe sklepy otwarto głównie jako obiekty wolnostojące. Niektóre, jak np. sklep w Oświęcimiu przy ul. Legionów, w Rogoźnie przy ul. Fabrycznej czy w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Kaliskiej, działają w obrębie parków lub galerii handlowych.

Jednym z ciekawszych projektów w tym roku było otwarcie pierwszego sklepu Netto w formacie convenience. Na 380 mkw powierzchni oferujemy najpopularniejsze, najchętniej kupowane produkty spożywcze. To nasza odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, zwłaszcza w dużych miastach, na sklepy obecne po sąsiedzku, które umożliwiają szybkie zakupy. Dziś, po kilku miesiącach działania sklepu, możemy powiedzieć, że to w naszej ocenie interesujący kierunek rozwoju – komentuje Jerzy Tymofiejew.

Łącznie Netto kończy rok 2021 z prawie 600 sklepami zlokalizowanymi w całym kraju. Proces konwersji będzie kontynuowany także w przyszłym roku. Pierwsze sklepy Netto 3.0 po transformacji Tesco w 2022 r. zostaną otwarte w drugiej połowie stycznia. W całym przyszłym roku Netto planuje otworzyć ok. 70 sklepów, w tym ok. 10–15 placówek powstałych w ramach rozwoju organicznego.

W 2021 r. sieć zainwestowała również w dalsze unowocześnianie swoich placówek, wyposażając pierwsze sklepy w wygodne kasy samoobsługowe. Obecnie udogodnienie to dostępne jest już w blisko 40 sklepach Netto, a plany sieci na 2022 r. pozwolą na zaoferowanie tego rozwiązanie kolejnym klientom.

Exit mobile version