Polski gigant odzieżowy – spółka LPP z dniem 30 marca zamyka wszystkie sklepy w Rosji. Tym samym firma wywiązała się ze swoich deklaracji złożonych w dniu 4 marca. Dotyczyły one wycofania się ze sprzedaży na tym rynku.
LPP zamyka wszystkie sklepy w Rosji – zamknięcie poprzedzone silną presją konsumentów
W ostatnich dniach na spółkę LPP wylewała się fala negatywnych komentarzy internautów. Konsumenci krytykowali firmę za niewycofanie się do tej pory z rosyjskiego rynku, mimo złożonych 4 marca 2022 r. deklaracji spółki. Wiceprezes zarządu LPP – Przemysław Lutkiewicz w wywiadzie dla RetailJournal.pl tak opisywał sytuację na rosyjskim rynku:
Z racji skali naszej obecności w tym kraju, która stanowiła blisko 20 proc. całego biznesu LPP, jest ona wdrażana sukcesywnie przy uwzględnieniu ograniczeń operacyjnych. Od 7 marca w Rosji nie funkcjonują już sklepy internetowe naszych marek, natomiast sprzedaż stacjonarna jest wygaszana etapami.
Cały wywiad do przeczytania tutaj.
LPP wycofuje się z rosyjskiego rynku
W komunikacie prasowym wysłanym do mediów, spółka LPP oświadczyła:
Polska spółka odzieżowa zakończyła operacyjne czynności konieczne do zamknięcia salonów w Rosji i dzisiaj został zamknięty ostatni z nich. Tym samym, zgodnie z wcześniejszą deklaracją, od jutra wszystkie sklepy marek należących do LPP na rynku rosyjskim będą zamknięte. Wcześniej firma całkowicie wstrzymała transport towarów do Rosji jak i wszystkie inwestycje oraz plany rozwojowe. Zamknęła także sprzedaż internetową wszystkich swoich marek.
LPP otworzyło 25% salonów na Ukrainie
Warto przy tym podkreślić, że mimo trwającej na Ukrainie wojnie, sieć, aby wspomóc swoich ukraińskich pracowników oraz zapewnić im „pozory normalnego życia”, o które sami prosili, otworzyła 25% swoich salonów sprzedaży.