Sieć sklepów Agata uruchamia kolejną megaskrytkę. Którą z kolei?

Klienci sklepów Agata mają teraz szerszy wybór formy odbioru towaru

megaskrytka

Salony Agata z nową megaskrytką

Sieć Salony Agata z kolejną megaskrytką. Agata S.A. jest pierwszą polską siecią sklepów meblowych w Europie, która wprowadziła rozwiązania samoobsługowych lockersów dla swoich klientów. Stało się to za sprawą wdrożenia zrealizowanego wspólnie z SelfMaker – firmą specjalizującą w się projektowaniu i produkcji rozwiązań automatyzujących sprzedaż. Firmy stworzyły Megaskrytkę, lockersa przystosowanego do odbioru zamówień internetowych, który pomieści nawet meble o dużych gabarytach.

Salony Agata z nową megaskrytką

Sam trend samoobsługi, w tym rozwiązań Click and Collect, jest obecny na rynku polskim, jak i zagranicznym od wielu lat. Jednak w ostatnim czasie można zaobserwować wzrost w zakresie wdrażania tych rozwiązań. Dzieje się tak m.in. za sprawą zmieniających się oczekiwań konsumentów. W związku z czym 50 największych firm retail działających na rynku europejskim zaczęło oferować dostawę zamówień do punktów odbioru, właśnie ze względu na oczekiwania swoich Klientów.

Jak pokazuje badanie zrealizowane przez Statistica, 28% konsumentów we Francji wybrało opcję Click and Collect, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Kolejne miejsca zajęły Polska i Niemcy (odpowiednio 12,4% i 11,6%).

Do tej pory taka forma dostawy, szczególnie do lockersa, dotyczyła najczęściej drobnych zamówień – ubrania, buty i dodatki (62,5 proc.), kosmetyki i perfumy (51,1 proc.) czy książki (42,1 proc.). Za sprawą naszego wdrożenia dla sieci salonów Agata z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz, wprowadziliśmy automatyzację do zupełnie nowego segmentu. Wspólnie wyznaczyliśmy dalszy kierunek jej rozwoju – mówi Marek Wieteska, CEO SelfMaker.

Zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta

-W ostatnich latach zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta. Salony Agata wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i uruchamiają Megaskrytkę przy Salonie w Katowicach. Zależy nam na tym, aby klienci naszego sklepu internetowego znaleźli u nas dogodną dla siebie formę odbioru zamówionych produktów. Z całą pewnością inwestycja w Megaskrytki pomoże nam lepiej sprostać wymaganiom naszych klientów, którzy sami mogą dokonać wyboru, kiedy i jak chcą odebrać zamówione produkty – mówi Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny Agata S.A.

Megaskrytka oprócz salonu w Katowicach, działa także przy salonie Agata w Kobylnicy k. Słupska. Kolejne wdrożenia zaplanowane są do końca maja i obejmą m.in. Łódź, Poznań czy Warszawę.

Przeczytaj także: Nowy salon Agata w Kobylnicy.

Megaskrytka posiada 27 skrytek różnej wielkości. Kupujący nie musi brać pod uwagę gabarytu towaru. Systemy informatyczne kontrolują to za klienta, a jeżeli zamówienie przekroczy maksymalne możliwości Megaskrytki – ta opcja dostawy przestaje być dostępna. Te same mechanizmy przydzielają też zamówienia do skrytek o najodpowiedniejszych rozmiarach, m.in. w największej skrytce zmieszczą się narożniki czy materace.

Exit mobile version