KOMENTARZ: Członkowie zarządu CCC komentują rekordowe wyniki Grupy

Miniony rok był dla Grupy CCC pod względem przychodów

Damian Zapłata, CCC

Damian Zapłata, CCC

Grupa CCC zamknęła 2021 r. (luty’21-styczeń 22’) przychodami na poziomie 7,6 mld PLN, co daje blisko 45% wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty (51%) stanowił e-commerce. Pomimo istotnych ograniczeń w handlu stacjonarnym w Q1, Spółka poprawiła wynik operacyjny o blisko 583 mln PLN rdr. Wzrost obrotów zanotowały wszystkie szyldy Grupy. Damian Zapłata, prezes zarządu Grupy Modivo oraz Igor Matus, wiceprezes zarządu Grupy CCC ds. logistyki i łańcucha dostaw, komentują te wyniki, a także opisują podjęte działania, które się do nich przyczyniły.

Damian Zapłata, prezes zarządu Grupy Modivo:

W centrum naszej uwagi oraz wszystkich realizowanych inicjatyw są klienci. Ambicją spółki jest dostarczenie im szerokiej oferty produktowej w bardzo dobrej cenie oraz w krótkim czasie. Oczywiście, zgodnie z DNA firmy, dostarczamy rozwiązania w innowacyjnej formule, dbając o wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Kluczem do sukcesu jest więc dalsze wzmacnianie technologii umożliwiające realizację projektów biznesowych.

Jedną z najważniejszych inicjatyw, którą dzisiaj realizujemy, jest uruchomienie marketplace’u na platformie MODIVO. Rynek usług tego typu osiąga obecnie wysokie dynamiki wzrostu. Z ogólnodostępnych danych wynika, że platformy marketplace rosną aktualnie o 16 proc. szybciej niż sklepy internetowe. Rozwiązanie to pozwoli nam zaoferować dużo szerszy i unikatowy asortyment. Otworzymy się również na nowe kategorie produktowe: health&beauty oraz home decor. W efekcie oferta będzie obejmowała ponad 2 mln artykułów. W pierwszej kolejności rozwiniemy platformę w Polsce, jednak w przyszłości uruchomimy ją również na rynkach zagranicznych. Docelowo jej udział ma stanowić dominującą pozycję w ofercie MODIVO S.A. Wierzymy, że na przestrzeni najbliższych lat ten model biznesowy stanie się dźwignią napędzającą całą Grupę.

Grupa MODIVO konsekwentnie dąży także do wzmocnienia pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej, inwestując m.in. w rozwój infrastruktury logistycznej w regionie. Ważnym projektem jest zakończona niedawno budowa centrum dystrybucyjnego w Bukareszcie. Rozwój tych projektów przebiega równolegle ze wzmacnianiem pozycji eobuwie.pl i MODIVO na arenie międzynarodowej. Widzimy duży potencjał wzrostu biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej. Sprzedaż online w segmentach takich jak obuwie i odzież w kolejnych latach będzie w tym regionie rosła zdecydowanie szybciej niż w Polsce. Jest to wciąż nienasycony rynek. Dlatego naszym priorytetem jest wzmacnianie przewagi konkurencyjnej w tych krajach, w których już jesteśmy obecni i dalsza ekspansja. Dziś eobuwie.pl działa na 19. rynkach, z kolei platforma z modą premium MODIVO na 13. Zgodnie ze strategią Spółki planujemy, aby do 2025 r. ok. 80 proc. przychodów pochodziło z rynków innych niż Polska. Aby zrealizować ten cel, powołaliśmy zespół International Business Unit, który jest zarządzany przez doświadczonych country managerów.

W ubiegłym roku wiele uwagi poświęciliśmy również usprawnieniu procesu zakupowego. Udostępniliśmy skaner esize.me na kolejnych rynkach zagranicznych i poszerzyliśmy dostęp do usługi ekspresowych dostaw. Konsekwentnie podążamy obranym kierunkiem, przygotowując się jednocześnie do zapowiadanego debiutu giełdowego. Jesteśmy przekonani, że zaangażowany zespół oraz bogate know-how grupy pomogą nam w realizacji założonych celów.

Przeczytaj także: CCC namawia do oddawania używanego obuwia

Igor Matus wiceprezes CCC

Igor Matus, wiceprezes zarządu Grupy CCC ds. logistyki i łańcucha dostaw

Kliknięcie “kupuj” w sklepie online, czy zakup butów w salonie, to dla nas nie koniec, ale dopiero początek i nowy etap relacji z Klientem. Kluczową rolę odgrywa w nim logistyka – jeden z filarów rozwoju Grupy CCC.  

Klient, który dokonuje zakupu online – pragnie otrzymać go w możliwie najszybszym czasie, w miejscu wybranych przez siebie. Konsument preferujący sklep stacjonarny, wróci do niego, kiedy na półkach, na czas, zobaczy najlepsze, modowe produkty. W tym kontekście niezwykle istotne jest posiadanie silnego i zdywersyfikowanego łańcucha dostaw.

W wymiarze czysto biznesowym, logistyka ma także znaczący wpływ na marżę. W jaki sposób? Choćby poprzez istotną redukcję poziomu zapasu oraz jego strukturę, możemy niwelować presję na śródsezonowe wyprzedaże. Dzięki odpowiedniej rotacji towarem w sklepach, sprzedajemy więcej produktów w cenach pierwszych.

Żeby logistyka stanowiła przewagę konkurencyjną, musi być przygotowana na rosnące koszty (programy poprawy efektywności/automatyzacja) oraz zaburzenia w łańcuchach dostaw (wypracowane relacje, alternatywne scenariusze). Jednocześnie logistyka musi wyprzedzać o krok plany biznesowe. Działania, które podejmujemy przybliżają nas do tego celu. Dlatego właśnie w 2021 r. przeprowadziliśmy szereg znaczących inwestycji. Stanowią one długoterminową odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów dotyczące szybkich dostaw, a także wyzwania globalne, z którymi mierzymy się od ponad dwóch lat.

I tak – w pierwszym półroczu 2021 roku rozpoczęliśmy rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Zielonej Górze, które dziś jest w stanie pomieścić 3 mln par butów. Z kolei pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy magazyn w Bukareszcie, wspierający naszą działalność na południu Europy. Natomiast dzięki wdrożeniu systemu OMS, który integruje zapasy sklepowe i e-commerce, Klienci mają dostęp do jeszcze szerszego asortymentu. Nieustannie pracujemy także nad rozwojem szybkich dostaw. Naszym celem do 2025 r. jest realizacja zamówień “na następny dzień” w przypadku 40% zamówień w Unii Europejskiej i 70% zamówień w Polsce. 

Nie zatrzymujemy się – doskonalimy procesy, pielęgnujemy i rozwijamy wieloletnie partnerstwa. Ważne jest dla nas holistyczne spojrzeniu end-to-end. W 2022 roku stawiamy na doskonałość operacyjną, cyfrową integrację oraz efektywność kosztową.

 

Exit mobile version