(Na zdjęciu od lewej: Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik – właściciele Coffeedesk.)
Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – rusza na podbój Europy dzięki crowdinwestorom. Spółka-matka dystrybutora kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, All Good SA pozyskała kwotę 2 016 000 zł w kampanii crowdfundingowej na Crowdway.pl. To 100 proc. celu zbiórki. Udowodniła też, że potrafi generować wzrost nawet w czasie pandemii, bo w I półroczu br. zwiększyła obroty o ponad 41 proc. r/r.
W zakończonej ofercie publicznej All Good SA, wspieranej kampanią crowdfundingową, spółka pozyskała 541 nowych akcjonariuszy, którzy objęli wszystkie z 112 000 akcji serii B.
Poprosiliśmy miłośników kawy i crowdinwestorów o łyk gotówki na pobudzenie rozwoju Coffeedesk. Mamy to! Serdecznie dziękujemy nowym akcjonariuszom, a także wszystkim, którzy trzymali kciuki za sukces zbiórki. Jej początek przypadł na trudny okres pandemii, który jednak pokazał siłę e-commerce, a także rosnącej społeczności kawoszy. Wynik kampanii to też ogromny skok adrenaliny, by ruszyć na podbój kawowego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii – powiedział Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).
Coffeedesk to kolejna w tym roku kampania promowana na Crowdway.pl, która odniosła sukces.
Gratulujemy zespołowi Coffeedesk świetnego wyniku zbiórki i dziękujemy wszystkim inwestorom, zgromadzonym wokół Crowdway.pl oraz All Good SA. W ostatnich latach więcej niż co drugi projekt promowany na naszej platformie osiągał 100 proc. celu. Aż trzy na cztery zbiórki, które rozpoczęły się i zakończyły w okresie lockdownu, pozyskały całą oczekiwaną kwotę. Utwierdza nas to w przekonaniu o skuteczności przyjętego modelu działania, który zakłada selektywny dobór projektów, mających solidny potencjał biznesowy i zaangażowaną społeczność – powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway).
Solidny łyk espresso
Już w trakcie kampanii crowdfundingowej zespół Coffeedesk ruszył z realizacją zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju. Ze zgromadzonej puli ponad 2 mln zł, kwotę 900 tys. zł Coffeedesk przeznaczy na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B.
W ostatnim kwartale opracowaliśmy m.in. makiety i koncepcję panelu użytkownika i rozpoczęliśmy prace deweloperskie nad serwisem sprzedażowym dla odbiorców zagranicznych – relacjonuje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).
Drugi cel spółki to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu. Firma wyselekcjonowała już profile smakowe dostępne w subskrypcji, przeprowadziła cuppingi i wybrała ziarna kaw. Wartość tej inwestycji to 300 tys. zł. Analogiczną kwotę pochłonie otwarcie trzeciej kawiarni butikowej.
Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia i gotowe projekty showroomu oraz przestrzeni szkoleniowej. W ciągu 3 tygodni ruszymy z pracami budowlanymi, by już jesienią zaprosić kawoszy do naszego lokalu w Warszawie – dodaje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).
Obroty +41 proc.
Od stycznia do czerwca br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 70 tys. zamówień. Przychody spółki (All Good SA) w tym okresie wzrosły o 41 proc. i przekroczyły 33,2 mln zł.
Przez całe półrocze zintensyfikowaliśmy akcje komercyjne, dzięki którym zwiększyliśmy bazę naszych klientów o ponad połowę. Mimo trudnej sytuacji na rynku, obroty w I półroczu były wyższe niż nasze cele sprzedażowe na ten okres. Spodziewam się, że na koniec roku przebijemy przychód, który prognozowaliśmy na kwotę 70 mln zł – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA).
Od stycznia do czerwca br. przychód All Good SA w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 35 proc., do 20,5 mln zł. Z kolei aż o 65 proc. (do kwoty 11,5 mln zł) zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Czasowe zamknięcie dwóch kawiarni butikowych spółka zrekompensowała wzrostami w maju i czerwcu, by zamknąć półrocze kwotą 1,4 mln zł, zaledwie o 11 proc. mniej r/r. W tym segmencie spółka nie tylko utrzymała zatrudnienie, ale też w czerwcu powiększyła zespół o kilku nowych pracowników.
Strategiczne kierunki rozwoju Coffeedesk to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej.
W Finlandii, Danii i Czechach zanotowaliśmy rekordową dynamikę sprzedaży. Pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej – podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).
Już obecnie udział sprzedaży zagranicznej wynosi 32 proc. obrotów.
_______________________________
O Coffeedesk:
Coffeedesk to kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Napełnia kubki dobrą kawą przez sklep internetowy Coffeedesk.pl, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni, z obecnymi lokalizacjami w Kołobrzegu i Warszawie. Jest oficjalnym dystrybutorem znanych na świecie marek kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, w tym AeroPress, Bialetti, Hario i Johan&Nyström.
Coffeedesk należy do All Good SA. Posiada biura: w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie. Zespół tworzy ponad 120 kawowych zapaleńców, na którego czele stoją: Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik oraz Marcin Gardzielik. W 2019 roku spółka zrealizowała ponad 120 tysięcy zamówień, w których znalazło się aż 230 ton kawy. Roczne obroty wyniosły 54,5 mln zł, z czego 32 proc. wygenerował eksport.
O Crowdway:
Crowdway.pl to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 31 mln zł, w tym krajowe rekordy z markami Tenczyńska Okovita, PINTA Barrel Brewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely. Platformie przypadło pierwsze i drugie miejsce na podium wartości zbiórek w polskim crowdfundingu udziałowym w 2019 roku. Operatorema platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.