Coffeedesk pozyskał 2 miliony zł na rozwój kawowego omnichannel

(Na zdjęciu od lewej: Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik – właściciele Coffeedesk.)

Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – rusza na podbój Europy dzięki crowdinwestorom. Spółka-matka dystrybutora kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, All Good SA pozyskała kwotę 2 016 000 zł w kampanii crowdfundingowej na Crowdway.pl. To 100 proc. celu zbiórki. Udowodniła też, że potrafi generować wzrost nawet w czasie pandemii, bo w I półroczu br. zwiększyła obroty o ponad 41 proc. r/r.

W zakończonej ofercie publicznej All Good SA, wspieranej kampanią crowdfundingową, spółka pozyskała 541 nowych akcjonariuszy, którzy objęli wszystkie z 112 000 akcji serii B.

Poprosiliśmy miłośników kawy i crowdinwestorów o łyk gotówki na pobudzenie rozwoju Coffeedesk. Mamy to! Serdecznie dziękujemy nowym akcjonariuszom, a także wszystkim, którzy trzymali kciuki za sukces zbiórki. Jej początek przypadł na trudny okres pandemii, który jednak pokazał siłę e-commerce, a także rosnącej społeczności kawoszy. Wynik kampanii to też ogromny skok adrenaliny, by ruszyć na podbój kawowego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii powiedział Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Coffeedesk to kolejna w tym roku kampania promowana na Crowdway.pl, która odniosła sukces. 

Gratulujemy zespołowi Coffeedesk świetnego wyniku zbiórki i dziękujemy wszystkim inwestorom, zgromadzonym wokół Crowdway.pl oraz All Good SA. W ostatnich latach więcej niż co drugi projekt promowany na naszej platformie osiągał 100 proc. celu. Aż trzy na cztery zbiórki, które rozpoczęły się i zakończyły w okresie lockdownu, pozyskały całą oczekiwaną kwotę. Utwierdza nas to w przekonaniu o skuteczności przyjętego modelu działania, który zakłada selektywny dobór projektów, mających solidny potencjał biznesowy i zaangażowaną społeczność powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway). 

Solidny łyk espresso 

Już w trakcie kampanii crowdfundingowej zespół Coffeedesk ruszył z realizacją zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju. Ze zgromadzonej puli ponad 2 mln zł, kwotę 900 tys. zł Coffeedesk przeznaczy na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B.

W ostatnim kwartale opracowaliśmy m.in. makiety i koncepcję panelu użytkownika i rozpoczęliśmy prace deweloperskie nad serwisem sprzedażowym dla odbiorców zagranicznych – relacjonuje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Drugi cel spółki to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu. Firma wyselekcjonowała już profile smakowe dostępne w subskrypcji, przeprowadziła cuppingi i wybrała ziarna kaw. Wartość tej inwestycji to 300 tys. zł. Analogiczną kwotę pochłonie otwarcie trzeciej kawiarni butikowej.

Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia i gotowe projekty showroomu oraz przestrzeni szkoleniowej. W ciągu 3 tygodni ruszymy z pracami budowlanymi, by już jesienią zaprosić kawoszy do naszego lokalu w Warszawie – dodaje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). 

Obroty +41 proc.

Od stycznia do czerwca br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 70 tys. zamówień. Przychody spółki (All Good SA) w tym okresie wzrosły o 41 proc. i przekroczyły 33,2 mln zł.

Przez całe półrocze zintensyfikowaliśmy akcje komercyjne, dzięki którym zwiększyliśmy bazę naszych klientów o ponad połowę. Mimo trudnej sytuacji na rynku, obroty w I półroczu były wyższe niż nasze cele sprzedażowe na ten okres. Spodziewam się, że na koniec roku przebijemy przychód, który prognozowaliśmy na kwotę 70 mln zł skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Od stycznia do czerwca br. przychód All Good SA w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 35 proc., do 20,5 mln zł. Z kolei aż o 65 proc. (do kwoty 11,5 mln zł) zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Czasowe zamknięcie dwóch kawiarni butikowych spółka zrekompensowała wzrostami w maju i czerwcu, by zamknąć półrocze kwotą 1,4 mln zł, zaledwie o 11 proc. mniej r/r. W tym segmencie spółka nie tylko utrzymała zatrudnienie, ale też w czerwcu powiększyła zespół o kilku nowych pracowników.

Strategiczne kierunki rozwoju Coffeedesk to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej.

W Finlandii, Danii i Czechach zanotowaliśmy rekordową dynamikę sprzedaży. Pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Już obecnie udział sprzedaży zagranicznej wynosi 32 proc. obrotów. 

_______________________________

O Coffeedesk:

Coffeedesk to kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Napełnia kubki dobrą kawą przez sklep internetowy Coffeedesk.pl, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni, z obecnymi lokalizacjami w Kołobrzegu i Warszawie. Jest oficjalnym dystrybutorem znanych na świecie marek kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, w tym AeroPress, Bialetti, Hario i Johan&Nyström.

Coffeedesk należy do All Good SA. Posiada biura: w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie. Zespół tworzy ponad 120 kawowych zapaleńców, na którego czele stoją: Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik oraz Marcin Gardzielik. W 2019 roku spółka zrealizowała ponad 120 tysięcy zamówień, w których znalazło się aż 230 ton kawy. Roczne obroty wyniosły 54,5 mln zł, z czego 32 proc. wygenerował eksport.

O Crowdway:

Crowdway.pl to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 31 mln zł, w tym krajowe rekordy z markami Tenczyńska Okovita, PINTA Barrel Brewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely. Platformie przypadło pierwsze i drugie miejsce na podium wartości zbiórek w polskim crowdfundingu udziałowym w 2019 roku. Operatorema platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.

Exit mobile version