TYLKO NA RETAIL JOURNAL: „Nabyliśmy bdsklep.pl – supermarket online – który planujemy na nowo uruchomić w 2021 r.” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiazka.pl

łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

„Rośniemy bardzo dynamicznie. Nie inaczej będzie w okresie świątecznym. Nie martwimy się o poziom sprzedaży, naszym priorytetem obecnie jest zachowanie wysokiej jakości obsługi i zadowolenia naszych klientów z zakupów w TaniaKsiazka.pl, a to jest ogromnym wyzwaniem przy tak szybko rosnącym biznesie” – mówi w wywiadzie dla Retail Journal Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl.

Wydaje się, że pandemia pozytywnie wpływa na poziom czytelnictwa w Polsce, a z pewnością na zakup książek. Jak wygląda poziom zamówień i sytuacja Pana firmy podczas pandemii?

Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl: Odnajdujemy się jako organizacja w tej niepewnej, zmiennej sytuacji i dalej rozwijamy się dynamicznie. Wyniki to trzycyfrowe wzrosty rok do roku, przy stale rosnącym zatrudnieniu. Obecnie przekracza ono już 400 osób. Stale inwestujemy w dalszy rozwój. W pierwszej połowie roku przenieśliśmy się do nowego magazynu o powierzchni ponad 8000 m2. Dodatkowo był to dla nas również rok przejęć. Nabyliśmy markę księgarni Ravelo od Grupy PWN oraz bdsklep.pl – supermarket online – którą planujemy na nowo uruchomić w 2021r. Naszą pracę doceniają klienci – utrzymaliśmy pierwsze miejsce wśród księgarni w tegorocznym rankingu Opineo.pl i Ceneo.pl. TaniaKsiazka.pl jest coraz bardziej widoczna – otrzymaliśmy nagrodę Podlaskiej Marki Konsumentów 2019r.

W październiku zorganizowali Państwo drugie TargiKsiążki.Online, których liczba uczestników była o 45% wyższa od czerwcowych. Jak podsumuje Pan ich wyniki? Poziom zaangażowania klientów był imponujący.

Wzrost zasięgów był faktycznie zdecydowany i zauważalny. Jeszcze bardziej od zasięgów cieszy bardzo wysoki poziom zaangażowania uczestników. Odnotowaliśmy ponad 5 razy więcej komentarzy i reakcji pod live-ami – było ich ponad 73 000. Łączny czas oglądania naszych materiałów online wyniósł 281 dni. Te wyniki świadczą o znakomitym odbiorze wydarzenia oraz o jego najwyższej jakości. To pokazuje, że ten format przyjął się i w naszym wykonaniu spełnia oczekiwania odbiorców.

Co zadecydowało o sukcesie tej edycji? Jak się Państwo do niej przygotowali?

Sposób w jaki realizujemy TargiKsiazki.online jest wyjątkowy, ponieważ w zdecydowanej większości wywiady prowadzone były przez nasz zespół. Przez osoby, które są widoczne na codzień w naszej komunikacji, szczególnie w Social media. To sprawia, że TaniaKsiazka.pl i my jesteśmy jeszcze bliżej uczestników. Jesteśmy tacy jak oni, my również kochamy książki. Pokazujemy je oraz autorów w taki sposób jaki sami chcielibyśmy oglądać uczestnicząc w takim wydarzeniu. Przygotowania to złożony, pracochłonny proces, wymagający współpracy z wydawnictwami, której dostarczają specjalne oferty dla uczestników. Spotkania z autorami, a mieliśmy ich 36, to oddzielna kwestia, która musi być skoordynowana z ofertami książek od wydawnictw i napiętym grafikiem autorów. Pozostaje jeszcze na koniec kluczowa warstwa marketingowa i komunikacyjna, do której podchodzimy w sposób bardzo drobiazgowy. Korzystamy z długiej listy narzędzi marketingowych, kanałów komunikacji, automatyzacji po to, żeby na koniec dnia jak najwięcej osób odwiedziło nasze targi oraz kupiło u nas książki. TargiKsiazki.online to perspektywiczny mechanizm do budowy ekspozycji i sprzedaż książek wydawnictw.

Kiedy planują Państwo kolejne edycje? Czym będą różniły się od poprzednich?

Każda edycja uczy nas czegoś nowego. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, żeby zdradzać nasze plany związane z kolejną edycja.

Jak po licznych sukcesach prognozują Państwo sprzedaż w najbliższym, najgorętszym sprzedażowo okresie przed świętami?

Rośniemy bardzo dynamicznie. Nie inaczej będzie w okresie świątecznym. Nie martwimy się o poziom sprzedaży, naszym priorytetem obecnie jest zachowanie wysokiej jakości obsługi i zadowolenia naszych klientów z zakupów w TaniaKsiazka.pl, a to jest ogromnym wyzwaniem przy tak szybko rosnącym biznesie. Inwestujemy w to wiele energii. W tym roku przenieśliśmy logistykę do nowego magazynu i liczymy, że jesteśmy gotowi na te ostatnie tygodnie 2020 i kolejne miesiące 2021.

Jak wyglądają wyniki Bee.pl?

Sklep Bee.pl w którym sprzedajemy produkty FMCG: żywność, środki, czystości, kosmetyki – słowem wszystko, co jest potrzebne w każdym domu – rozwija się obecnie najszybciej z naszych wszystkich sklepów. Trudno się temu dziwić patrząc na aktualne potrzeby klientów. W tym roku w Bee.pl mocno rozszerzyliśmy asortyment. Mamy dostępnych w sprzedaży ponad 40 000 produktów. To doceniają nasi klienci. 

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Exit mobile version