Wirtualna Polska Holding złożyła deklarację nabycia 18,52 mln akcji spółki Modern Commerce. Pozyskanie lidera polskiego internetu, jako znaczącego akcjonariusza, przyśpieszy rozwój grupy Modern Commerce i serwisu Moliera2.com. Umożliwi też zbudowanie wiodącej platformy e‑commerce w segmencie dóbr luksusowych.
Notowana na NewConnect grupa e-commerce prowadzi właśnie emisję akcji, w celu m.in. sfinansowania akwizycji Moliera2.com. W ramach tej emisji 18,52 mln akcji kupi Wirtualna Polska Holding, po cenie emisyjnej 0,54 zł za akcję. Jednocześnie Marcin Michnicki, dotychczasowy główny akcjonariusz spółki, złożył deklarację nabycia około 12,96 mln akcji, po tej samej cenie.
To dla nas doskonała wiadomość. Największy portal horyzontalny w Polsce, a równocześnie jeden z liderów rynku e-commerce uwierzył w nasz projekt i chce być jego częścią. Z Wirtualną Polską widzimy duże synergie na poziomie operacyjnym, marketingowym i rozwoju projektu Moliera2.com – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
Modern Commerce prowadzi publiczna ofertę 148.131.000 akcji serii O. Cena maksymalna jednej akcji wynosi 0,54 zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., właściciela marki Moliera2.com i bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę. Oferta publiczna akcji skierowana jest wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych lub do inwestorów, którzy obejmą oferowane akcje o łącznej wartości równej co najmniej równowartości kwoty 100.000 EUR na inwestora dla każdej osobnej oferty.
Deklaracje nabycia akcji można składać za pośrednictwem firm inwestycyjnych uczestniczących w procesie publicznej oferty, czyli Ipopema Securities oraz DM BOŚ. Memorandum Informacyjne oraz Warunki Oferty dostępne są na stronie internetowej Spółki: Oferta publiczna
O Modern Commerce S.A.
Modern Commerce to grupa sklepów e-commerce związana z dobrami premium. Jest właścicielem sklepów internetowych ZłoteWyprzedaże.pl – jednego z największych w Polsce wyprzedażowych sklepów online z markami premium oraz Mamissima.pl – sklepu internetowego z akcesoriami i zabawkami dla dzieci.
IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o.
IT Fashion Polska Group & Partners jest właścicielem sklepu i marki Moliera2.com. To internetowy sklep z markami luksusowymi oraz siedem ekskluzywnych butików w wyselekcjonowanych lokalizacjach. Asortyment sklepów obejmuje markowe ubrania, ekskluzywną odzież oraz obuwie i torebki. Oferta sklepu skierowana jest przede wszystkim do kobiet ceniących elegancję i dobry wygląd, ale również do mężczyzn, którzy dbają o swój wizerunek. Świat mody to miejsce pełne niebywale bogatej palety kolorów, stylów i kreatywności projektantów, których prace i kolekcje na kolejne sezony odwiedzają każdego roku najbardziej prestiżowe pokazy i wybiegi światowych stolic szyku i elegancji. Spółka prowadzi też marketplace dla ekskluzywnych butików.