LPP uruchomiło nowy magazyn przeznaczony do obsługi zamówień online w Rosji. Dzięki niemu firma chce wzmocnić sprzedaż wielokanałową spółki, jak również doprowadzić do realizacji nawet 95 tys. zamówień dziennie i tym samym potroić wydajność obsługi e-commerce w Rosji.
LPP przypomina w komunikacie prasowym, że w marcu tego roku podpisało umowę na wynajem nowej powierzchni magazynowej w moskiewskim Parku przemysłowym „PNK Park Zhukovsky”. Obiekt miał zostać uruchomiony w trzecim kwartale br., ale już w czerwcu rozpoczął realizację pierwszych zamówień internetowych klientów rynku rosyjskiego.
Z uwagi na ograniczenia wywołane pandemią cały proces otwarcia obiektu wiązał się z wieloma wyzwaniami i wymagał od nas zupełnie nowego podejścia, zaangażowania wielu osób oraz wykorzystania w dużej mierze zdalnej formuły kontaktu, zdalnego monitoringu postępu prac czy prowadzenia szkoleń w formule online, co było dodatkowym utrudnieniem. Dzięki wytężonej pracy zespołów z sukcesem udało się nam zrealizować cały projekt i dziś możemy się pochwalić najszybszym uruchomieniem Fulfillment Center w naszej historii – podkreśla cytowany w komunikacie Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Nowe Fullfilment Center o powierzchni 30 tys. mkw., zastąpiło dotychczasowy o połowę mniejszy obiekt do obsługi sprzedaży internetowej na tym rynku.
Od dawna obserwujemy duże zainteresowanie ofertą naszych sklepów internetowych wśród rosyjskich klientów. Okres pandemii dodatkowo umocnił ten trend. Trzeba też pamiętać, że w obecnych warunkach wielkość sprzedaży zależy od wydolności logistyki, a dotychczasowy obiekt, działający na tym obszarze od 2017 roku, ograniczał nas ze względu na niewystarczającą powierzchnię. Obecna inwestycja pozwoli przede wszystkim na zwiększenie potencjału naszego stocku oraz przepustowości magazynu. Dzięki temu, nie tylko poszerzymy dostępność oferty i zwiększymy możliwości rozwoju handlu internetowego w Rosji, ale przede wszystkim przekonamy się, jak chłonny jest ten rynek. Już w pierwszych tygodniach po uruchomieniu nowego obiektu notujemy sprzedaże 75 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego– tłumaczy Sołtys.
Obecnie nowy magazyn może pomieścić nawet 3 mln sztuk odzieży w sezonie wiosna-lato lub ponad 2 mln sztuk kolekcji jesienno-zimowych.
W zaledwie dwa miesiące od rozpoczęcia pracy pobiliśmy historyczny rekord, jeśli chodzi o ilość przyjętego i wysłanego towaru, w porównaniu do dotychczasowej skali zamówień obsługiwanych w Rosji. Większa liczba stacji roboczych już dziś pozwala nam przyjmować nawet 100 tys. sztuk odzieży na dobę i realizować dziennie 95 tys. wysyłek do klientów. Oznacza to aż trzykrotny wzrost naszych możliwości sprzedażowych online w tym kraju. Samo tempo budowania stanów magazynowych natomiast było aż trzykrotnie szybsze niż podczas uruchamiania wcześniejszych naszych obiektów FulfillmentCenters – podkreśla w komunikacie Kamil Kawałek, menedżer ds. rozwoju sieci logistycznej LPP.
LPP podkreśla w komunikacie, że już po kilku tygodniach działania nowego obiektu przekonało się o zasadności jego dalszej rozbudowy o kolejne 10 tys. mkw. Powiększenie powierzchni magazynowej pozwoli gdańskiej spółce efektywnie realizować strategię wielokanałowego rozwoju w tym regionie.
W zwiększaniu wydajności w rosyjskim Fulfillment Center pomaga nowoczesny system zarządzania magazynem (WMS PSI) oparty o algorytmy sztucznej inteligencji, który m.in. znacznie usprawnia cały proces wysyłki zamówień poprzez skrócenie ich ścieżki kompletacyjnej. Sam projekt obiektu z optymalnym rozplanowaniem strefy wysyłki, przyjęcia, składowania i konsolidacji paczek również korzystnie wpływa na efektywność pracy. Dużym atutem jest też dogodne położenie inwestycji, w odległości zaledwie 19 km od obwodnicy Moskwy, co znacznie usprawnia obsługę zamówień.
LPP przypomina, że od lat rozwija swoją globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji, w ramach której cała powierzchnia magazynowa po uruchomieniu Fulfillment Center w Rosji wynosi już obecnie ponad 270 tys. mkw. Jeszcze w tym roku spółka planuje uruchomienie kolejnych 22 tys. mkw powierzchni magazynowej w Rumunii oraz zakończenie procesu budowy Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, którego gotowość operacyjną zapowiedziano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Wówczas łączna powierzchnia magazynowa LPP ma sięgnąć ponad 370 tys. mkw.
O LPP
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś stacjonarnie kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Na koniec 2020 roku spółka posiadała sieć ponad 1800 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni 1,4 mln mkw. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla blisko 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.