Sport poprawia samopoczucie i koncentrację, dodaje energii, a także zwiększa efektywność i produktywność w czasie pracy. Promowanie kultury fizycznej w firmie oraz zachęcanie pracowników do ruchu ma wiele korzyści – to także skuteczny sposób na integrację zespołu i okazja do zacieśniania więzi z pracodawcą.
Integracja i sport idą w parze
Wspólne uprawianie sportu i udział w zawodach sportowych to świetny sposób na budowanie relacji oraz zmotywowanie pracowników do ruchu. Dążenie do określonego celu bardzo mobilizuje, zacieśnia relacje międzyludzkie, nawiązują się bliższe znajomości, a to wszystko wpływa na lepszą atmosferę w miejscu pracy. Niemal każda gra zespołowa sprawdzi się świetnie jako dyscyplina integrująca zespół. Niezależnie czy będzie to koszykówka, siatkówka czy piłka nożna – nutka rywalizacji wpływa pozytywnie na kształtowanie się zespołów. Udział w wydarzeniach sportowych to także okazja do spotkań pracowników poza murami firmy i poznanie się w nieco mniej formalnych warunkach, na neutralnym gruncie – mówi Łukasz Kierus, prezes zarządu spółki Glosel, pod parasolem której znajdują się marki takie jak Bee.pl i TaniaKsiazka.pl.
W naszej firmie mamy wielu zapalonych biegaczy, którzy zainspirowali kolejnych pracowników do tego sportu, a także drużynę piłkarską. Może się wydawać, że bieganie, które nie jest sportem zespołowym, zupełnie nie sprawdzi się jako narzędzie team buildingowe. Wręcz przeciwnie – pracownicy motywują się wzajemnie do treningów, przygotowują się do zawodów, w których później wspólnie startują. Umożliwiamy naszym pracownikom udział w różnego rodzaju biegach nieodpłatnie, pokrywając koszt pakietów startowych, które często są znacznym wydatkiem. Zachęcamy ich nie tylko do startu w zawodach, ale także do aktywnego kibicowania – dodaje Kierus.
Zadowolony zespół to najlepsza wizytówka firmy
Wspieramy sport, który jest bliski sercu naszym pracownikom, bo wierzymy, że zgrany i zadowolony zespół to gwarancja sukcesu. Od lat współpracujemy z lokalną fundacją Białystok Biega przy okazji różnych biegów organizowanych na terenie miasta. W ostatnim czasie reprezentacja naszej firmy wzięła udział w kolejnej edycji Białystok Biega, a dzieci pracowników zaprezentowały się na wydarzeniu Moltani Kids Run, sponsorowanym przez TaniaKsiazka.pl – komentuje Edyta Niewińska, koordynator ds. PR i projektów specjalnych w firmie Glosel. – Bieg dla dzieci jest dla nas szczególnie ważny, bo skupia się właśnie na najmłodszych uczestnikach. Zachęcanie do aktywności fizycznej i zdrowego wysiłku jest niezwykle istotne zwłaszcza teraz, kiedy pandemia uziemiła wszystkich w domach, a pociechy na ponad rok straciły możliwość uczęszczania na zajęcia sportowe. Staramy się także dawać dobry przykład – w biegu wzięły udział również pociechy naszych pracowników – dodaje.
[1] MultiSport Index 2020, Kantar na zlecenie Benefit Systems
O Glosel
Glosel to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w internecie. Pod jej parasolem działają marki, takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Siedziba firmy mieści się w industrialnie urządzonym biurze w Białymstoku. Dodatkowo, spółka posiada ponad 8 tys. mkw. powierzchni magazynów w nowoczesnym kompleksie Panattoni Park, z którego realizuje zamówienia. Glosel zarządza także 5 księgarniami zlokalizowanymi w północno-wschodniej Polsce.